2013.05.16. 13:04

Tisztelt Olajdoki!

Két éve vettem egy Seat Cordoba 1,4 mpi 2002 évjáratú autót,130 e km van benne. Úgy ahogy kell minden kötelező dolgot lecseréltünk rajta így a motor olajat is. Tavaly nyáron kezdett néha bevillanni a olajnyomás lámpa. Teljesen rendszertelenül kb 15 km megtétele után. Kiszedtem a olajgombát ami a gyújtótrafó alatt van, de az szép tiszta volt a másikat nem találtam. Elméletileg kettő van benne. Okozhatja-e az a problémát hogy nem 5-30-as olaj van benne amit a gyártó előír hanem magnatec 10-40/b3. Ezzel az olajjal csak 5000-et mentem.

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel :Zoli

Kedves Zoli!

Jellemző, hogy az olajnyomás probléma először meleg motornál jelentkezik (ezért 15 km után, és nem azonnal). Ugyanis a meleg olaj vékonyabb, mint a hideg olaj, ezért hidegen magasabb az olanyomás. Biztosan nem a 10W40-es olaj a probléma oka, mert egy túl alacsony viszkozitású olajtól lehet csak túl alacsony az olajnyomás, egy túl magastól nem. Elképzelhető olajgomba meghibásodás, elektromos érzékelő probléma (azaz nem alacsony az olajnyomás, csak az érzékelő hiszi azt), üzemanyaggal felhígulás miatti viszkozitás-vesztés vagy, legrosszabb esetben, az olajszivattyú tönkremenetele.

Üdv, Olajdoki