DPF-es olaj a benzines autóba
Tisztelt Olajdoktor!
Nemrég voltam egy Mazda márkaszervizbe, új 2 hónapos Mazda3 2L G120 benzines 2300 km-t futott autómmal olaj és olajszűrő cserén, hogy a nyers motorból az esetleges fémpor leválasztódásokat is leengedtessem, és otthon a papírt átnézve vettem észre hogy 5w-30 DPF Mazda olaj lett belerakva szerintem (Dexelia)
Tudtommal ez az olaj részecskeszűrővel (DPF) szerelt dízel motorokhoz szükséges, és nem ajánlott benzinmotorokhoz, illetve részecskeszűrővel nem szerelt dízel motorokhoz sem.
Ezt találtam neten a DPF olajról: Egy nagyon alacsony hamutartalmú olaj, ami átlalában azt jelenti, hogy a kisebb hamutartalom érdekében feláldoznak valamennyit a kenőképességből. Valószínűleg a motor egy kicsivel többet kopik a csereperiódus alatt, mint egyébként tenné, és lehet hogy ez nem sokat de valamennyit számíthat majd a motor várható élettartama szempontjából.
Kell-e aggódnom, ezt most akkor nem értem a Mazda3 G120-ban van részecskeszűrő féle amiért ez az olaj szükséges? Milyen olajat ajánl? Esetleg cseréltessem le másik olajra?
Köszönettel P.Attila
Kedves Attila!
Az alacsony hamutartalmú olajok eltérő adalékolása akkor jelent problémát, ha a motor nincs rá felkészülve. A mai korszerű motorok már nem igénylik a normál hamutartalmú olajok kopásgátló adalékait (pl. ZDDP), így az alacsony hamutartalmú olaj használata nem okoz problémát még benzinmotorok esetében sem. Ehhez a konkrét típushoz is megengedi a gyártó az alacsony hamutartalmú olaj használatát, legalábbis az ACEA C2 és C3 szintű olajét.
Üdv, Olajdoki