Pamela karmolná
Statikus Bemutató: Range Rover - 2013.
Szakmázás vége, jöjjenek a száraz tények, melyek alátámasztják a fenti állítást. Mi újságírók vajmi keveset tudtunk meg a kocsiról, nyilván azért, hogy a célközönség számára se legyen unalmas az új modell nagyjából tízperces szóbeli bemutatása. Igen ám, de a célközönségnek még ez is sok. Mikor elhangzott, hogy az új Range Rover, mint azt talán mi is észrevettük, 14 centivel szélesebb a GL Mercinél, az előttem álldigáló pár hölgy tagja csöppet sem leplezett, éles cinizmussal a hangjában felnevetett – ha férfi lett volna, azt írom, felnyerített, de hölgy esetében ez nem helyénvaló. Persze, hogy észrevette, nyilván nem kerüli el a figyelmét ez a fontos részlet! Régi vágya, hogy olyan kocsija legyen, ami 14 centivel szélesebb a GL Mercinél, hogyne, mindig is ezt kereste.
Aztán meghallgattuk, hány celebnek – köztük például David Beckhamnek – van Range Rovere. A mellettem álló olasz és német ajkú, kinézetre milliárdosokból álló középkorú férfitársaság egyik tagja erre unott fejjel, de elég hangosan megjegyezte – szerencsére angolul -, hogy persze, hiszen fizetnek nekik, hogy használják és reklámozzák a kocsit, majd kicsit halkabban hozzátette, ő is híresség, neki is járna egy ingyen kocsi, de sajnos a pornósokat nem becsülik meg eléggé. Na, erre persze azonnal kontrázott az olasz barátja: a pornósokat igen, csak a melegpornósok szorulnak a perifériára. A körülöttünk állók jót nevettek, a műsor ment tovább.
Ha megdöglök sem tudom a nevét a soron következő főszereplőnek, aki a magyar lovaspóló sportban érdekelt, és mint rövid beszédéből kiderült, azért jött, hogy lovaspólós fotókat mutasson a nagyérdeműnek, és megkóstoltassa velünk a felesége badacsonyi birtokán készült csodálatos borokat.
Sajnos itt megint meg kell állnom egy pillanatra. Én mindent értek és mindent megértek. Én is pénzből élek, amiből nyilvánvalóan ugyanúgy szeretnék minél többet keresni, mint mindenki más. Mégis ezen a ponton az egész rendezvény borzalmasan amatőr jelleget öltött. Gyertek és kóstoljátok meg a spanom nejének a borait, tök jókat csinál!
Oké, bármikor, éljen a jó bor, mondanám tízből tízszer, de nem egy autóbemutatón, ahol dolgozom, ahová azért mentem, hogy a kocsiról tudjak meg fontos dolgokat, amiket önök még nem tudhatnak. És semmiképp sem azért, hogy a csokoládétól a boron át a dizájnbútorig mindenfélét reklámozzanak, megpróbáljanak eladni nekem.
Jelentem, nem tudtam meg semmit sem, vagyis szinte semmit: eddig 70 centis volt, mostantól 90 centis a Range Rover gázlómélysége, illetve lesz belőle hibrid. A hibrid hajtás jó hír, a gázlómélységgel mindenki kezdjen, amit akar. Nem nagyon látom a vevőt, aki a megfelelő gázlómélységű modell után kajtat, de biztosan lesz egy pár ilyen is.
Persze az információs társadalomban a kedves olvasó azért mindenképpen megkapja, ami jár neki. Értesül az ötcsillagos EuroNCAP töréstesztről, melyet az Evoque után a gyalogosvédelemben különösen jeleskedő Range Rover is megszerzett, arról a 370 millió fontról – nem forintról! -, amit az angliai Solihullban lévő üzembe ölt a gyártó, hogy az új modell gyártása gyors legyen, modern, energiatakarékos és környezetbarát.
Eleinte három motor lesz, egy V6-os, 258 lovas, valamint egy V8-as, 339 lóerős dízel - a hamarosan érkező hibrid változat is dízel lesz. Aki igazán komoly tűzijátékot szeretne, csak az válassza a benzinmotort: az ötliteres, kompresszoros V8-as teljesítménye 510 lóerő - ez a modell 5,1 másodperc alatt van százon. A sajtóanyag hosszan regél minden idők legkifinomultabb Land Roverének remek futóművéről, intelligens összkerék-hajtásáról és kiváló terepképességeiről, nincs okunk, hogy ne higgyünk neki – a megengedett legnagyobb vontatható tömeg 3500 kiló.
Ha kívülről nem is tudjuk majd megkülönböztetni az új Range-et az előzőtől, vezetés közben minden bizonnyal ordító különbség lesz a két autó között, hiszen a már említett alumínium szerkezet miatt pontosan 420 kilóval lett könnyebb a negyedik generációs modell, és a gyártó azt állítja, a kormányzás és a kocsi általános viselkedése is sokat javult. Mindezek ellenére úgy érzem, ezt az autót a rengetegféleképpen variálható, elegáns és kényelmes belső tere és végtelen extralistája fogja elsősorban megkedveltetni a vásárlókkal.
A legolcsóbb Range Rovert már 29 millió alatt megvásárolhatjuk, a V8-as legalacsonyabb ára 35 millió, az ötliteres, benzines V8-asért pedig 41 milliót kérnek. Akinek összefolyt a nyál a szájában, már indulhat is a kereskedésbe, csak egyet ígérjenek meg nekem: az új Range Roverükben soha-soha nem hallgatnak majd Enyát.