Elvesztem a szabványok között
Kedves Olajdoki!
Most vettem egy Honda Jazz (1,2s 66KW 2009) L12B1 motorkódú autót. Külföldről behozott, 200 000 km-t mutat az órája, 0W-20-as olajat tettek bele a matrica alapján. A típushoz ACEA A3/B3 vagy ACEA A5/B5 specifikációnak megfelelő olajat írnak elő, több viszkozitási szabványnak megfelelően.
Választásom az ENOS premium ultra 0W-20 olaj lenne. DE! A dobozán már nem szerepel a fenn említett specifikáció, csak ILSAC GF-5. Akkor most hogy igazodjon el az emberfia? Hoznak egy másik szabványt, és nem lehet tudni, hogy mi a régi megfelelője?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Lajos
Kedves Lajos!
Az Ilsac szabvány egy amerikai-japán szabványrendszer, ami egyfajta egységességet próbál teremteni. Alapvetően az Ilsac megfelel az API előírásoknak, de ezek nem egyértelműen kezelendőek.
Tehát. Ha elő van írva egy API vagy egy ACEA, akkor arra kell törekedni, hogy az legyen betartva. Itt ráadásul ACEA előírások vannak, ami az Ilsackal nehezen megfeleltethető. (Az Ilsac EC szabványossága helyenként megvan, de nincs egyértelmű ACEA válthatóság, szemben az API-val.)
Ezzel együtt ez a GF-5, azt gondolom, felhasználható az autóban (ha mindenképpen 0W-20-at szeretne használni), miután ott A3 és A5 is szóba jön. Elnézést, ha a válasz kissé bonyolult lett, de szerettem volna láttatni, hogy egy ilyen felvetés nem feltétlenül annyira egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk.
Üdv.: Olajdoki