A Hydragas alapú csillapítás hála Istennek a múlté – rengeteg kritika után a fejlesztők visszatáncoltak a hagyományos tekercsrugókhoz. A modellfrissítéssel párhuzamosan áthangolták az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig három kereszt-, valamint egy hosszanti vezetőkaros futóművet is: a kínosan alulkormányzott előd után a TF egészen semleges, igaz a virgonc kanyarokban érezhető, hogy picit még mindig az orrát tolja.
A tesztautónk tulajdonosának korábban egy antracit színű F-je volt. Az előző gazdájánál leengedtek a hidragáz-tartályok. Talán megpróbálta javítani, mindenesetre nem sikerült. Három centit hasalt le az MG, és bedőlt a jobb első sarka felé. A csillapítás örökre eltűnt; csak egy merev vázas chopper, a szabadság másik hamis szimbóluma képes úgy rázni, ahogy az zötykölődött.
A négy új futóműelem az alkatrész katalógusban egy kisebb vagyon, viszont nehezen vagy egyáltalán nem rendelhető. A család műszaki érzékkel megáldott férfitagjai a markukba köptek és megpróbálták a lehetetlent: nekiálltak visszatöltve felújítani az F futóművét. Pumpát fabrikáltak, amely harmincöt barral nyomta vissza a patronba a folyadékot.
A tévhittel ellentétben a sokat kritizált Hydragas-rendszerben nem hidraulikus olaj volt, hanem meglepő keverék: 49% alkohol, 49% desztillált víz, 1 % trietanolamin-foszfát és 1% szóda-merkaptobenzotiazol – ennek beszerzése titkosszolgálati módszereket kívánt. A feladatot sok bütykölés után majdnem teljesítették, az autó alja visszanyerte az elvesztett magasságot, de száz százalékos nem lett. A kilencven százalékos futómű pedig egyenértékű a nullással – megelégelve a hosszúra nyúlt szívást, eladták a kocsit és beruháztak a tekercsrugókkal szerelt utódba.
Számításaik bejöttek, ez a futómű rendben van. Feszes, de nem ráz, alkalmas mindennapi használatra, igaz Budapestre nem szívesen jönnék vele. Amúgy a TF kényelmesebb, mint tűnik. Ha már benne ülünk, elfér a láb és a könyök is; egyedül vállban szűk. Aki képes fészkelődés nélkül hátranyúlni a biztonsági övért, az biztos, hogy autofellációra is képes – nekem még tekeregve sem nagyon sikerült a pántot elérnem. A bőrülések jól tartanak, becsületes oldaltartásról tettek bizonyságot, amikor néha legyőztem a rám telepedett nyugalmat.
Az MG mindkét végében akad egy kis csomagtartó, igaz, aki előre tilos pakolni, az a pótkerék és a szerszámok helye. Aki kereket cserélne, nem árt, ha elolvassa a használati utasítást. Ha a gazda nem segít, órákig túrtam volna a nyitó után: a pihent angolok a hátsó csomagtartóba tették az orrész huzalos kallantyúját. Értem én, valamilyen szinten logikus – a hátsó úgyis kulccsal nyitható, tehát védve van. A nyitott utastérbe viszont könnyen benyúlna a csomagtolvaj, így előbb a hátsó zárat kell feltörnie.
Az MG TF a kevés kabrió egyike, amely felnyitott tetővel is jól mutat. Az angol roadster-hagyomány nem maradt észrevétlen: másodpercek alatt helyére pattintható a ponyva, nincs bizonytalankodás, nem kell lehetetlen gyógytornamozdulatokat bemutatva szenvedni.
Az angolok a tökéletesített TF-től várták a gazdasági csodát, de a megmenekülés nem sikerült. Becsődöltek és kínai kézre kerültek. 2005-ig készült a modell, és annak ellenére, hogy sem drága, sem rossz nem volt, nem kapkodtak utána. Idehaza 2-3 millióért már korrekt darabok kaphatóak, de a kabrióra vágyók a legritkább esetben kötnek ki a bizonytalan hírű MG mellett. Az F rossz híre rányomta bélyegét az egészen jól sikerült TF-re is.
Oké, aki igazi élményautóra vagy potens roadsterre vágyik, alapból Porsche Boxstert vagy Opel Speedstert vesz MG helyett. Pedig második autónak, vagy hétvégi barangolásra tökéletesen megfelelne – a kategória vásárlóinak legnagyobb hányada amúgy is képtelen lenne rá, hogy ebből a békés kocsiból a maximumot kihozza. Önjelölt drifterek tényleg ne ezt vegyék, nekik biztos, hogy ingerszegény, és fantáziátlan a mértéktartó konstrukció. Mindenki másnak szódával elmegy – legalább a szénsav pezsegjen a vér helyett.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
