Motor- és hajtóműolajat cserélnék a Ladában

2021.08.19. 14:14

Kedves Olajdoki!

Adott egy Lada Vesta amiben motorolajat és váltóolajat szeretnék cserélni. Könyv szerint API SL/API SM B5/B6, egészen a 0W-30-tól 20W-50-ig ír a könyv megfelelő olajokat. Szervizben eddig a Total Quartz 7000 10W-40 olajat raktak bele, viszont én kipróbálnám a Mannol 10W-60-as olaját. Papírforma szerint API: SN/CF, ACEA: A3/B4

Mennyire tennék rosszat a motorral, ha ezt a fajta olajat használnám?

Váltóolajhoz leírást nem találtam, csak feltöltési mennyiséget. Ott szintén a Mannol márkát választanám: 75W-90, ahol GL4-GL5 van megadva. Ezzel kapcsolatban bújtam youtubon táváris kollégák miket öntögetnek bele, de semmi számottevően érdemeset nem találtam. A motor 1600 ccm, 16V, forgalmi szerint 81kW. Váltóról annyit tudok, hogy orosz és nem Nissan, ami a többiben van.

Kedves válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Olivér

Kedves Olivér!

(Milyen évjáratú ez a Vesta?) Az ACEA B6 mint előírás nem létezik. Én 20W-50-et sem látok egyik Vesta esetében sem. Igaz, 10W-40-et sem. A 10W-60 pedig végképp nem javasolt. Az a viszkozitás hideg és meleg oldalon is magas.

Az 5W-30 a stabil megoldás ennél az autónál.

A váltóban (manuális váltó) pedig 75W-80 GL4 plus az előírás. Nem írta le ugyanakkor, hogy mi az oka annak, hogy ilyen váltásokra adná a fejét. Mi volt eddig az autóban? Mi a baj azokkal? (Ha megfelel mégis a 10W-40, akkor pláne.) Ha nincs oka a váltásra, akkor nem érdemes belefogni.

Üdv.: Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.