Olajcsere után nehéz a váltás

2013.12.09. 09:57

Kicseréltem a 2000-es évjáratú Borámban a váltóolajat. 210 ezer km-t mutat az óra de szerintem többet is ment már. A gondom az, hogy 2. és 3. fokozatot állás után reccsenve veszi be, melegen már csendben.

Olajcsere előtt nem igazán vagy csak ritkán fordult elő, hozzáteszem most sokkal könnyebben veszi a sebességeket ha már meleg. 75W90-es olaj ment bele kb 1.8 liter.

MItől lehet ez? Annyi megjegyzés még ha nem jár a motor és sebességben hagyom, a kuplung kinyomása után sem tudom kivenni sebességből.

Köszönettel

Kedves Érdeklődő!

Mindig próbálom felhívni a figyelmet a válaszaimban arra, hogy nagyon sok autóban nem kell váltóolajat cserélni, mert élettartam feltöltésű, speciális olaj van bennük. Ha ezt valaki lecseréli egy egyszerű GL-4-es vagy GL-5-ös 75W90-es olajra, azzal sokszor többet árt mint használ. Tartok tőle, hogy esetleg itt is erről lehet szó.

Persze ezekben a váltókban is szabad olajat cserélni, de ugyanolyan minőségű speciális olaj kell bele, mint ami gyárilag volt. Ennek beszerzése sokszor azért nem egyszerű feladat, mert - mivel nem kell cserélni - alacsony rájuk a kereslet így kevés olajtársaság gyárt ilyet és a boltok sem nagyon tartják. Ha tehát nem VW 501.50 (vagy ezzel felülről kompatibilis) jóváhagyással rendelkező olaj került a váltóba, akkor érdemes kipróbálni egy Castrol Syntrans Transaxle 75W90-et vagy egy Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90-et. Nem biztos, hogy megszünteti a problémát, mert a távolból nem lehet 100% biztosan megmondani, hogy az olaj a hibás, de elég valószínű.

Megköszönném, ha megírná a tapasztalatait, mert mint említettem visszatérő téma hogy az autósok beleöntik a "sima" váltóolajat a speciális gyári olaj helyére. Ha esetleg itt is ez történt, akkor később más is okulhat belőle.

Üdv, Olajdoki