A menetkomfort osztályon felüli, a kocsi mégis szépen elfordul a kanyarokban. Sajnos azonban az általunk tapasztalt vezetési élmény köszönőviszonyban sincs azzal, amit egy fapados modell boldog tulajdonosa érezhet majd, hiszen ebben a kocsiban az összkerékhajtáson túl légrugók voltak acél helyett. Jó hír azonban, hogy Csikós a sima futóműves modellt is kipróbálta, és még jobban is tetszett neki ennél. Azt mondta, ez nem elég közvetlen.
Ezzel a felvetéssel nem is vitatkoznék. Az Audi A6 tényleg nem egy ugrásra váró vadállat. Ne értsenek félre, a 245 lovas dízellel valósággal röpül a vas, a gyáriak 6,1-es gyorsulást adnak meg, ami azért első ránézésre elég merésznek tűnik, de tény, hogy a kocsi minden sebességtartományban nagyon jól megy. Ennek ellenére van egy kis spét a gázpedál lenyomásakor, de ez egyáltalán nem gond, engem legalábbis egyáltalán nem zavar egy ilyen autónál.
Az A6 igazi limuzin, ennek megfelelően hangolták. Mind a futómű, mind a motor meg a váltó úgy működik, hogy még akkor se legyen nyers, akkor se okozzon kellemetlen pillanatokat az utasoknak, ne rángasson, amikor a legextrémebb használatnak tesszük ki. Más szóval: az A6-tal lehet döngetni, de még akkor is csöndes és udvarias marad.
És ha már a csöndnél tartunk, el kell mondanom, hogy csöndes dízel nem létezik. Ennek a V6-osnak is van hangja. Igen ám, de abban a pillanatban, ahogy beülünk a kocsiba, ez a hang szinte megszűnik, kellemes, lágy duruzsolássá szelídül. Újabb döbbenet: a motor zakatolásából alig szűrődik be valami az utastérbe, annyira jó a hangszigetelés.
Az új A6 magasan átugrotta a lécet, tökéletesen eleget tesz minden várakozásnak, nem lehet benne csalódni. Már csak egyetlen kérdés maradt, van-e az embernek, és ha van, akar-e erre a célra 27 millió forintot áldozni. Igen, a fullextrás csúcsdízelnek bizony megkérik az árát. Igaz, egy hasonló kaliberű modell BMW- vagy Mercedes-jelvénnyel az orrán sem olcsóbb, de 27 milla akkor is 27 milla.
Szerencsére azért van olcsóbb változat is, a fapados A6 kétliteres, 177 lóerős dízelmotorral 11,7 millió forintba kerül, és ha nem szállunk el az extrákban, a többi modell ára is jócskán 20 alatt marad. A 204 lovas, 2,8-as benzines 13,9, a 300 lovas, 3 literes V6-os 17,4 millióról indul. A V6-os dízelek közül a gyengébbik alapára 15,3 millió, az általunk tesztelt modellé 16,2. Egy biztos, érdemes gyűjteni.