Szőke lány sűrű olajcserével
Kedves Doki :)
Segítséget szeretnék kérni! Van egy 1.2, 16 V Renault Clio, Tech Road típúsú, 2001-es évjáratú, 1043 cm3-s kis tragacsom. 186 000 km-rel vettem, most a 230 000 km-t tapossa. Mindig nézem az olajat, szokásos karbantartás, évente viszem diagnosztikára, vezetek listát a cserélt dolgokról szorgalmasan. (Azt hiszem már luxuskategóriába is lehetne sorolni, mert 450e-ért vettem és lassan 1 milliót ráköltöttem. Folytószelepház, trapézszár, lengécsillapítók, rugószárak,stb.) Mindenki azt mondja adjam el, de nincs az a pénz, amit kérhetnék érte :) Így csak imádkozom, hogy még 6-10 évig elguruljon alattam, mielőtt szétrohad.
Mikor megvettem elég volt 10-12 ezer kilométerenként cserélni az olajat, de már akkor is jelezték, hogy "kicsit jobban eszi". Az utóbbi 2 évben viszont 3-4 ezer km után rá kell tölteni, 9 ezernél már cseréli a szerelőm. Idén szeptemberben tönkre ment az olajnyomásmérő gomba és teljes olajcsere volt, szűrőkkel. Kb 4000 kilométert tettem meg azóta és a nivópálca alsó 5 milliméterénél (nem a min. és a max. között, hanem még azalatt) a legsötétebb barna olajfoltocska van :O
Eddig legalább a minimumon állt 5-6 ezernél. Mindenféle dugulásról és szimeringfiszf.szról olvastam már, hogy járó motornál kell hallgatózni szisszen-e, de ez nem az én szakmám nyilván. A forró olajjal meg nem játszanék érthető okokból. Mint abszolút hozzá nem értő, ha a szerelő azt mondja fél millió én elhiszem.
De mit lehet ezügyben kicserélni, hogy kibírjon újra 10-12 ezer kilométert?! S mennyiért?! A lábamon kívül, mert egyik cikknél azt olvastam, hogy lehet a sofőrrel van baj. :) Max. 4500-as fordulaton (autópálya 140km/h) balesetmentesen közlekedem, motorfékkel lassítok, vissszaváltok, nem szoktam üresben gurulni, nem égetem a kuplungot stb.... Nem lila a füst a kipufogómnál és nem szokott foltot hagyni. Nagyon megköszönném a tanácsokat :)
Tisztelettel Beatrix
U.I. Majd elfelejtettem, Tragacska benzines.
Kedves Beatrix!
Őszinte részvétem. Nekem is volt egykor hasonló műszaki állapotú autóm, ami többet volt szervizben, mint amennyit használni tudtam. Nem kellemes.
Ami az olajat illeti, a leírtak alapján az a kisebbik probléma. Nehéz a leírtak alapján pontosan kiszámolni az 1000 kilométerre vetített olajfogyasztást, de kb. 0,5 literre teszem. Ez még nem a világ vége, ezt még át lehet hidalni utántöltéssel. Persze, nem olcsó, de a motorfelújításnál mindenképp olcsóbb, még akkor is, ha utána még évekig használja az autót. Mindaddig ez nem káros, ameddig nem hagyja minimum alá menni az olajszintet. Az olajat cserélni nem kell azért 9 ezrenként, mert sokat fogyaszt. Az olajcsere periódus ettől nem lesz rövidebb. A motorfelújításról még annyit, hogy van olyan eset, hogy tényleg az a megoldás az olajfogyasztásra, de nem mindig. Attól függ, hogy mi az olajfogyasztás kiváltó oka. Ha ennek megvizsgálása után kapta ezt az ajánlatot, akkor lehet, hogy erre van szükség, de ha ez csak úgy be lett dobva, alapos vizsgálat nélkül, akkor inkább vigye egy másik szervizbe, és vizsgálják át rendesen. Mert lehet, hogy sokkal olcsóbban is meg lehet oldani.
Még egy tipp: ha esetleg 30-as olajat használ (0W30 vagy 5W30), akkor próbáljon meg egy 5W40-esre váltani (pl. Valvoline Maxlife 5W40). A motornak az is megfelel, és valószínűleg kevesebbet fogyaszt majd belőle.
Üdv, Olajdoki