Mackópofa letépi a fejedet

Nissan Juke-R

2012.06.05. 06:51

A GT-R futómű jóval szélesebb a gyárinál, ezért kapott sárvédőszélesítéseket, méghozzá egész trükköseket: elsőre csak az a csinos perem tűnik fel, ami látványosan kidomborodik, de van mögötte egy ugyanolyan széles toldás, csak ez az eredeti formára rímel, ezért elsőre fel sem tűnik. Így, együtt, oldalanként vagy 6-8 centivel szélesítenek a sárvédőkön, hogy beférjenek a gumik. Két, kicsi, de látványos szárny került a tető hátsó peremére, visszafogott szoknya és diffúzoros-légbeömlős spojlerek adnak új formát a lökhárítóknak. Került két légbeömlő a géptetőre, meg karbon karima a két kipufogó köré, és kész. Semmi bazári túlzás.

Ha nem lenne az akciófilmekben a csúnyarossz bácsik autóinak színére lefóliázva, szerintem a csajok sikítva lecukiznák. Így, matt feketében gonosz, de ha valami vidám színt kapna, simán adná az imádnivaló kölyökmackót. Olyan a kiállása, mint egy sűrű felépítésű, vastag lábú medvebocsnak, nagy fékezésnél pont úgy riszálja a seggét, mint a játékosan pattogó grizzly-gyerekek. Annyi a különbség, hogy ez már most, kölyökmedveként sem játszik, letépi a fejedet.

Nem is engedtek bárkit vezetni, mi is úgy ülhettünk bele, hogy előtte megkóstoltuk a hosszú egyenest, a visszafordító utáni szlalomot egy turbós Juke-kal (egyedül), majd egy 370Z-vel (instruktorral). Ha ez mind megvolt, lehetett bemászni a becsövezett Juke-R-be. Kis mászókázás után már markolhattam a GT-R kormányt, rám feszítették a négypontos övet, és gurulhattam a rajthoz. Már itt, ezen a pár méteren lehetett érezni, a kocsi feszes, kemény, az alapjáraton pörgő motor vibrációi úgy rázzák a kasztnit, mint egy pályagépben.

Nem bíztak semmit a véletlenre a brit csapat tagjai. A cél az volt, hogy mindenki jól szórakozzon, és senki ne haljon meg, ezért nem csak lezárták a pályát, de a móka előtt gondosan, méterről méterre átfésülték az aszfaltot, összegyűjtötték a szemetet, elhullott csavarokat, szögeket. Nagy tempónál ezek komoly bajt tudnak okozni.

A Juke-R nem teljes energiájával indult meg, az automatika az álló kocsit először engedte finoman meglódítani, majd elkezdett ordítani a motor, a kipufogó is olyan hangon trombitált, hogy az ember nézőként is beleremegett minden egyes rajtba.

Hogy a nagy egyenes végén mennyivel mehettem, fogalmam nincs, a körbekordonozott rakpart ennél a tempónál szűk alagúttá válik, arra figyeltem, hogy a végén még időben lefékezzek. Persze ez nekem nagyobb stressz volt, mit a kocsinak, akkora féktárcsák vannak alatta, mint egy rendes családi pizza, bőven volt még tartalék a rendszerben. A szlalomnál is irtózatosan feszes volt, a képek tanúsága szerint bár dőlt a kasztni, de bentről, az ülésbe szíjazva ez nem volt érezhető. Visszafelé még nyomasztóbb volt a száguldás, egyesek szerint 250 körül értünk a célhoz, jobbra a rendezvény sátrai, balra a rakparton fölénk magasodó tömeg. A kocsi szele még a méterekkel fölötte kifeszített molinót is tisztességgel megrángatta.

Nem vagyok nagy borszakértő, de azt hiszem, ez a bemutató olyasmi volt, mint mikor a lelkes borfogyasztónak megmutatnak egy üveg méregdrága 2012-es Meurtrier de Nissan Cabernet Sauvignont, szertartásosan kinyitják, majd a sommelier az orrunk alá tartja a dugót, hogy mélyet beleszippanthassunk. Egy picit az orrunk hegye hozzáért a parafához, lopva letöröljük, majd megnyaljuk az ujjunkat. Érezzük, sejtjük, milyen lehet, sőt irtózatosan meg is kívánjuk, de sajnos nekünk csak ennyit dobott az élet, teljesen nem élvezhetjük ki.

Sosem fogom ezt a mokány kis dögöt meghajtani pályanapon, vagy csak kirándulni egyet a hegyekbe. Ez a kiváltság megmarad azoknak, akik kipengetik a kért összeget, és saját Juke-R-jük lesz. Sőt, nekik kicsit még ennél is jobb lesz, mert a 2012-es GT-R belsőségeit fogják beletuszkolni az ügyfélautókba, ami 485 lóerő helyett már 530-cal koptatja a gumikat, és a mostani 3,7 másodperces gyorsulásnál is hajmeresztőbb adatot fog produkálni.

Ahogy ilyenkor kérdezni szokás: egy vesét valaki? Jó állapotú, megkímélt, nem dohányzó, alkoholt nem fogyasztó vese, olyan 6-700 000 dollárért megszámítom. Jaja, kell a regadóra is egy kis lé...

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!