Erre utaló írásos bizonyíték persze nem áll rendelkezésünkre, de anatómiailag lehetne akár az is. A tíz centis tengelytáv-különbség nem perdöntő, a motor viszont keresztben van és a hátsó felfüggesztés is független. Hogy mi tehát ez a platform, nem tudjuk, csak hogy csupa ronda és sikertelen autóval osztozott rajta a Suzuki XL7: Chevy Equinox, Pontiac Torrent és Saturn Vue.
Kicsit magas a motor hangja; 3,6 literes V6-ostól kicsit mélyebb dörmögést várnék, viszont menni nagyon jól megy. Gondoltam is, hogy na, a Suzuki azért csak hozzájárult a projekthez egy jó motorral, de nem: ez egy igazi GM blokk, a jobbikból. 24 szelep, négy vezérműtengely, 257 ló (@6400) és 330 Nm (@2300). Lehet vele országúton előzni, általában véve inkább európai, mint amerikai karakter, leszámítva persze a fogyasztást. A 15,5/8,5/11,0-s adatokat nyugdíjas tempóban, nyári melegben, de még klíma nélkül talán hozhatja, de az ilyennel biztos, hogy nagyon könnyű akár 20 liter fölött is fogyasztani.
Egyébként a futómű is jó, de legalábbis gondolkodás nélkül elcserélném rá a Tehénét. Elöl-hátul független felfüggesztés, elég kényelmes, de még pont nem billegős. Ezeket a mi huplis szar útjainkat különösen jól veszi.
A féket kegyetlenül taposni kell, ami amerikaitól nekem különösen szokatlan. Amerikai autók féke általában érzékeny szokott lenni, már a legkisebb érintésre is komolyat harap, de ha baj van, és komolyan beletaposunk, kiderül, hogy nem sokat ér. Európai autóknál ilyesmit ritkán tapasztalok, talán a Lancia Lybra volt az egyetlen kivétel.
A CX7 féke annyiban amerikai, hogy komolyabb taposásra komolytalan fékhatás a válasz, de mint már mondtam, kisebb fékezésekhez is eléggé oda kell neki lépni.
A tolatókamera képét eleinte nem találtam, aztán a Suzuki Világnál megmutatták, hol kellett volna keresnem: a belső tükörben. Akkor most ki találta fel a belső tükörbe integrált tolatómonitort? A Kia (Soul), vagy a Suzuki? Vagy mindketten ugyanattól a Homasitától vásárolnak?
Az XL7-eseket a magyar Suzuki nem szándékozik a nagyközönségnek árulni, inkább flottás értékesítésbe érdemes becsempészni valahogy. Nyilván ezért sincs még hozzá magyar prospektus, de egy amerikait kaptam, 2008-as keltezéssel.
Akkor az amerikai Suzuki modellpaletta egyébként az XL7-estől a Grand Vitarán át az SX4-en és Forenzán keresztül a Renóig terjed – utóbbiak a Lacetti amerikai változatai, de azóta megszűntek, mert túl sok volt velük a garancia. És mert a GM valahányadik krízise alkalmából a Suzuki visszavásárolta a GM által birtokolt részvényeit. Mindez csak annak fényében lehet érdekes, mennyire új autó az XL7.
Hát igen, ez a hajó elment, vagy ami még rosszabb, idejött Európába. Nagyon nem lennék a következő hónapokban Suzuki értékesítő, akitől számon kérik, miért nem adott még el XL7-est. Ezúton kérem a hozzátartozóikat, legyen velük türelmesek és megértők: jóban-rosszban, végül is erről szólna a házasság intézménye.