Mi kell a nőnek?
Ford Ka Individual
Az ülésfűtés kapcsolóját alig találtam meg, olyan alacsonyan van az ülőlap oldalán; nem is könnyű bekapcsolni. A középkonzol alsó részén, a váltó mellett/alatt kis hálós zseb van, melybe pont befér egy mobiltelefon. Okos kis ötlet, gondoltam, jól kihasználják azt a mogyorónyi kis helyet, ami ebben az autóban van, igen ám, de a zsebhez alig tudtam hozzáférni a saját ülésemtől. Azt sem értem, hogy a jobboldalt, alul, vagyis a nem létező hatodik helyén lévő rükverchez minek kell kis gyűrűt felhúzni. Ha a hátramenet az egyes mellett van, vagy hatsebességes a váltó, az persze más tészta, de itt teljesen értelmetlen ez a megoldás. Ja, és a panorámatetőt nem lehet elfedni, ami a 30 fokos melegben – légkondi ide vagy oda – egy felnőtt embernek is nagyon kellemetlen perceket szerezhet, a gyermekemet pedig egészen biztosan nem ültetném be ilyen kánikulában, hogy hőgutát kapjon a kis üvegkalitkában.
A váltó kifejezetten jó, kényelmesen tudtam kapcsolgatni, a tesztautó legjobb része azonban egyértelműen a motor volt. A kis 1,2-es benzines a maga 69 lóerejével csodákra nem képes, de ehhez a pici autóhoz pont elegendő az ereje. 13,3 másodperc alatt van százon a Ka, viszont városban sem lehet hat liter fölé vinni a fogyasztását, nekem legalábbis nem sikerült. Ebben persze a megálláskor a motort automatikusan elzáró és kuplungoláskor újraindító start-stop rendszernek is nagy szerepe van.
Sajnos még mindig nincs vége az ekézésnek, pedig lassan már én érzem magam rosszul miatta. A futómű istentelenül rázott. Azok a csehszlovák sorozatok jutottak eszembe, melyekben a villamosos jeleneteket stúdióban vették fel, és minden színész és statiszta veszettül dobálta magát, hogy hiteles legyen a jelenet. Hát valahogy így utaztunk mi is a Kában, csak mi nem rendezői utasításra. A kisautó részben az egyszerű futómű, részben a 16-os felnik miatt nem volt valami komfortos, a pesti utak szétrázták a gyomromat.
És akkor a pénzről még nem is beszéltünk, pedig ha egy nőt el akarunk csábítani, tetszik vagy sem, ahhoz pénz kell. Aki mást mond, az vagy nagyon-nagyon fiatal, vagy végtelenül naiv. Ön szerint melyik olcsóbb, a két személynek is szűk miniautó, a Ka, vagy nagyobb testvére, a négy felnőtt ember számára is élhető Fiesta? Hát persze, hogy az utóbbi! Fiestát már 3,14 millióért kapunk – 4,47 millióba kerül a legdrágább 1,6-os turbódízel –, míg a Ka ára 3,39 és 4,2 millió forint között mozog, és a csúcsváltozat is csak 1,3-as TDCi.
A végére hagytam az egyetlen ütőkártyát, ami a Ka kezében maradt, nevezetesen, hogy nagyon praktikus a belvárosban. Mindenhol elfér és minden szűk lyukba be lehet vele állni, annyira kicsike. Olyan helyekre parkoltam be vele könnyedén, amik előtt rendes méretű kocsikkal gondolkodás nélkül megyek tovább, ez azonban nagyon kevés ahhoz, hogy ezt a modellt, pláne ennyiért jó vételnek tartsam. Az elődjét tiszta szívemből imádtam, ezt azonban még csak kedvelni sem tudom.