Azt hiszem, a Mazda 6-ot már oda-vissza megrágtuk, megemésztettük, de mire a végére értünk, kezdhetjük megint az elejéről. Az átkozottak megfészliftelték. Ja, hogy ez nem látszik rajta? Nem baj, mert a hibáit kijavították. Ennek ellenére a kategória egyik legrosszabbul specifikált autója járt nálunk, amiből bosszantó apróságok maradtak ki, viszont idegőrlően vacak extrák jártak hozzá.
Aki gondolja, kattintson vissza Gyulavitéz 2008-as cikkére, és nézze össze a fotókat, hogy mi változott. Nekem a ködlámpa, és a körülötte lévő szekció tűnt fel, de mintha a hátsó lámpákat is elszíntelenítették volna. Nem baj. Gyakorlatilag maradt, amilyen volt, épphogy annyit változtattak rajta, hogy az ember pár év múlva felismerje a 2010-es modellváltást a használtpiacon.
Egyébként bent kábé ennyi a különbség, meg az, hogy a mi tesztautónkban benne volt az új, érintőképernyős-navis-Bluetooth-os cucc is, béna grafikával és néhány megszokható kezelési bukfenccel; egyébként nagyjából olyan, amilyet a Toyota is használ. Pár apró eltéréssel, nincs USB-csatlakozó, csak jack , igaz, kékfoggal le lehet játszani a zenéket. Tudja a fene, én simán bedugnék egy sokgigás pendrive-ot a könyöklőbe, ez ízlés dolga. Persze kezd kicsit kínossá válni, hogy a navin nincs rajta Magyarország, ezért nem érdemes megvenni bőrülésestől a 700 ezer forintos Top csomagot. Új infó: ismeri Magyarországot a navi, csak nem rakták bele a tesztautóba az Osteuropa kártyát, ezt tehát visszaszívtam.
De hiába próbálok kekeckedni, ez a Mazda 6 nagyon jó autó. Amikor vadiúj volt, nagyon vártam, mert végre akkora volt, mint az összes hasonló kategóriájú autó. Aztán kiderült, hogy agyament módon ráz, bár ez Gyulavitéznek nem volt feltűnő. Ha a civil autóm egy Integra Type R lenne, nekem sem lenne az. De ötajtós Avensisem van, és a Mazda 6 ahhoz képest, hogy egy normál autó, viccesen kényelmetlenül rugózott.
És ez az, amit megcsináltak két év után, gyakorlatilag ez volt az egész facelift lényege. Az új verzió ugyanis egészen meghökkentően jól rugózik, viszont ugyanúgy kezes, gyorsan reagál a kormányzásra, tényleg, mintha valami pici kocsi lenne. De nem az. Hozzáteszem, a Mazda 6-nak elöl rendes kettős keresztlengőkaros futóműve van, nem holmi proli MacPherson, nem csoda, hogy tud. A kicserélt szilentek, a felnikből lefaragott kilók(!!!!), és az áthangolt rugózás tényleg varázslatosan jó közlekedési eszközzé tette ezt a kocsit, nem csak szimplán gyorssá.
Igaz, a 2,5-ös benzines, nem versenyezhet a turbódízelek nagy nekidurálásával, ellenben csendes és semmilyen szinten nem vibrál. Már 1300-tól kezd megjönni az ereje, és a végtlenségig megmarad, szép egyenletesen. Nem is feltűnő, hogy mennyire megy, csak az, hogy a többi kocsi általában lemorzsolódik, ha jól kihúzatjuk. Erre az az egyszerű magyarázat, hogy 8,4 alatt százon van.
A váltója talán nem a legjobb a japánok között, de pont elég jó. Hat fokozat jár a nagy motorhoz, szerencsére: százharmincnál 3200-nál tanyázik a fordulatszám. És közben csend van, ami hallatszik, az leginkább a futómű irányából jön. Fogyasztás szempontjából nem vártam csodát, de egyszer leesett az állam, amikor Budapest-Vác viszonylatban sikerült 6,6-7 liter közötti átlaggal autózni. Persze Budapesten erre nincs esély, itt már beszalad az a 10-11 liter, amire számítottam.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
