Tanulságos, amikor az ember ösztönösen próbálja megragadni egy autó lényegét. Indulás előtt kérdezték a kollégák, melyik is az Orlando, én meg azt mondtam, egy új Chevy egyterű. Nem úgy néz ki, de az, hiába crossoverezi a gyártó.
Az elődmodell, a Daewoo Tacuma a maga módján nem volt rossz autó. Csak a maga módja, az volt a brutális! Jól sülhet el, ha valaki vezetéknevet változtat – a Daewooról Chevrolet be is jött. Az se baj, ha Tacuma helyett valami mást találnak ki. Az Orlando elég jó választás: Orlando klasszikus amerikai szórakoztatóipari központ, de abból is a családi fajta: Orlandóban van Disneyland, a családosok Canossája. Magyarországon ez ebben a formában nem él annyira a köztudatban, mi igen jól elvagyunk az Eurodisneyvel, de az Orlando akkor is jól csengő név.
Az Orlandót a Chevrolet MPV-nek hívja, ami magyarul egyterű, és egyfajta szinonima az unalomra. Ezért aztán sűrűn használják a crossover kifejezést, amiről végül is senki sem tudja 100 %-os pontossággal, mit jelent, de az biztos, hogy divatos dolog, és pont az egyterű kategória ellentétét jelenti: stílusos, de nem különösebben praktikus autó. A 2008-as Orlando koncepcióautó formája természetesen sokat butult – a mi kezünkben is legalább ennyit butult volna, ha megkapjuk a költséghatékonysági elvárásokat, de még mindig épp elég jól néz ki. A kulcsszó természetesen a crossover: az Orlando átmenet (crossover) az egyterűek és a hobbiterepjárók között. Úgy is lehetne persze mondani, hogy egyterű, aminek van orra, de abban nem lenne benne, hogy crossover.
Rakodóhelyek terén az emberiség már nem igazán számíthat átütő felfedezésekre. Két pohártartó, oldalzsebek az ajtókban, meg egy rejtett polc a rádió előlapja mögött, feketére flokkolt belsővel. Őőőőőőőőrület!!! Volt még a bemutató előadásokon egy-két kedvesen bumfordi marketinges túlkapás. A középkonzol a Chevrolet illetékesei szerint na, mit mintáz? Tessék csak, tessék, ezt nézzék meg! Na?
Bizony, eltalálták: vízesést. De hogy megtudják, milyen egy tévévetélkedőben szerepelni, ahol a játékos így is, úgyis megszívja, ha csak nem beépített ember, tekintsék meg a következő képet, és mondják meg, mely autó inspirálta a vezetőhelyet.
Annyit segítek, hogy a lényeg a kettős vezetőhely. Ejnye, hát nem lehet olyan nehéz! A GM egyik modelljéről van szó. Na? Tessék, csak, nézzük, milyen Chevrolet modellek is léteznek, esetleg léteztek? Nem, nem az Epica. Nem, nem, az Evanda még Daewoo volt. Nem is a Spark, hiszen egyterűhöz nem kisautóból merítünk ihletet. Lacetti, a Cruze elődeje? Nem, nem, és nem is az Aveo. Az Epica azért esik ki, mert épp a középkonzol szinte teljes hiánya miatt lehet benne olyan jól terpeszkedni. Szabad a gazda? Oké, itt a megfejtés, egy részlet a sajtóanyagból:
„...a Corvette által inspirált kettős vezetőhely és a középkonzol kékes megvilágítása.”
Corvette, barátaim, Corvette!