Húúúúú! Hááááá! Annnnyám! BMW M6! Úristen! Ez aztán megural! De megnézném közelről! Egy igazi álomautó! Meccsoda tökéletes, kompromisszummentes német technika, teljesítmény, és a többi, és a többi! Mégsem kell senkinek.
A senki ez esetben egy szerkesztőségi senki – hogy ne maradjunk cikiben, nekem kellett elmennem érte péntek este hatkor, mert úgymond már mindenkinél van valami tesztautó. Nem mintha nem hinnék a kollégáknak, csak a mindenki akkora tesztautómennyiséget jelentene, ami el sem fér, úgyhogy megnéztem online kalendáriumunkban, milyen autók hátráltatják kollégáimat az új BMW M6 szakszerű tesztelésében. Oké, tényleg van egy kis dömping: Kia Carens dízel, Toyota RAV4, Citroën DS3 kabrió, Peugeot 208 GTI, meg egy Ford Fiesta ST. Ezt adja össze az olvasó: ilyen szortimentben ezeket kapkodták el, jaj, csak az M6-ost ne kelljen! Hát elhoztam én, mert az volna egy autós szaklap vége, hogy teszteletlenül adjuk vissza az autót, amitől az autóbuzéria recskabajnokai ezreinek lett már ínhüvelygyulladása. Elhoztam.
Tudják mit? Mindez nem azt jelenti, hogy a Totalcar szerkesztősége nem értene az autókhoz. Épp ellenkezőleg: ért. Még azon túl is, hogy nálunk nincs szerkesztőségi benzinkártya, és mindenki maga tankolja a tesztautókat. Főleg hogy még ki is kell vinni a Totalcar pályanapra. Mert elég három kör a Hungaroringen, és az átlagfogyasztás máris 26 liter fölé ugrott, pedig nem a boxutcában nulláztam, hanem még előző nap, és a három körből az első egy nyugis felvezető volt. Utána 100 kilométeren, 70-80-as országúti szüttyögéssel nagy nehezen lement 18 literre, ami egészen közel van Papp Tibi finn kollégájához az európai bemutatóról. Ezért is nézném meg oly' szívesen azt a hivatalos, vegyes fogyasztásmérő ciklust, melynek végén kijött az a 9,9 liter, melyet előírás szerint be is vezettek az osztrák forgalmiba.
Az előző M6-os motorja nyilván gyenge volt, meg korszerűtlen, a szinte szar V10-es szívó helyett kellett egy jó új turbó V8-as, hogy ne magunkat alázzuk 507 lóval, hanem másokat, 560-nal. A teljesítménycsúcs is lejött 7750-es fordulatról 7200-ra. Ne hallgassanak rám, mert én utálom a turbót. Szerintem tahó dolog, sehol nincs egy finom, sportos szívómotorhoz képest, inkább élvezzék fejben, hogy az új turbó V8-as 680 Newtonméteres nyomatéka már 1500-as fordulattól megvan. Mindez azt is jelenti, hogy akárhol, akármilyen sebességfokozatban nyomunk egy padlót, olyan érzésünk lesz, mint az aknagránátnak, amit a kevésbé tehetős vietkongok fák ágai közé feszített gumikötéllel lődöztek ki. Zzzzsummmmm! Egy padló 160-nál? Zsumm! 200-nál? Ugyanaz. Különbséget csak az jelent, kikapcsoljuk-e a kipörgésgátlót, mert úgy 150-es tempóig azért hajlamos le-lecsipegetni a gázból, ha nem tesszük.
Mire jó az M6-os? Parádézni, azt mindenképpen. Én mindig meg voltam róla győződve, hogy a csajokat, legalábbis a szélesebb tömegeket, vagy mondjuk úgy, a normálisabbját nem érdeklik az autók. Na, az M6-ost ebben a világos dohány-metálban megnézik. Már tíz éves kortól. Tényleg: kislányok, akik valószínűleg még nem arról álmodoznak, hogy egyszer számukra is kezdetét veszi egy Bódi Sülvi-jellegű karrier igen gazdag emberek oldalvizén, hanem egyszerűen csak hat rájuk a maga elementáris delejével, amit nehéz is szavakba önteni. Megnézik a kislányok, a közepes lányok, nagylányok, asszonyok. És persze a férfiak is, naná. Minden BMW-st kiver a víz, ha meglát egy ilyet szemből, mert a BMW eleve feljebb van, mint egy autó, az M6 viszont maga a sztratoszféra, a Naprendszer, vagy talán már egy másik spirálgalaxis távoli karja.
A megjelenéshez venném a motorhangot is, ami turbós autónál sosem lehet olyan minőségi, mint egy szívónál, itt viszont ezt mennyiséggel szinte tökéletesen sikerült pótolni. A BMW megcsinálta ugyanazt a bravúrt, mint a Ferrari az utcai autói kipufogórendszerével, például a Californiáéval. Nem tudom, ezt is, azt is hogyan vizsgáztatták le, hogy az EU-ban is van-e Mozaik utca, de az M6 olyan hangos tud lenni, hogy egy kertvárosban húsz utcányiról is hallani, ha megindul, tehát nem valamiféle beltéri extra rezgetővel, vagy hangszóróból csalják oda, mert a hang egyértelműen kívülről jön. A motor, mint látvány is a vonuláshoz tartozik – ha egy géptetőt felnyitva ez a látvány fogadja a nézelődőket, akkor az állás is vonulás. Ritka a mi szakmánkban, hogy egy motortér látványa gyomron vágja az embert, de ennek sikerült; sokkal durvábban néz ki, mint az előd. A kettős megfúvású (Twin Scroll) turbók a hengersorok között vannak. Nem látjuk, de a hőjük miatt elhisszük, ahogy azt is, hogy ennek köszönhetően az egyenletes gázlengések javítják a gázreakciót. Aha, persze... még maguk a mérnökök is elismerték a tavalyi bemutatón, hogy a régi szívómotornak jobbak voltak a gázreakciói. Turbó, mi?! Az egyetlen, ami maradéktalanul tetszik, a motor elé helyezett, vizes intercoolerek alumíniumtömbjei, amik a hengersorok közé szerelt elektronikát is hűtik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Belsőség
Rohadt drága autók kvíze: tippeld meg, hogy pontosan mennyibe kerülnek!Kvíz: Új autók árai Vol. 4
Nagyon képben vagy a rettentő drága autók áraival? Ebben a kvízben megmutathatod!
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Belsőség
Szívatott minket idén a BMW, a Wartburg, a Honda, a Kuba és a tolató bácsi is
Összeszedtük 2024 legszebb (legfájóbb) autós szívásait.
- Hírek
Azonnal kéne a Daihatsu törpe sportautója, a Mira e:S Turbo
A modell egyelőre csak koncepció formájában létezik, további részletekre a Tokiói Autószalonon számíthatunk.
- Hírek
94 éves korában elhunyt Suzuki Osamu, a Suzuki legendás vezetője
Rengeteget tett azért, hogy a Suzuki meghatározó nemzetközi autógyárrá váljon.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Hírek
Furcsa új Guinness rekordot döntött a Hyundai Ioniq 5
A világ legmagasabban fekvő aszfaltozott útjáról 14 nap alatt India egyik legalacsonyabban fekvő térségéig jutottak.
- Belsőség
Ezekben a tesztautókban csalódtunk a legnagyobbat 2024-ben
Mindegy, hogy a nevük vagy az áruk az oka, de ezektől az autóktól sokkal jobbat vártunk.
- Hírek
Ford-kereskedésbe csapódott egy Hyundai, összetört egy gyűjtői Mustangot
A kár jelentős.