A történelem egyik legkívánatosabb Mercedes-limuzinja szinte fillérekből megvehető – már ha az új Suzuki Swiftet nem tekintjük drága mulatságnak. Uraim, cikkünk sztárja a megkerülhetetlen, feledhetetlen, örökzöld és figyelemfelkeltő Mercedes-Benz 280 SE 4.5!
Tolod a százhatvanat az autobahnon, kint olvad az aszfalt, de rád a klíma hűvöse száll. Terpeszkedsz a fotelnyi ülésben, ringat a futómű, amely, ha kedved támadna letérni az autópályáról, valószerűtlen sínszerűséggel tartaná kanyarban a majd' kéttonnás bódét. Vissza a nagysebességű cirkáláshoz, még ott tartunk.
A tükörből látod, hogy a messze elterülő csomagtérfedeled végén rád ragadt valami műanyagkrómos single-frame maszk. Elsüllyeszted hát a gázpedált. Jules Verne tengeralattjáróját idéző moraj hallik, s a single-frame egy csapásra vérző orrá lényegül át. Szép ez.
A 4.5 mindent tud, legfeljebb a takarékosság szó hiányzik a kelléktárából.
A negyvenéves oldtimerek általában nem ilyenek. Még a hajdan gyorsnak mondott gépekben is megőrülsz a zajtól, elfárad az agyad az állandó korrigálástól a kormányon, szorul a zabszem a fenekedben - mi lesz, ha hirtelen fékezned kell. A 280 SE 4.5 e területeken is remekel, itt nincs felesleges zaj, alhatsz is a kormánya mögött (ha mersz), lassítani pedig úgy lehet vele, mint valami modernnel.
Ja, ha nem mondtam volna még – elegáns is. Nem úgy, mint egy korabeli amerikai cirkáló, hiszen mai mércével egyáltalán nem nagy, inkább csak a lapossága miatt látjuk terebélyesnek. Az eleganciáját a szinte karácsonyfa-szerűen agyondíszített orr-rész, a hatalmas maszk, az entré után kifejezetten sallangmentesnek tűnő oldalvonalak, és a szerény, apró lámpás farrész adja.
Lássuk csak, mely másik típus volt hasonló a maga idejében? Ja igen, a Jaguar XJ és a Rolls-Royce Silver Shadow. Ahogy azok, ez a Mercedes is jól mutat egy Loire-menti kastély murvás parkolójában, avagy a Martha's Vineyard-i csúcsnyaraló kapubejáróján. Bemutatása óta mit sem vesztett eleganciájából. Stílusos és ízléses volt akkor, stílusos volt értékének mélypontján, a kilencvenes évek elején, és ízléses ma is. Mondom, mindent tud.
A moraj és sóhaj, ami előszüremlik belőle, amint lassan vonul a nagyvárosi utcán - a fájdalmasan távoli luxus hangja. Gyorsításkor sem a szinkópás amerikai V8-lüktetés jön belőle, inkább a finom tűrésű alkatrészek fémességének, a precízen kontrollált üzemanyag-adagolás, a high-tech égésterek és hatásos gázöblítés együttesének simogató jóautó-moraja. Ha látod, megkívánod. Ha hallod, szinte fáj, hogy nem lehet a tiéd.
De miért ne? MIÉRT NE?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
