2010.01.17. 19:06

Tisztelt Olajdoki!

Fél éve vettük a Ford Fiestát (2001. 1.25, 16v, Zetec s, 98 000 km volt
benne), gyorsan kiderült, hogy igencsak eszi az olajat. Kompressziót
mérettem, minden OK, a motor szépen dolgozik, van ereje a gépnek. Többféle olajjal is próbálkoztunk, de a gyári Ford Formula 10W40, és a Valvoline Durablend 10W40-es is eltűnt, még egy Esso 15W40-est is kipróbáltam. Úgy tűnik, hogy nem az olaj minőségével van a baj. Olajszivárgás nincs. Két hónapja a szelepszár-szimeringeket is kicseréltük (a hegerfejet nem vette le a mester). A mechanikus biztosan állította, hogy ez lesz a baj... De gyorsan kiderült az ellenkezője, semmi változás, még csak azt sem vettem észre, hogy csökkent volna az olajfogyás: 1000km/1l olaj megy el most is. A mesterem tanácstalan, mint ahogy én is, nem akarom elhinni, hogy komolyabb a baj. A kipufogófüst normális, ezidáig nem vettem észre, hogy komolyabban eregetne kékes füstöt, talán gázadásánál, egy picit. Talán próbálkozzak az eredeti 5W30-as viszkozitású olajjal, azt majd nem eszi meg?

Köszönettel:
Viktor


Kedves Viktor!

Én is kicsit tanácstalan vagyok a leírtak alapján. A kompresszió mérésnek ki kellett volna mutatnia a problémát, ha a szelepszár-szimering vagy a dugattyúgyűrű mentén fogy az olaj. Olajfogyasztást okozhat még a nagy igénybevétel, ami a vezetési stílusból vagy a terepviszonyokból adódhat, de az 1 liter / 1000 kilométer sok ahhoz, hogy csak ennek legyen betudható. Az olaj illékonysága is okozhat olajfogyasztást, de ez legfeljebb gyenge minőségű olajoknál ölthet ekkora mértéket, ezek pedig jó olajok voltak. Szerintem valamit nem vettek észre az eddigi vizsgálatok során, másra nem tudok gondolni. Az előírt olaj természetesen műszakilag jó választás, de kicsi az esélye, hogy ez oldaná meg a problémát. Sőt, az alacsonyabb viszkozitás miatt lehet, hogy még több fogyna belőle.

Üdv,
Olajdoki