Nem állítanám, hogy a Mazda a semmibe lövöldözött korábban és csak most találta el a céltáblát az új Mazda 6-ossal. Azt viszont kijelenthetjük, hogy mindig szerettek kicsit mások lenni, és valami pluszt vinni a termékeikbe. Gondoljunk a Wankel-motorra, a komprex feltöltőre vagy az MX 5-ös roadsterre. Aki mer, az nyer, belevágtak, megcsinálták. Szinte senkivel nem közösködnek a fejlesztésben és nagyon kevés dolgot vesznek át mástól.
A Népítélet 7.37-es átlaga pedig arról tanúskodik, hogy a Mazdát a tulajdonosok kedvelik és elégedettek vele. A CX 5-ös a Mazda szabadidő-terepjárója, vagy SUV-ja, nevezzük akárhogy, olyan divatos szegmensbe lép be, ahol ölik egymást a gyártók a piaci részesedésért. Ez a szekér most fut, ez a kategória nagyon népszerű, így mindenki próbál lehetőleg nagy részt kihasítani belőle.
Az eszközök különbözőek, a Mazda azt a réteget célozza, aki szereti a japán autót, kicsit erősebben műszaki érdeklődésű, és értékeli az autó pár műszaki csemegéjét. De ne gondoljuk, hogy ezzel esetleg kendőzni akarja egyéb hiányosságait, mert ez az autó minden megközelítésben a legjobbak között van.
Megjelenésében jól hozza a Mazda új stílusjegyeit, az ívelt első sárvédőt, a krómos mosollyal körberajzolt hűtőmaszkot, amely a Mazda 6-on is megvan. Úgy látszik, kicsit ráerősítettek a márkaimidzsre, és ez jól is van így. Picit persze az arányok mások, ez mégiscsak egy emelt padlólemezű személyautó, nem lehet sportosan lapos, de csak a vak nem látja, hogy Mazda.
A Skyactiv fantázianévvel jelölt műszaki újdonságok sorozata a CX 5-ön jelent meg először, a tesztautóban is a Skyactiv dízel volt, Skyaktiv automata váltóval. Az elnevezés kicsit marketingízű, ízlelgetni is kell, hogy bevegye a gyomrunk, azonban a mögé rakott tartalomhoz nem fér kétség.
Talán a magas üléspozíció biztosította jó kilátás tette ennyire népszerűvé a kategóriát a városban is, de ezzel még nincs vége az előnyöknek. A felépítés miatt az utastér belmérete, magassága nagyobb tud lenni, mint egy hagyományos személyautónál, ezért ezekbe az autókba magasabb üléseket tehetünk, amelyekre székszerűen ül az ember, és kényelmes üléspozíciót ad. Nem előrenyújtott lábakkal, szinte a padlólemezen ülünk, hanem viszonylag magasan. Így a lábtér még nagyobbnak is tűnik, mint valójában, pedig mérve sem kicsi. Ahogy a csomagtartó sem - ez is kategória mellett szól. Helykínálatban, főleg a hátsó ülés esetében a Mazda kicsit alul marad legnagyobb konkurensével, a Honda CR-V-vel szemben, de talán ez az egyetlen pont, ahol nem jobb nála. Nagyon kemény csávónak kell annak lenni, aki a CX-5-öt bármilyen téren sarokba akarja szorítani.