Olajhűtő utólag
Kedves Doki,
jelenleg egy BMW M30B35-ös motorral szerelt nagy testű "hölgyet" újítok fel és természetesen a korabeli extrák, gyári tuning alkatrészek között is turkálok és próbálom velük szebbé varázsolni az autót. Ezt a motort gyárilag is szerelték olajhűtővel, viszont a többség természetesen enélkül fut. Nem egy nagy átalakítás, az olajszűrő házát kell csak cserélni, meg a radiátort feltenni, ezért el is gondolkodtam a lehetőségen.
A kérdés csak az, hogy van-e értelme? Az autó nem extrém, de rendszeresen használatba lesz véve hajlott kora ellenére is. Illetve előfordulhat olyan, hogy az ember túlhűti az olajat?
Válaszodat előre is köszönöm! Geri
Kedves Geri!
A mai modern olajok, különösen a szintetikusak jóval magasabb hőmérsékletet bírnak, mint amekkora próbatétel elé egy utcai autó állítja őket. Szerintem műszakilag felesleges, mert amennyit hűteni kell rajta azt a motor vízhűtése biztosítja. A túlhűtés valóban nem tesz jót az olajnak, mert a viszkozitása üzemi hőmérsékleten optimális a motor kenése szempontjából, ha pedig ennél hidegebb, akkor vastagabb és lassabban kering.
Üdv, Olajdoki