Infiniti, amit nem irigyelnek

Teszt: Infiniti M35 Hybrid – 2012.

2012.01.27. 07:48 Módosítva: 2012.01.27. 15:41

Adatlap Infiniti M 35h GT Premium - 2012

  • 3498 cm3-es,V 6 hengeres benzin+elektromos
  • 364 LE @ 6800 rpm
  • 350 Nm @ 5000 rpm
  • 7 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.5 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 18 425 000 Ft

Versenytársak


A Nissannak volt már középkategóriás hibrid szedánja, de az elsőkerekes, amerikai piacon kapható Altima Hibrid a Toyotától vásárolt, két villanymotoros, bolygóműves-CVT-s rendszert használja. Az Infiniti M35 hibridje rendszere már Nissan fejlesztés, és mint ilyen, természetesen egyszerűbb a Toyotáénál – amíg le nem járnak a szabadalmak, mindenkié az lesz. A Hyundai, Porsche, vagy az Audi-rendszereihez hasonlóan az Infiniti is egyetlen 67 lóerős villanymotort használ a motor és az automata váltó közé a hagyományos nyomaték-átalakító helyére építve, olajfürdős kuplunggal. Mindez akkor válik egy kicsit izgalmasabbá, ha tudjuk (mert vezettük az európai bemutatón), hogy például az Audi Q5 hasonló hibrid rendszere nem sikerült igazán jól, vagy legalábbis a bemutatóra nem készült el rendesen. Pedig a tesztautókon nyilvánvalóan még trükközni is lehet a technikával.

A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul független multilink, de nem is annyira az anatómia a meghatározó itt, mint inkább a beállítás. Ugyanebből az elrendezésből mások általában valami sportosat hoznak ki, az Infiniti inkább nagyon kényelmeset csinált.

A vezetési élményt önkéntelenül is a Jaguar XJ -hez hasonlítottam, ami a kategóriakülönbség miatt egyszerű sarlatánság, de egyrészt nemrég volt nálam a Jag, másrészt ugye hasonló a két formaterv. Ha a kanyarképesség felől közelítünk, ég és föld a kettő – a Jaguarhoz képest az Infiniti amorf, nyúlós vízágy. Manapság már annyi különleges, Magne Ride- és egyéb trükkös futóművel találkozunk, hogy az első keményebb kanyarban azon lepődtem meg, hogy az M nem keményít és támaszt, hanem úgy viselkedik, mint egy rendes, kényelmes limuzin. Talán ezért is érezzük sokkal nagyobbnak, mint a Jaguar: belül több a hely, és igen kelletlenül kanyarodik. A fordulókör 11,2 méter, ami nem tűnik kevésnek, de élőben nekem döbbenetesen fordulékonynak tűnt az Infiniti, már ami a lassú manőverezést illeti.

A valóságban azonban hiába olyan kényelmes, az Infiniti egy teljes kategóriával kisebb, és hiába fullextra, tízmillió forinttal olcsóbb. Súlyban viszont alig 50 kiló különbség van köztük. Az Infiniti acél önhordó karosszériájára akasztottak négy alumínium ajtót, egy alumínium géptetőt és egy alumínium csomagtartófedelet, de ez úgy látszik, kevés a high tech-ből, főleg, hogy az akksicsomag 120 kiló pluszt jelent. Ez is sokat hozzáadhat a tehénszerű viselkedéshez. A hibridség okozza az M35 egyik leggyengébb pontját: a csomagtartó mindössze 350 literes, szemben a benzines M 37-es 500 literjével. De mindez alig észrevehető aprósággá törpül, ha megérezzük, hogyan megy.

Az M35h 90-es tempóig képes benzinmotor nélkül, villannyal haladni. Gondolom, egy ésszerű határon túl már mérnöki és marketingvezetői ízlés kérdése, hol legyen az a pont, ahol már bekapcsol a benzines. Az Audi történetesen a legjobb akart lenni, ezért 100 km6h-hoz húzta a vonalat, a gyakorlatban azonban mindkét hibrid bekapcsolja a motort valahol 80-90 között. Lehet versenyezni, ki megy gyorsabban csak elektromossággal, csak értelme nincs: országúton egyszerűen gazdaságosabb a benzinüzem.

A benzinmotor miatt meg aztán végképp nem aggódik senki: a Nissan V6-osa annyi remek autóban tűnt már fel a Nissan 350 és 370 Z-től kezdve a Muranóig, hogy felsorolni is nehéz volna. Főleg, ha az olyan extremitásokat is belevesszük, mint a Renault Vel Satis. Az Infiniti M35-ben persze nem Otto-motorként működik, hanem Atkinson-ciklusú benzinesként. Nem kell megijedni, semmit nem kell átalakítani az Atkinson-ciklushoz, csak a vezérlést. Az M35-ben ugyanaz a V6-os benzines sűrítésnél az alsó egyharmadban egy darabig nyitva hagyja a szívószelepet, és kb. a dugattyú útjának egyharmadánál zár vissza. A sűrítéshez nem kell annyi energia, a szívócsőbe is visszamegy egy kis porlasztott üzemanyag, csökken a fogyasztás és nyilván a teljesítmény is. Utóbbit a villanyhajtás szükség esetén kompenzálja, és persze javul a hatásfok, amit alkalmasint Nissan mérnökei legalább hatszáznegyvenkétezerszer átszámoltak.

Az, hogy mennyire pazarul szól ez a V6-os, nem kéne, hogy meglepjen, de valahányszor beindul a lopakodás után egy harcias köhintéssel, beleborzong az ember. Hasonlóan muzikális magasabb fordulaton pörgetve: a hangszigetelést úgy intézték, hogy a jó zaj bejönnön, a rossz zaj kint maradjon. Fantasztikus, nem mondhatok mást. Ja, és hát a menés, az egyszerűen botrányos. A 5,5 másodperces 0-100 az rettenetesen kevés, az semmi, az gyíkfing. A Lexus GS 450h még ennél is gyorsabb három tizeddel, de az kisebb autó, és nincs ilyen rafináltan az agyalapig ható motorhang.

Választhatunk normál, sportos, havas útra való és ökó beállítást, utóbbihoz tartozik egy felettébb különös szerzet: a katalógusban Eco gázpedál a neve. Olyanonnal már találkoztunk, hogy a sportosságot könnyebben nyomható gázpedállal próbálják imitálni, de ez az első eset, hogy konkrétan birkózni kelljen vele. Ellentart! Mintha valaki nyomná az ajtót a túloldalról, mert az a takarékos bejárat, ahol kevesen járnak át.

Összesen 365 LE, minden napra egy ló. Ha az olvasó ült már 5,2 másodperc alatt 100-ra gyorsuló autóban, valamennyire el tudja képzelni, milyen az, csak fejben adja hozzá, hogy az autó hatalmas, domború orra megemelkedik, és csak tol, tol, tol és tol. Gyilkos. Emellett az Infiniti szerint az M35 Hybrid fogyasztása egy 1,8-as benzinesével egyezik meg. Meglepő, de ez igaz. Ökoterror-kúszómenetben képes voltam akár 9 és félből is kihozni városban, ha nem figyeltem rá oda, csak jöttem-mentem, 10-11 liter között volt a fogyasztás. A lehet-e egy luxusautó dízelmotoros? – kérdés eldőlt: nem. Én is tudom, hogy vannak egészen elviselhető, vagy akár kellemesnek mondható dízelek, ami leginkább azért van, mert a sok henger erős enyhítő körülmény, amit a bíróság figyelembe is vesz. Azt az egyet viszont az Infiniti M miatt tudom kijelenteni, hogy a következő autóm egy nagy hibrid lesz.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Totalcar értékelés - Infiniti M 35h GT Premium - 2012

8
TC

Kár az elkerülhető esztétikai hibákért és a kis csomagtartóért, egyébként remek autó. Nagyon kényelmes, döbbenetesen megy, nem fogyaszt sokat és finoman suhan. 14 millió az alapár, a csúcsfelszereltség, a GT Premium 18,5. Jó vétel.

Népítélet - Infiniti M

8,9
Nép
8.5
10
7
10
9.5

Az oldalról ajánljuk

Szombattól legálisan lecserélheted a halogént LED izzóra
  • Hírek

Szombattól legálisan lecserélheted a halogént LED izzóra

De nagyon nem mindegy, hogy milyenre.

január 3., 13:56
Két ökör megfeneklett a homokban egy Ferrarival, ökrös szekér mentette ki őket
  • Hírek

Két ökör megfeneklett a homokban egy Ferrarival, ökrös szekér mentette ki őket

Nem túl meglepő módon kiderült, hogy a homokos tengerpart nem a Ferrari California terepe.

január 3., 13:13
Először csökkent a Tesla éves kereslete
  • Hírek

Először csökkent a Tesla éves kereslete

A Cybertruck sem segített. A részvények így is növekedtek az előző évhez képest.

január 3., 09:43
Kabrióként és négy ajtóval marad a BMW M8, tisztes sportautóként elkaszálják
  • Hírek

Kabrióként és négy ajtóval marad a BMW M8, tisztes sportautóként elkaszálják

A 8-as sorozat új generációja 2026-ra volt tervezve, de a vezetőség még nem döntött a modell jövőjéről.

január 3., 11:56
Hídnak ütközött egy teherautó az M1-esen, két sávot lezártak
  • Hírek

Hídnak ütközött egy teherautó az M1-esen, két sávot lezártak

A híd szerkezete megsérült, a kár súlyos. A forgalomkorlátozás miatt dugóra kell számítani.

január 3., 13:59
Járőrautó mellől indított gyorsulási versenyt egy BMW-s, egy audis és egy toyotás
  • Hírek

Járőrautó mellől indított gyorsulási versenyt egy BMW-s, egy audis és egy toyotás

A járőr egy darabig üldözte a BMW-st, de végül felhagytak a követésével.

január 3., 11:09
Minimális álcával tesztelik az új Volkswagen T-Roc-ot
  • Hírek

Minimális álcával tesztelik az új Volkswagen T-Roc-ot

A T-Roc második generációját még idén bemutatják.

január 3., 08:05
Manhattanben vezették be az Egyesült Államok első dugódíját
  • Hírek

Manhattanben vezették be az Egyesült Államok első dugódíját

Naponta 9 dollárt kell fizetni.

3 órája
Öt liter körül az egész családdal
  • Tesztek

Öt liter körül az egész családdalTeszt: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG

Kevés biztosabb pont létezik az Octaviánál, ráadásul minden generációval feltűnően modernebbé válik, így nem csoda, hogy uralja a piacot.

január 3., 06:10
2025-ben jöhet a 9. generációs Hilux, már a nevét is tudjuk
  • Hírek

2025-ben jöhet a 9. generációs Hilux, már a nevét is tudjuk

A hetedik generáció Hilux Revo, a nyolcadik Hilux Vigo néven futott.

január 2., 07:39
A luxus-SUV-k elszívják a levegőt a luxusszedánoktól
  • Hírek

A luxus-SUV-k elszívják a levegőt a luxusszedánoktól

Harmadával csökkentek a luxusszedánok eladásai 2024-ben. Nem a vásárlóerő szűnt meg: a drága SUV-kből egyre többet adnak el.

január 3., 06:13
Alig jelent meg, máris lecsapták az új Dodge Charger Daytona tetejét
  • Hírek

Alig jelent meg, máris lecsapták az új Dodge Charger Daytona tetejét

Állítólag így is 2,6 tonna az elektromos kupé, várjuk, mennyi lesz az átalakítás után.

január 2., 06:39
Toyota Landc Roomy: a legaranyosabb autó vadkempingezéshez
  • Hírek

Toyota Landc Roomy: a legaranyosabb autó vadkempingezéshez

Az alapból is kedves Toyota Roomy kapott egy izgalmas off-road csomagot.

január 2., 05:58
A bérlőknek nem kell villanyautó
  • Égéstér

A bérlőknek nem kell villanyautó

Sződi János nem csak a MűhelyPRN-ből ismert Avalon szerviz tulajdonosa, de az Autókölcsönzők Szövetségének elnöke is.

január 3., 16:12
Köszi, belső égés és SUV-k: 40 éves eladási rekordot dönthet a Mazda az USA-ban
  • Hírek

Köszi, belső égés és SUV-k: 40 éves eladási rekordot dönthet a Mazda az USA-ban

A japán gyártó szinte kizárólag különböző hobbiterepjáróknak köszönheti a sikerét.

január 3., 16:12
Elkezdte ütni a sofőrt a részeg utas, baleset lett a vége
  • Hírek

Elkezdte ütni a sofőrt a részeg utas, baleset lett a vége

Az Egri Járási Ügyészség a férfit a közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével vádolja.

január 3., 07:13
4,3 millió autót adott el a BYD 2024-ben, ami 41 százalékos növekedés
  • Hírek

4,3 millió autót adott el a BYD 2024-ben, ami 41 százalékos növekedés

Ennek viszont alig 10 százalékát értékesítették külföldön.

január 2., 16:49
Lezúzott a suzukis egy vasúti sorompót, majd lelépett a helyszínről
  • Hírek

Lezúzott a suzukis egy vasúti sorompót, majd lelépett a helyszínről

A rendőrök már keresik az autóst, a lakosság segítségét kérik.

január 2., 11:41
Felrobbant egy tüzijátékokkal megrakott Cybertruck Las Vegasban
  • Hírek

Felrobbant egy tüzijátékokkal megrakott Cybertruck Las Vegasban

Nincs kizárva, hogy terrorcselekmény volt.

január 2., 08:56
Maradt egy kis régi olaj, beletölthetem-e az új kocsiba?
  • Olajdoktor

Maradt egy kis régi olaj, beletölthetem-e az új kocsiba?

A viszkozitás ugyanaz, de más a minősítése. Utántöltésre használhatom azért?

január 2., 15:51
Két egybeépített WRC motor hajtja a Genesis Le Mans-i versenyautóját
  • Hírek

Két egybeépített WRC motor hajtja a Genesis Le Mans-i versenyautóját

Nem ideális megoldás, de vannak előnyei.

január 2., 09:59
Autóból, menet közben lőtték a tűzijátékot az Üllői úton
  • Hírek

Autóból, menet közben lőtték a tűzijátékot az Üllői úton

Egy E39-es BMW tetőablakán át repültek magasba a rakéták.

január 2., 13:18
Ónos eső érkezik, korcsolyapálya lehet az utakból
  • Hírek

Ónos eső érkezik, korcsolyapálya lehet az utakból

Hidegfront hoz magával csapadékot, érdemes lesz óvatosan közlekedni.

január 2., 18:03
Megveheted Bill Clinton páncélozott, elnöki limóját, és ez baromi nagy szó
  • Hírek

Megveheted Bill Clinton páncélozott, elnöki limóját, és ez baromi nagy szó

A speciális, dollármilliókból átalakított Cadillac Fleetwood az egyetlen elnöki limuzin, vagyis First Car, ami végül a privát szektorban landolt.

január 2., 14:19
Ködös időre figyelmeztet a Magyar Közút
  • Hírek

Ködös időre figyelmeztet a Magyar Közút

A köd miatt akár 100 és 300 méter között lehet a belátható út hossza.

január 2., 12:21
Ford Capri – 2024.
  • Tesztek

Ford Capri – 2024.

január 3., 13:34
Hyundai Creta Electric - 2025.
  • Hírek

Hyundai Creta Electric - 2025.

január 3., 16:08
Olcsó Ford Focus raliautó
  • Hírek

Olcsó Ford Focus raliautó

január 3., 17:50