Popóelit
Adatlap Alfa Romeo 159 Distinctive - 2005
Adatlap BMW 3 320d Touring - 2005
Adatlap Honda Accord Sport - 2008
Akinek rosszabb autója van, titokban valami ilyen autó lebeg a szeme előtt végcélként, akinek jobb, az tudja, hogy ennél többre igazából nem lenne szüksége. De azért egy drága olasz, német és japán dízelkombi között nem csekély a különbség. Minden téren.
Az idő csak olyan so-so, január van, kell állvány is, minden beállítás percekig tart. Néha ide-oda pakolgatjuk az autókat, hogy szebben essen rájuk az a három foton, ami valahogy átküzdi magát a januári égbolton, egészen le, ide a Duna-parti hajóállomás betonjáig. Soká fog ez tartani.
Az autómozgatást végző személyzet, név szerint a Winkler, a Kari, meg én, jobb híján beszélgetni kezdünk, van rá idő. "Mennyire semmilyen az Accord a többihez képest, pedig amikor kijött, milyen elegánsnak tűnt" – állapítja meg Kari. És tényleg, a terjengős, sík lemezek, a kaszniban mélyen bent ülő hátsó kerekek, meg aztán az a hatalmas segg igencsak tenyeres-talpas dögnek mutatja a Hondát ebben a finom társaságban.
"És milyen kicsi a BMW, valahogy egyáltalán nem illik ide" – teszi hozzá Winkler. Na ja, mintha egy mérettel eltévesztettük volna a dolgot. Pedig úgy szedtük össze az autókat, hogy az importőröket is megkérdeztük, mit javasolnának a saját kocsijuk mellé összehasonlítódni. De hiába úgynevezett középkategóriás kombi a 3-as Touring – akárcsak a másik kettő – tényleg úgy áll ott, mint amikor gyerekkorunkban jobb híján különböző méretarányú medzsókból válogattuk össze az aznap esti üldözős jelenetet. A méretarány 1:25 és 1:43, autómodellezőknek ez mindent elmond.
Az Alfa, az igen! Széles plecsni, hatalmas kerekekkel, iszonyatosan tömör, masszív, minden vonalából Michelangelo szellemi öröksége sugárzik. Olyan szép, hogy itt be is kellene fejezni az autógyártást, zörögjön hangosan a redőny, kattanjon a lakat, ennél már az életben sose lesz szebb és izgalmasabb. Miután csődöt jelentett, a Bertonét eladták valami gyanús arcoknak, Touring nincs, a Zagatóról se hallani mostanában, a Pininfarina fölött gyűlnek a felhők, Giugiaróék pedig az utolsó csepp tálentumot is kisajtolták magukból ezzel, itt. Az az Alfa ott helyben ásott egy mély formatervezési gödröt, és laza rúgással beletaszította a másik kettőt. Pláne így pirosban… A szürke időben a szürkéskék árnyalatú ellenfeleknek esélye sem volt.
Aztán készült egy fotó, amin a Winkler mindegyik autó hátuljába befekszik. Ez így azért mondjuk túlzás, a mutatvány csak a Hondával sikerült maradéktalanul, az egy az egyben elnyelte. A BMW és az Alfa azonban nem tehénkedésbarát, előbbibe még csak-csak bepréselte magát, utóbbinál viszont tényleg csak a fotós kedvéért próbálta meg a dolgot, mert nemcsak szűk a csomagtere, de az ütközőhöz képest még mélyen is van az alja. Ebbe nemcsak beülni, de pakolni sem lehet elegánsan.
Már ott, a Duna-parti beszélgetésen rátapintottunk néhány lényeges dologra. Az Accord még csak első generációs presztízskocsi, a Honda ennél jelentette ki, hogy kiemeli a munkásosztály érdeklődési köréből, mert szeretné, ha a vevői eztán elitebb körökből származnának. Finom krómkeret az ablakokon, markáns orr, gazdag felszereltség, sötét üveg mögül gyújtásráadásra kivilágló műszerek – tisztára a tokiói Shibuya, szombat esti fényárban. Accordból eddig csak világos belsős limuzint vezettem hosszabban, kombiba csak pillanatokra ültem, eddig hajlottam is rá, hogy el is higgyem a fél lépést felfelé. De így, fáradt, kék színben (ennek kell a fehér, de minimum a fekete), fekete belsővel nagyon is visszalépésnek tűnt a két európai kocsi részletekbe menő kidolgozottságához képest.
És az is igaz, hogy a BMW a legkisebb, hiszen másfél centivel
rövidebb, mint az Alfa, súlyos arasszal, mint a Honda. A motorja is
ennek a legszerényebb, hiszen csak kétliteres, ellentétben az Accord
2,2, az Alfa 2,4 literével.
A legdrágább, egyben a legkevésbé impozáns.
Bangle túlságosan is szerényre vette a figurát. Az Alfa viszont
mellette nemcsak masszívnak néz ki, de sajnos nagyon az is: szárazon
1680 kilós, lelki szemeinkkel szinte láttuk, amint meghajlanak alatta a
betonlapok. Innentől jött egy rakás meglepetés.
Például az, hogy hiába a legkisebb, mégis egyedül a BMW hátsó üléssorában lehet rendesen elférni. Az Alfa reménytelen eset, abban kizárólag fej és láb nélküli utasok utazhatnak hátul, az még a refereciaszűknek tartott Laguna kombinál is szorosabb. Az Accord sem táncterem, a fejek még csak hagyján, de kicsivel átlagos magasság fölött a térdek az első támlába vágnak. Kiszállok, nézegetem az autókat, nem akarom elhinni – biztosan rosszul állítottam be valamit, megint a szokásos részrehajlásunk a BMW-k irányába.
Mindegyikbe újra beülök előre, állítgatom a kormányt, csúsztatom az ülést, döntöm a támlát, nézem: kinyomott kuplunggal térd enyhén hajlítva, kinyújtott karral a csukló alja épp a kormány fölső peremén pihen. Ülök, mint rajzolt mintabábu a ralibibliában, hátul mégis változatlan a helyzet. A Winkler is végigüli a kocsikat, ugyanaz, pepitában. Az Alfa esélytelen, a Honda épp elmegy, a BMW a legtágasabb. Ő veszi észre viszont, hogy a 320-asban a hátsó ülőlap mélyebben van, mint a többiben, itt van egy kis csalás. Aztán amikor a cikkhez összenéztem az adatokat, kiderült, hogy a BMW-é a legnagyobb tengelytáv, ami, ugye, általában a legnagyobb utastér-hosszt is kiadja.
De miért éppen az Alfa? Lapozzanak kérem.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
