Az olaj miatt füstöl a BMW?

2011.06.27. 14:22

Tisztelt Olajdoki!

Az lenne a gondom,hogy nemrégiben vettem egy 520i e39 benzines BMW-t. Jelenleg a kocsiban 310 000 km van. A probléma az, hogy hidegen egyáltalán nem melegen viszont füstöl a kocsi gázadásnál, lámpánál indulásnál folyamatos fordulatszámon viszont nem, és alapjáraton sem. A kocsi megvásárlása után töltöttem bele olajat 10w40-est, az is van a kocsiban csak annyi különbséggel, hogy Valvoline Top Gard olajat öntöttem bele, holott Castrol van benne. Ez lehet probléma? Mert azt vettem észre,hogy azóta jobban füstöl mint mikor megvettem, gondoltam olajcserére, de őszintén megvallva nem hiszek benne. A vásárláskor nem láttam füstölést. Azóta mióta után töltöttem lemértem kb 7-8 deci olajat evett meg 1000 km-en. Mit javasol? Én szelepszár szimeringre gyanakszom, legalább is a jelekből ítélve mert úgy tudom annak ezek a tünetei.

Köszönettel: Sándor

 

Kedves Sándor!

A gyanúja könnyen lehet, hogy igaz. Az biztos, hogy a problémát nem a két olaj keverése okozza, viszont az lehet, hogy mivel az utántöltéstől megemekeldett az olajszint és így nagyobb az olajnyomás, ezért megugrott az olajfogyasztás. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy túl nagy az olajnyomás, de mivel eddig kevesebb olaj volt benne, ezért kisebb volt, és nem tűntek fel ezek a jelek. Szóval a normál olajnyomással lehet, hogy a tömítések már nem tudnak megbírkózni és ez okozza a jelenséget. A leírtak abból a szempontból is logikusnak tűnnek, hogy hidegen vastagabb az olaj, ezért olyankor még nem fogyasztja, tehát nincs füst. Ugyanez a helyzet a fordulatszámmal is: alapjáraton kisebb a fordulatszám és az olajnyomás, tehát olyankor sem eszi. A lényeg, hogy irány a szerviz.

Üdv,
Olajdoki