Szmokingos vaddisznó
Az A8-as sosem volt hivalkodó, még a csúcsmodellt, az S8-ast is csak néhány apró díszítő elem különbözteti meg a mezei példányoktól. Rejtőzködni ennek ellenére nem lehet vele. Nemcsak azért, mert hatalmas, hanem mert a V10-esnek elképesztő hangja van.
Több mint öt méter hosszú, 10 centi híján 2 méter széles. Üresen két tonnát nyom, 500 literes csomagtartójában ketten kényelmesen elalhatnak, ha éppen nem találtak üres szállodai szobát. Ekkora limuzin nyilván nem lehet olyan borzalmasan gyors. Hacsak nem raknak az orrába egy 5,2 literes Lamborghini motort.
Vicces lenne feltenni a kérdést, hogy akkor most a Lamborghini Gallardóban van Audi motor, vagy az Audi S8-ba szereltek Lamborghini blokkot. Minden nézőpont kérdése. A motort ugyan a Volkswagen konszern gyártotta - ha esetleg van olyan ember Magyarországon, aki nem tudná, leírom: itthon, Győrben -, de kifejezetten a Gallardóhoz, így tehát a V10-es Lambó motorként került be a köztudatba. Ez a PR-osoknak és a tulajdonosoknak egyaránt megfelel, hiszen egy Gallardo akkor is vagány, ha a motorját teherautókba építik be – nem építik –, az Audi név pedig még sokkal-sokkal szebben cseng, ha a patinás olasz márkával említik egy lapon.
A V10-esen nem sokat változtattak. Kicsit szerényebb lett, 450 lóerősre vették vissza a teljesítményét és lejjebb került a nyomatékcsúcsa, hogy praktikusabb legyen városban és könnyebben megbirkózzon az S8-as nagy tömegével, de még a visszabutított Lambó motorral is 5,1 másodperc alatt van százon az S8-as, és a végsebessége is csak azért 250 km/h, mert az elektronika itt lép közbe, szóval még így is úgy szakít, hogy borzalom.
Az alapjárat nagyon alacsonyan, 600-as percenkénti főtengely fordulat környékén van. Ilyenkor az utastérben teljes a csend és érezni sem lehet semmit: a motor egyáltalán nem rázza a kasztnit. Ha azonban rálépünk a gázpedálra, hihetetlenül mély brummogás tör föl a motorból, gyönyörűen énekel a V10-es. Nem túlzok, elég csak rálehelni a gázpedálra és már száguldunk is. A fordulatszámmérő mutatója végig 3000 alatt marad, a motor is csak éppen annyira brummog, hogy még egy nagymama is kellemesnek titulálná, az autó mégis pillanatok alatt beleszánt a megengedetten túli sebességtartományba.
Némi visszásság van a dologban. Az S8 olyan könnyedén, olyan rövid szakaszon, ráadásul minden erőlködés nélkül gyorsul fel jóval 130 fölé, hogy az már ijesztő, főleg, ha a sofőr nincs felkészülve rá. Mivel az S8 igazi bálna, nem nagyon érezni benne sem a gyorsulást, sem a sebességet, szóval simán előfordulhat, hogy valaki amolyan vasárnapi sétagaloppban, minden rossz szándék nélkül 130-cal próbál meg bekanyarodni a Körútról a Váci útra.
Biztonsági okokból érdemes hát lepadlózni az S8 gázpedálját minden egyes gyorsításnál, hiszen így mindenki egyértelműen érezheti, hogy nem egy átlagos bálnával van dolga. 5,1 másodperc alatt felugrani százra még egy kéttonnás monstrummal is nagy élmény, tényleg nem értem, miért nem csicsázták ki jobban az S8-ast, megérdemelte volna. Mindössze egy hűtőrács és két ezüst színű tükör hirdeti különleges mivoltát; az S8 elképesztő menetteljesítménye ellenére végtelenül szolid. Igazi lopakodó.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.