Olajcsere a krosszmotorban
Üdv Olajdoki,
Az Öcsém vásárolt egy 2012-es Kawasaki KX 250F típusú krosszmotort. Kaptunk hozzá gyári manuált, melyben azt írják, hogy 10W-40-es, API SG-től SM-ig, ill. Jaso MA, MA1, vagy MA2 teljesítményszintű olaj kell a gépbe.
Mint tudjuk, Magyarország a 10 millió krosszmotor szakértő országa, azt állítják, hogy ebbe CSAK a Motul 300V 15W-60 olaj a megfelelő, ezzel használta az előző tulaj is. Nem versenyezni akar vele, csak hobbi szint, néha pályán, néha nem. Ön szerint ez megalapozott dolog, vagy teljesen felesleges, és pont jó a gépbe egy jó minőségű, a fent említett teljesítményszintet tudó 10W 40-es olaj?
Köszönettel: L. Roland
Kedves Roland!
Az olajválasztásnál mindig a gyári előírás a király. Elképzelhető, hogy egy technikából rövid távon többet lehet kihozni egy a gyári előírástól eltérő olajjal, de hosszú távon az előírt olajjal jár a legjobban. A gond csak az, hogy ha eddig más olajjal volt használva, akkor már most lehetnek olyan problémák a motorral, amit még nem látni ugyan, de egyszer majd előjöhet és gondot okozhat.
Üdv, Olajdoki