Adatlap Chevrolet Korea Aveo LTZ Plus 1.6 aut - 2011
Továbbra is van benne valami megfoghatatlanul autószerű, amitől a kalapos úrvezetőnek se idegen, sőt, egész szerethető.
A kényelem a múlté, a Gamma II platformmal (a Corsa E 2012 és a Corsa SUV lesz még ilyen) érkező műszaki alapokkal együtt a pattogósság is megjött. Sajnos.
Az Aveo életem első tesztautója, ami tényleg annyit eszik, amennyit mondanak róla. Igazán sajnálatos. Lelövöm az elején a poént: 9,5 liter. A Range Rover Evoque tizenhárom. Ugyanolyan körülmények között. A két autó közötti méret-, tömeg-, motorméret-, motorerő-, vételár-, presztízskülönbség, szóval az égvilágon semmi sem indokolja ezt.
Amíg azonban az Evoque összkerekes, kéttonnás, turbómotoros szörnyeteg, addig az Aveo kisautó. Alig négy méter, a műszaki alapjai a jövőbeni Corsáéval egyeznek meg, ami azért nem egy Freelander. Három számmal kisebb városi cirkáló, és az Aveo nagyjából úgy tizenkétmillióval olcsóbb.
Mindent megtettem, hogy alacsonyan tartsam az üzemeltetés leginkább húsba vágó elemét, de nem jártam sikerrel. Rövid utakra sohasem indultam, a legkisebb az otthon–iroda távolság volt, ami 22 kilométer. De voltam vele lassú tempójú, bevezető utakon a szombat délutáni szmogos semmittevésben, egészen a Pólus Centerig merészkedtem, szinte alapgázon, de ez sem hatotta meg. Egyszer sem dudáltak rám, hogy tötymörgök, de éreztem, ennél azért jobban kellene haladni. Mert haladni azért tud. Kalandvágyból néhányszor úgy tettem, mintha sietnék, és meglepően jól veszi a lapot, de ez nem csoda, hisz 115 lóerő, és mindössze 1160 kiló.
Teljesen belebetegedtem, hogy alig pár decivel tudtam kilendíteni a stabilan tíz literen álló átlagfogyasztás-mérőt. Mindent megtettem, de nem járt nagy eredménnyel, a végső állás, amivel visszaadtuk a tesztautót, 9,4 volt. Minden tizednek nagyon örültem. Bandival és Papp Tibivel arra gondoltunk, szándékosan van így, ezért elkezdtem odafigyelni.
A Mercedesnél például harminc éve azzal spórolnak, hogy a gázpedál olyan nehéz, mintha egy megfagyott komondort kellene lábbal odébblöködni. Az Aveo ezzel szemben elvárja, hogy mi magunk tartsuk a lábfejünket, szinte nincs is rugóerejű ellenállása.
Arra is gondoltunk, hogy elkérjük még egy hétre, és megcsippeltetjük, hátha valami olyasmi történik, amit egy kis szoftveres egyengetéssel ki tudunk kerülni. De szívó benzinesként sok mozgásterünk nincs, ettől persze lehet, hogy kipróbáljuk egyszer.
A másik, hogy a rendes közlekedési viszonylatomon, a Budakeszi úton befelé minden autóval tudok vitorlázni. Van, hogy a hármas, hol a négyes fokozat elég, hogy motorfékkel, fékezés nélkül, vitorlázva, a forgalom tempójában leereszkedjek. Így nemcsak az üzemanyagon, de a féken is tudok spórolni azon a négy-öt kilométeren.