Felszállt a fehér füst
Tisztelt Olajdoki!
A 6 éves Audi A3-asom 1.8 TFSI motorral városban rövid, 10 km-es távokon 1 liter olajat eszik meg 1000 km-en. Így télen hideg motorral padlógáznál fehér füstfelhőt hagyok magam után.
Miután az olaj elérte üzemi hőfokát a fehér füst megszűnik. A rövidtávos használattal kontrasztban hosszútávon autópályán használva konstans 3000-es fordulatnál "csak" 4,5 decit fogyaszt el 1000 km-en. (Gyárilag elfogadott maximum 7dl/1000km) A szervíz szerint az olajfogyasztáson csökkenteni az üzemi hőmérsékletes viszkozitás változtatással lehetne, 10W40 helyett 10W60-as olajat javasolnak.
A fenti statisztikákból kiindulva én úgy gondolom, hogy mivel a motor hidegen fogyaszt több olajat ezért a hideg viszkozitás változtatásával több értelme lenne próbálkozni. Milyen olajat javasol?
köszönöm, Csaba
Kedves Csaba!
Nem értek egyet ezzel a logikával. Egyrészt az olaj hidegen a legvastagabb, tehát biztosan kevesebb fogy belőle olyankor, mit melegen, amikor vékonyabb. Másrészt a fehér füst nem olajfogyasztásra, hanem inkább fagyállóra utal.
Az olaj kék füstöt jelentene, de ez túl alacsony olajfogyasztás ahhoz, hogy füstfelhő legyen belőle. Harmadrészt ebbe a motorba egy VW 502.00 vagy 504.00 minőségű olaj lenne való, 10W60-as olajból pedig ilyet nem talál. Javaslataim például az Eneos Premium Hyper 5W40 vagy a Repsol Elite Multiválvulas 10W40.
Üdv, Olajdoki