Télre egy kicsit jobbat?

2018.12.15. 12:55

Üdvözlöm,

Egy Citroën C4 2013-as 1.6 e-Hdi (9HR(DV6C), Start-Stop, 92 ezer km) autómban nemsokára esedékes az olajcsere. 1 éve van nálam az autó, a vásárlás után a gyári előírt Total Quartz 5w-30 (INEO-ECS ha jól emlékszem) típusú olajjal lett feltöltve.

Mivel használtan vettem külföldről és ahogy tudjuk a tél közeleg, gondoltam nem a megszokott 5w-30 -as olajjal tölteném fel, hanem 0w-30 -as kedveskednék. (Sajnos nem garázsban parkolok, tudom nincsenek Magyarországon csontig hatoló hidegek, ezért sokan nem is javasolják ha nem ez a gyári olaj.)

A kérdésem, hogy milyen 0w-30-as olajjal tölthetem fel ezt a típusú motort (esetleg túl gondoltam és maradjak mindenképpen a gyári 5w-30 -as olajnál?) Mikre kell figyelnem az olaj választásánál? (értem ez alatt, hogy start-stop ill. DPF-es)

Köszönöm a válaszát és az idejét. András.

Kedves András!

Arra kell figyelni, hogy a választott olaj PSA B71 2312 vagy B71 2290/2288 teljesítményszintű legyen. Viszkozitás tekintetében a 0W30 semmiben nem rosszabb választás, mint egy 5W30-as. Megfelelő választás például a Total Quartz Ineo First 0W30 vagy a Valvoline Synpower ENV C2 0W30.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.