A Mercedesnek nagyon nem jött össze a Maybach, a két másik német tulajdonú luxusmárka azonban nagyokat alakít a százmilliós kategóriában. Az új Bentleyben is van néhány radikális megoldás, de a lényeg továbbra is a végsőkig fokozott kényelem és elegancia.
Érdekes, hogy nem ikerlámpás – szerintem még nem láttam nem ikerlámpás Bentleyt. Kockázatosnak gondolná az ember az ilyen váltást, de a nagy formatervezési múlttal rendelkező autógyárak igen flottul szokták intézni az ilyet, gondoljunk csak a Mercedesre, amikor az E osztálynál átállt kockalámpáról két kerekre, vagy legutóbb a két szögletes furcsaságra. Vagy emlékezzünk a Rolls-Royce-ra, ami ugyanannyi gőgöt, böszmeséget és eleganciát épített a Phantomba, mint bármelyik klasszikus modellbe. A módszer, mármint a komoly múlt a Bentleynél is működik – a Mulsanne szimpla fényszóróval is elegáns, fenséges és nyomasztó.
Nehéz megmondanom, mitől is fosom le a bokám, ha meglátom a Mulsanne-t, de az biztos, hogy a méret segít. Szemből nem sok finomság van rajta, egyszerűen a puszta dimenziókkal sokkol, főleg a többi autó között, meg a tuskó arckifejezésével. Ha egy autó ilyen irgalmatlanul nagy, több mint 5 és fél méter hosszú (5575 mm), fennáll a veszély, hogy a kerék majd kicsinek néz ki rajta, de a Bentley még túl is teljesítette a kötelezőt. A 21 colos kerekek nemhogy kicsinek nem néznek ki, de irgalmatlanul nagyok, még egy ekkora testen is.
20 colnál már elég kevés gumit találni az online áruházakban. A legközelebbi Mulsanne-méret is csak 20-as, 245/40, Michelin Pilot Primacy 130 ezerért vagy Pirelli P Zero Rosso ugyanekkorában 148 ezerért. Tehát egy garnitúra 21/40-es téli gumi óvatos becslések szerint 600 ezer forint körül kezdődhet, elég sokat spórolunk, ha télen ki sem hozzuk a Bentleyt. Az orrán tehát látunk két szimpla fényszórót meg egy nagy adag nukleáris csirkehálót, amellyel tán még kukoricát is lehetne szecskázni. Tagolatlan, nyomasztó szürke tömb. Igen, egérszürke, de jó is ez neki – british racing greenben talán stílusos lenne, hiszen épp Bentleyk futottak a versenyeken mohazöldben, de mi van, ha ez másoknak is eszébe jut? A fényezés természetesen tökéletes, ebben a kategóriában már polírkoronggal fotosoppolják ki a narancsbőrt, ameddig tökéletes nem lesz.
Oldalról a Mulsanne is mutatja a klasszikus brit luxusautó-sziluettet: olyan, mint egy jacht, amin épp rácsavarták a gázt, kicsit kiemelkedik az orra és besüllyed a tatja. A formai érdekességek nagyjából a hátsó ajtó táján kezdődnek. Itt már, hogy nem nyomaszt minket a szörnyű tekintetével, tudjuk értékelni a finoman faragott formákat, a minimális illesztési hézagokat, a hátsó kerekek feletti, a maga elefántos módján dinamikus szélesítést és az elegáns lámpákat. A hátsó szélvédő a C oszlopokkal és a csomagtartó élével együtt érdekesen be van homorítva, a kipufogók igen lapos ellipszisek; a Mulsanne legszebb nézete ez, valahonnan srégen hátulról.
Ha kellőképpen körbeálmélkodtuk, azért ne menjünk el szó nélkül a Mulsanne határozottan szegényházi megoldásai mellett sem. A kerékagyak például nem állnak mindig vízszintbe, hogy az embléma olvasható legyen, és a hűtőből kiemelkedő szárnyas B emblémát se tolja ki motor – a Rolls-Royce Phantom ezek miatt is drágább. Az orrembléma természetesen ütésre eltűnik a motorházban, de gázolás után kihúzni már kézzel kell. Ezt persze a tulajdonos nem tudta, és most nyithatok itt egy kedves mellékszálat azok örömére, akik csalódtak, amikor azt hitték, hogy ha drága autót vesznek, majd maharadzsaként bánnak velük a márkaszervizben, aztán bementek az új bálnamercivel a Kárpát utcába, és máris új jelentéstartalommal bővült számukra a bunkóság szó. Tehát a Mulsanne tulajdonosa telefonált a bécsi Bentley-szervizbe, miért is nem jön ki az embléma, és ott is megfelelően köcsög stílusban magyarázták el a hülyéjének, hogy kiszáll, előremegy, benyúl, kihúz.
A csomagtartóban hímzett, fekete bőrtokban az elakadásjelző háromszög, ami viszont már egy csalódást keltően OBI-áruházas, egyszerű kivitel. A kárpit alatt egy 21 colos, szép piros mankókerék, elvégre nem sántíthat a Bentley, alatta meg az akkumulátor. Nehéz is lehet Mulsanne-t bikázni a –40 fokos moszkvai hajnalokon a panelház parkolójában.