Azt a leborult szivarvégit neki, ezt sem gondoltam volna! Teszteltem már, de úgy látszik, emlékeimben összement egy kicsit. Ezért is lepett meg, hogy autó helyett egy csónakmotoros tankert kaptunk.
Elmúlt már az idő, amikor a Superb második generációja frissnek és ropogósnak számított. Megénekeltük még a bemutató előtt, így szerencsére sok – ilyenkor szokásos – sallangtól megszabadul az olvasó. Lényegi változás azóta sem történt, nézzenek csak rá, hát mit lehet erről még mondani, azon kívül, hogy böszme nagy batár?
Szemből teljesen rendben van ez a 2009-es Skoda-look, kicsit szigorú, picit öltönyös, komoly. Valójában oldalra, na meg főleg hátra kell lépnünk ahhoz, hogy az egész fekete anyahajó beússzon a képbe, és rájöjjünk, hogy ebben a kategóriában vagy szép valami, vagy tágas. Minden, de tényleg minden a helykínálatnak van alárendelve. Ugyanarra a B6 PQ46-os platformra épül, mint mondjuk a Passat, csak éppen kapott egy + jelet, na meg 52 milliméterrel hosszabb tengelytávot.
Ez volt az a pont, ahol elakadtam. Átnéztem az íróasztal felett, mondom Papp Tibinek, hogy ez jóformán csak öt centi. Nem hiszi, megnézi. Tényleg annyi, hát ez nem létezik. Biztos elcsalták a csomagtartót. Aha, lyukra futottunk ezzel is, a Passat 485 liter, ebbe a dögbe pedig alapból 565 VDA-téglának van hely, na oké, 73 milliméterrel hosszabb, ez elfogadható. De belül? Mi van itt? Hogyan? Mi a fészkes fenét csináltak ezek a csehek, hogy alig öt centiből ekkora dögletesen nagy csarnokot hoztak össze odabent? A Passat sem szűk, na de EZ a lábtér súlyos centimétereket ver rá. Nem értettük, csak hümmögtünk és legalább tucatnyi elméletet gyártottunk.
Abban egyetértettünk, hogy a csalás valójában már az első ajtóknál kezdődik. Mit ajtóknál, máshol ezt már ki/bejáratnak hívják. Minden további nélkül el tudom képzelni, hogy a másikat kinyitva még tán Árpádunk is keresztül tudna motorozni rajta egy robogóval. Parkoláskor azonban fokozott figyelmet kívánnak, a szűk helyeket felejtsük is el, nem tudnánk kijönni. Persze ez amúgy sem könnyű, a sötét mélygarázsban simán elkelne egy gyújtás levétel után felvillanó KIJÁRAT-felirat a kapaszkodó fölé. Anélkül csak bóklászunk odabent, mint Jónás a cet gyomrában. Még szerencse, hogy az ajtónyitó-kallantyúk meg vannak világítva. Nem véletlen!
A nagyzolás java azonban csak most jön. A hátsó ajtók kisebbek ugyan, de nagyobb szögben nyílnak, ráadásul a tető egy szögnyit sem lejt, így akkora odú tárul a szemünk elé, amelybe akár messziről bedobhatjuk a Laokoón-csoportot talapzatostul, ráadásnak pedig 7-8 kínai üzletembert. Igaz, nem mindegyik tud majd leülni, de gond egy szál sem, pár praktikeres műanyagfogantyúval akár két-három állóhelyet is kialakíthatunk számukra. Odaát úgyis sofőrös limuzinként használják.
És lassan elérkezünk az idomtalan nagy farpofához és hátsóhoz, amit a legjobb, seggdobáló riói szamba-táncosnő is megirigyelhetne. Ez az, ami valójában farnehézzé és aránytalanná teszi a formát oldalról. Akár rondának is mondhatnánk, ha nem lenne a Renault Thalia és a Chrysler Sebring, így kiegyezünk abban, hogy nem szép ugyan, de túlzottan nem bántó. A gigászi cefrés hordónak azonban kétségkívül vannak előnyei. Nem dekoratív, na de a tartalom! A trükkös TwinDoor-rendszer ügyes megoldás, a csomagtér aljába süllyesztett bal oldali gomb nyitja a szedán fenekét, a jobb oldalit kicsit nyomva tartva pedig zárnak a reteszek, hármat villan a féklámpa, és ismét a bal oldalit nyomva feltárul a bálnabelső.
Ami – minő meglepetés – gigászi. Nem hinném, hogy sűrűn használja bárki is az ötödik ajtót, hiszen már a kisebbik nyíláson át is bőven befér egy közepes méretű Hajdu-bojler, vagy egy Robi kapa, de ha valami csoda folytán nem elég, akkor ott az ötödik ajtó, sőt, az üléseket ledöntve egy lapra szerelt viking hajót is hazavihetünk, nincs olyan, hogy nem elég az 1670 liter. Ha nagyon csúszkálna, akkor van mindenütt elég kampó és fül a spanifer, vagy gumipók számára.
A masszív külső után ne várjunk mást azután sem, hogy benyitottunk a beltérbe. Tény, tesztautónkban akkora a szürkeség, hogy szomorú, nyirkos őszi reggelen csak onnan tudjuk, hogy beültünk, hogy nem esik ránk az eső. Ellenben egy ilyen környezetet abszolút feltuningolhatunk egy vidám színű ikebanával, ezt akár érvként is felhozhatjuk vásárláskor odahaza.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
