Ingadozó olajfogyasztás a Kawasaki Ninján
Kedves Olajdoki!
Egy 2002-es karbis ZX6R boldog tulajdonosa vagyok, amivel minden nap munkába járok (40 km) és amivel elkezdtem pályázni (amatőr verseny) is. A hosszú hétvégi 1600 km-es túra végén jelzett a műszerfal és azt tapasztaltam, hogy a minimumot sem éri el az olajszint, ezért - mivel nem volt más az osztrák falu benzinkútján - 5W-30-as olajból kellett beletöltenem 8 dl-t! Pályázás után nem tapasztaltam ilyet.
Indulás előtt még a minimum felett volt, a túra során (akárcsak pályán) sokat volt 10-12 000 körüli ford.szám tartományban. Tudtommal most 10W-40-es olaj van benne, a gyári előírás 10W-40-től 20W-50-ig terjedő "skálán" van (egész pontosan: "API SE, SF or SG; API SH, SJ or SL with JASO MA, SAE 10W-40, 10W-50, 20W-40, or 20W-50"). Kérdéseim, hogy a különböző típusok összekeverése okán cseréljek-e sürgősen olajat, illetve pályázós felhasználáshoz milyen típusú olajat javasol?
Az olajcsere amúgy is esedékes lenne. Hozzá kell tennem, nekem a motoros szezon legfeljebb 0 celsius alatt szünetel. Nagy segítség lenne, ha konkrét termékeket is megadna, felül tudok emelkedni a reklámozás feltételezésén... :-)
Segítségét előre is köszönöm, üdvözlettel: Levente
Kedves Levente!
A leírtakra való tekintettel szerintem is érdemes olajat cserélni a motorban. Figyelembe véve a használati szokásait, javaslom például a Motul 4T 10W50-es olajat használni. Ez egy teljesen szintetikus, kellően alacsony téli viszkozitású és kellően magas üzemi hőmérsékleti viszkozitású olaj, így jól fog teljesíteni a téli hidegben és a pályán is.
Üdv, Olajdoki