Olajcsere óta kopog a Skoda

2023.10.23. 12:48

Tisztelt Olajdoki!

Van egy Škoda Rapid Sedan, 2016, CJZD,NH3,81 KW-os autóm. Gondom az, hogy minden indításkor kopognak a szelepek úgy mint ha olajcsere után először indítom be. Nem csak a garázsból való induláskor hanem ha bárhol megállok hosszabb rövidebb időre és indulok akkor is kopog, majd rövid idő után természetesen megszűnik. A történet ott kezdődik, hogy amikor új autóként megvettem és az első kötelező szervizre vittem akkor nem cseréltek benne olajat, azt mondták, hogy 2 évente vagy 30 000 km a csere periódusa.(A munka felvevő a szervizben azt mondta, hogy ha hosszabb időre szeretném a kocsit megtartani akkor cseréjek olajat évente vagy 15 000 kilométerenként). Őszintén bevallom, hogy én vettem a gyári előírásnak megfelelő olajat, gyári olajszűrőt és kicseréltem, természetesen a motor szűrőt is kicseréltem mert azt sem cseréltek benne.

A következő kötelező szervizkor cserélték az olajat és a szűrőket is mégpedig 5w-30-ast a gyári előírásnak megfelelően. A harmadik kötelező szervizkor megint nem cseréltek olajat én viszont igen. A negyedik kötelező szervizkor pedig már 0w-20-as olajat tettek bele.

Csodálkozásomra elmondták, hogy gyártói utasításra minden olyan motorba amibe jó a 0W-20-as olaj abba azt kell tenniük, erről kaptak egy listát is és az én autóm szerepel benne. Én a következő évben Mobil 0w-20-as olajat tettem bele az előírásnak megfelelően és minden rendben volt semmi gond nem volt vele. Tavaly viszont Eneos 0w-20-as olajat tettem bele innentől kezdve a fent említett kopogások következtek minden indításkor. Nem értem mert az előírásnak megfelelő minőségű olaj került bele és a VW minősítése is megvan.

Az idén már gyári 0w-20-as olajat vettem bele és már kettő hónappal előbb kicseréltem az olajat és a szűröket is, attól függetlenül, hogy nem érte el a 15 000 kilométert sem. A jelenség sajnos a mai napig fennáll és nem értem, hogy miért? Ebben szeretném a segítségét kérni, hogy mi lehet ennek a jelenségnek az oka.(Bocsi, de kissé hosszúra sikeredett)

Várom megtisztelő válaszát.

Üdvözlettel: Vörös Ferenc

Kedves Ferenc!

Én előírásként a VW 502.00-át látom 0W30, 0W40, 5W30 vagy 5W40 viszkozitási osztályok valamelyikében. A 0W20 a legújabb VW előírás (508.00/509.00) esetén található meg és én nem látom lehetőségét, hogy ebbe az autóba az használható legyen. 5W30, vagy 5W40 tökéletesen megfelelő.

Azt javaslom, hogy a lehető leghamarabb végeztessen el egy olajcserét és ettől azt is remélem, hogy az említett hang is megszűnik/sokat javul. A 0W20 ráadásul ACEA C5 nagyon alacsony viszkozitás és a HTHS viszkozitása is rendkívül alacsony. Ha ez nem előírása (nem tudok róla, hogy az lenne) a motornak akkor ez okozhatja az említett jelenséget.

Üdv.: Olajdoki