Indítózási gondok másfajta olaj miatt?
Kedves Olajdoki!
A következő jelenség miatt lenne szükségem magyarázatra:
Az autóm egy 130 000 km-t futott H Astra 1.7 cdti (a 80 LE-s). Használtan vettem, és mivel előttem egy cégnél szolgált, sajnos (az előírtak szerint) 100 000 km-ig csupán kétszer cserélték az olajat (50 000 km-enként!!!).
Ahogy hozzám került, én ezt 10 000 km-re rövidítettem, és a GM 5W-30-as olaját használtam, amit előírnak a típushoz. Most azonban egy prémiumabb olajat szerettem volna tenni bele, ezért az Aral Super Tronic G-t választottam, mivel ez konkrétan GM-es ajánlással bír. Le is cseréltem, és ettől kezdve jelentkezett az, hogy pár fordulattal több indítózás kell a motor beindításához. Nem veszélyes a mértéke még így sem, de egy picit nyugtalanít, én arra gondoltam, hogy a kompresszióban történhetett esetleg változás. Kérném, ha teheti, segítsen magyarázatot találni a jelenségre!
Köszönettel:
P. Csaba
Kedves Csaba!
Véleményem szerint az indítózással kapcsolatos probléma nem függ össze az olajjal, de azért tisztázzunk néhány félreértést:
1. Az előző tulajdonos helyesen járt el, amikor 50 ezer kilométerenként cserélte az olajat, feltéve, hogy GM-LL-B-025 minőségű olajat használt, nem telt el több mint 2 év az olajcserék között, és nem volt olyan, olajcserét kérő jelzés a számítógép részéről, amit figyelmen kívül hagyott volna.
2. Pénzkidobás és környezetszennyezés ebben az autóban 10 ezer kilométerenként olajat cserélni, hacsak nem visz folyamatosan két utánfutót hegynek felfelé úgy, hogy közben 100 méterenként megáll és újra elindul. 3. Nem GM olaj az előírás, hanem a GM-LL-B-025 szabványnak való megfelelés, ami hatalmas különbség.
Mindezt elmondva megnyugtatnám, hogy az Aral Super Tronic G megfelelő, mert rendelkezik az előírt specifikációval.
Üdv:
Olajdoki