Ez a Mercedes berúgja az ajtót
Mercedes-Benz CLA - 2013.
Bevallom, annak idején, amikor először találkoztam a Mercedes kompakt vonalának új formavilágával, valahogy nem éreztem rá.

Nem katasztrofális, mint az előző A és B osztály esetében, de utóbbi túl buszlimuzinos volt, a 122 lóerős 1,6-os turbómotor értelmezhetetlenül gyenge, a hétfokozatú, duplakuplungos váltó sem rakott alá annyi tüzet, hogy bármilyen vonatkozásban a fiatalos és dinamikus szavak jussanak eszembe róla. Nem szerettem.
Aztán jött az új A, aminél a pöpec-faktor nagyott nőtt, az 1-es BMW és az A3-as Audi hirtelen kezdetlegesek és unalmasak lettek mellette, de az igazi tűzijáték a CLA: az új Mercedes-dizájn itt bontakozhatott ki igazán. A végeredmény pedig ütős lett. Soha ennyien nem követtek hazáig, csak hogy megnézhessék maguknak, mint az utóbbi tíz napban.
Eleinte azt hittem, csak a feláras AMG-csomag ad annyi plusz glamourt, hogy megnézzék, de aztán láttam a CLA-t pőrén is, úgy is remek volt. A homorú-domború felületek olyan szintű átgondolt, dinamikus játéka az egész karosszéria, hogy egyszerűen nincs olyan szög, amelyikből rossz ránézni.
Meg voltam róla győződve, hogy a CLS-formához kell a méret, de nem, ezen a 4,6 méteren (mondjuk, ez sem kevés) is megoldották, hogy egyszerre legyen agresszív, laposnak tűnő és széles. A profilnézetből csónakfenék az egyik legszebb retró elem, ami létezik, még akkor is, ha valójában kamu, mert a csomagtartó közepe magasan van, de a szemünket az oldalvonal úgy megvezeti, hogy észre sem vesszük. Az alaktényezője (Cd) kimagaslóan jó: 0,23, illetve 0,22 a BlueEfficiency változatoknál.

A gyalogosvédő géptető is magasan van, itt is ügyesen elcsalták a méretet, leginkább azonban azzal nyert meg, hogy a lökhárító szellőzőrácsain át tényleg áramlik át levegő a fékekhez, nem csak telibevakolt álrácsot köp ki a fröccsöntőgép. Ha a forma adja el az autót, azonnal megvettem, mert ebben a méretosztályban egyszerűen nincs ütősebb. Az ember szinte belekíván valami béltépően erős AMG-motort, és a füstölő kerekekkel lapjával fordulást. Gond nélkül hazudhatná magát 400 lóerős csúcsmodellnek. Pedig nem az.

Ez egy elsőkerekes dízel. És ez – a formán belelkesedve – legalább olyan kemény kijózanodás, mint arcon landolni a Chrysler Buildingről leugorva. Nesze neked magyar rögvalóság, négyhengeres dízel, automataváltó, ennyit a sportolásról. Aztán persze, kicsit más lett minden, a CLA ledolgozta az előítéletekből fakadó rajthátrányát. Valamivel, amire álmomban sem gondoltam volna.

Akinek az AMG-csomag nem tűnt volna fel, annak a piros cérnával varrt bőrkárpitból azonnal világos lesz, hogy ez nem a CLA-kínálat legalja, de egy német prémiumautó esetében fillérezni legalább olyan fölösleges, mint hasonló minőségű bőrkárpitot keresni egy Kiában. Az AMG-kivitel és az AMG exkluzív csomag összesen egymilliós tétel a hosszú extralistában, annyit kérnek érte, amennyiért el lehet adni, kész. Halkan teszem hozzá, hogy a járulékos sportülésekkel remekül néz ki, nem is kéne más.

Mondjuk, a másik oldalon az is való, hogy felár nélkül választhatunk a Comfort és Sport futóművek között, tesztautónkban az utóbbi volt elöl 15, hátul 10 milliméteres ültetéssel. A beltér emiatt épp annyival tűnik drágábbnak, mint egy fapados B vagy A osztály esetében, amennyivel exkluzívabb a CLA külseje. Amúgy szinte minden ugyanaz, kivéve persze, a sportkormányt. És igen, a legrondább beltéri elem – az odabiggyesztett HD-kijelző – macskakövön ugyanúgy cicereg. Azonban a kerek légbefúvókat forgatni gumírozott ágyukban ugyanolyan perverz kéj, mint az Audi A3-esetében.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
