Városban dízellel: rövidebb olajcsere-periódus?
Tisztelt Olajdoktor!
Az alany egy BMW E90 320D a hírhedt N47-es motorral. Nemrégiben esett át egy teljes nagyszervizen, így a vezérlés és sok más dolog mellett a csapágyak is cserélve lettek. Az autóban 10 000 kilométerenként van cserélve az olaj, kizárólag gyári BMW vagy más (Motul, Liqui Moly) LL-04 jóváhagyású olaj kerül bele. Viszont az élet úgy hozta hogy nem mindig kell hosszabb távokra használni, a használat 60%-a városi 10-15 kilométeres távokból jön össze.
Ez okból lenne az a kérdésem, hogy a rövid távok miatt érdemesebb még szűkebbre venni az olajcsere periódusokat? Vagy a gyártói jóváhagyással rendelkező olajokkal maradhat a 10 000 kilométeres periódus úgy hogy nem sérülnek idő előtt csapágyak és a motor többi része sem?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Kérdező!
Ez a csereperiódus így kifejezetten biztonságos. Ennél rövidebbre biztosan nincs értelme venni a dolgot. A gyári előírás 30 ezer kilométerben vagy 2 évben határozza meg a csereciklust. Így azt hiszem, érezhető, hogy a 10 ezer miért mondható túlbiztosítottnak.
Üdv.: Olajdoki