Adatlap Chevrolet Korea Aveo LTZ Plus 1.6 aut - 2011
De nem az Aveóval! Automatában egyfolytában fékezi magát és visszakapcsolgat, lemaradunk, így gázt kell neki adni. Át kell tenni a hatgangos automatát kézibe, és útszakasztól függően ötösben ereszkedni. Erre a harmadik napon jöttem rá, addig csak az volt a furcsa, hogy a lejtőn is nyomni kell neki.
Minden, az égvilágon minden porcikája arról szól, hogy egyen többet és többet. A gázpedál puha, motorfékez, ha kell, ha nem, a váltóban nincs szabadonfutó. És ez mind apróbb beavatkozásokkal kezelhető lenne, de valamiért nem teszik.
Talán, mert a Corsát takarékosnak kell eladni, és nincs olyan, hogy az olcsóbb termék a jobb.
El tudom képzelni, hogy autópályán szintén hozza a gyári értékeket, 130-nál mindössze 3000-et forog a motor, ez a fordulat más kisautónál a 100-as tempóhoz elég. Hosszú távú, egyenletes sebességű autózásra pont megfelel.
Nagyon jól felszerelt autó. Ülésfűtés, automata világítás, Bluetooth, tempomat, MP3, napfénytető, ABS-ESP, 16-os kerék, légkondi, minden, és ugye automata. Az 1.6 automata LTZ+ felszereltség 4 millió 90 ezer, a metálfény 110 ezer, az négymillió-kettő. Tudják, mit lehet venni ennyiért? Például Opel Corsa 1.4 Sport vagy Cosmo felszereltséget, és még nem néztünk ki a GM háza tájáról. A Corsa ugyan gyengébb 15 lóerővel, de akkor is túlzásnak érzem az Aveóra a négykettőt.
Autónak egyébként nem rossz, a belsejét feldobja a spéci motorkerékpár-műszerfal, amit már a Sparkban is imádtam. A műanyagok nekem vállalhatók. Attól viszont tartok, hogy az ülés izzasztós lesz nyáron. Az ajtók elnyelik a kétliteres flakont is, a kesztyűtartóban fix helye van a Garmin navinak, amit csak a fotózáshoz vettem elő. Osztom grafikusunk, Tom nézeteit, miszerint a navigáció fogja elpusztítani a világot, de előtte jól elbutít. Ebben különálló navi volt, így megfigyelhettem a jelenséget, hogy a navi szerint kevesebbel megyünk, mint az autó szerint.
Az ülés kényelmes, könnyű megtalálni benne a jó helyzetet. Nincs az a kellemetlen fészkelődés, ami a kis városi autókban elő-előfordul. A teljes benti összkép király, trendi, de legalább a vezető ablaka lehetne automata. Magam mögött is van hely, a hátul ülők mögött viszont már nincs. Egy esernyőre csukható babakocsi és két kabát. Ennyi fér a csomagtartóba, a többi csomag kényszerűen a lábtérben landol. Szedánként (felár 100 ezer) viszont tud vagy fél köbmétert, de az egy másik autó.
Kívülről a hátsó sárvédő és a C oszlop negyedköre tetszik, meg persze elöl a két kerek lámpa, hisz a saját autómon is olyan van. Az eleje egyébként aranyos, világautós: szinte minden földrészen forgalmazzák valamilyen néven, kicsit helyhez igazított motorpalettával. Kár a kilógó szigetelésekért, például a csomagtérajtó tetején meg a felpúposodott kédergumiért a vezető ajtaján.
Valamicske maradt még a lágy rugózásból is, igaz, csak mutatóba, a csillapítás pedig sokkal keményebb lett. Nagyon örültem, hogy végre nem a hirtelen fogós kisautófék van egy kisautóban, hanem rendes, jól adagolható nagyautófék.
Meg kellene próbálni az 1,4-es motorral, egyszerűen nem hiszem el, hogy ennyit eszik.