Olaj ahol levegőnek kellene lenni
Tisztelt Olajdoki!
2005-ös Audi A4 2.0 autómban a kartergáz viszi magával az olajat oda ahol csak levegő lehetne! Ez lehet a sok olajtól vagy más gond van?
Várom megtisztel válaszát!
Tisztelt Érdeklődő!
A kérdés nem is annyira egyszerű, mint amilyennek tűnik, ugyanis egyszerre több dolgot is figyelembe kell venni.
Első lépésben, lehűlt motor mellett, nyugalmi állapotban, ellenőrizze az olajszintet. Ha túlságosan magasan van a szint, akkor a probléma könnyen megoldható, ugyanis ebben az esetben a nagyobb mennyiségű olajfürdőbe belecsapó hajtókarok, a mozgásuk révén, sokkal több olajat, olajködöt hordanak fel a magasabb régiókba, amit a kartergáz a szívótorokba nyom, ezáltal szokatlan helyeken is megjelenhet a kenőanyag. Ebben az esetben egyszerű olajleeresztéssel segíteni tudunk a problémán.
Nagyobb a baj, ha az olajszint megfelelő. Ebben az esetben valószínűleg a dugattyúgyűrűk vagy maga a hengerfal van jelentősen elkopva, ami egy 8 éves autó esetében még nem nevezhető normálisnak. Ha megnövekedtek a hézagok a gyűrűzónában, akkor jóval több kartergáz tud visszaáramolni a forgattyús térbe, a több gáz nagyobb nyomással érkezik, és ez a megnövekedett nyomás több olajat, olajködöt képes visszanyomni a szívótorokhoz, így kenőanyag jelenhet meg a levegőben. Ebben az esetben csak egy szerviz és némi motorjavítás segíthet visszanyerni a kopások miatt elvesztett lóerőket.
Mindenekelőtt azonban győződjön meg róla, hogy a jelenleg használt motorolaj minősége megfelel-e a gépkönyvi előírásoknak, mert a nem megfelelő minőségű kenőanyag is tud hasonló problémákat okozni.
Üdvözlettel
Olajdoki