A teszt elején még legszívesebben felgyújtottam volna. Minden porcikáját, minden rezdülését utáltam: a kelletlen gyorsulást, a béna üléstámla-állítást, a nem működő bluetooth-t, a beszálláskor fejbe verő A oszlopot és azt is, hogy szinte alig lehet belőle kilátni.
A Mondeóból ültem át, amit teátrálisan tágasnak tartottam, katartikusan kényelmesnek, gyalázatosan gyorsnak, igaz, az abban a konfigban dermesztően drága volt, és szemérmetlenül sokat szivornyázott. Ötletem se volt, mitől kezdődhetne legalább 8-assal az átlagos fogyasztása.
Hozzá képest a Volvo két, egy, másfél dimenzióval kisebb, az árán kívül más összehasonlítási alap szinte nem is létezik. Emennek a csomagtartója messze nem akkora, mindössze 430 liter, na de ez mire nem elég, lehajtható ülésekkel? Amire ez nem jó, oda nem Volvó kombi kell, hanem T5-ös busz vagy Transit.
Ugyanis ez a Volvo prémiumtermék, ami ráadásul jól kitalált, pont, mint az iPhone. A Mondeó meg nem, hiszen arra ott a Volvo. És ahol ez fontos, ott a prémiumság mindent eldönt, tehát ilyen értelemben nem konkurensek. De tovább megyek, a Wikipédia szerint a Volvo S-V60 vásárlóközönségének havi bevételei meghaladják a 3-as BMW vevőét. Tehát a konkurensek inkább a C-Merci, 3-as BMW, A4 Audi környékén lesznek.
Nem egy liga, főleg, hogy listaáron ez a Volvo a Mondeónál úgy 20%-kal olcsóbb. A közel fapad, gyalogosvédelmi extrákkal, téli csomaggal kerül 10,5 millióba, a Ford meg ugye 13 volt. Ezek listaárak, de az arányokat jól mutatják. És hogy mennyivel átgondoltabb, intuitívabb és jobb a Volvo kezelése minden téren, csak a használat közben derül ki.
Valahogy mindig a számunkra fontos és értékes információ kerül a kijelzőre, valahogy nem felejti el a beállításainkat, mindig jó a hőfok, hamar befűt, sose párás egyik ablak se. Valahogy mindig pont jó helyre világít be a kanyarba, minden pont kézre áll. Egy dologban javulhatna, ami a helykínálat, de arra ott a V70 és a többi. Még a bumburnyák váltókar a végén figyegő Focus váltóval se veszi el az ember kedvét, egyszerűen pont annyira kelletlen, hogy az emissziós normák által fojtott motor épp a megfelelő helyre ejtse vissza a fordulatot. Egyszerűen csak működik, mégpedig jól.