A Mercedes erre büszke lehet
Mercedes A 220 cdi Blue Efficiency - 2013.
A reggeli nap szinte átvilágított a papírlapon, amelyet az igazgató fogott a kicsit remegő kezében. Lassan, kimérten, nyugalmat tettetve szólalt meg. Mindenki a teremben volt, aki számít. Mérnökök, dizájnerek, vezetők.
Tudják kik az A osztályunk vásárlói? – kérdezte. – Elmondom maguknak, unalmas 50-es férfiak, háziasszonyok szürke ruhában. Én nem ezt akartam. Azt akartam, hogy végre legyen egy fiatalos, úttörő, de nem túl drága autónk. Amire szívesen néz vissza az ember a parkolóban. Maguk meg ezt csinálták, a jávorszarvas-teszten pedig megborultunk, szó szerint és képletesen is.
Szedjék össze magukat, mert nagy lesz a baj. Uraim, mi vagyunk a Mercedes, autót csináltunk, amikor a többiek lovon jártak, bármit meg tudunk csinálni. Erre gondoljanak, amikor az új A osztályt kezdik tervezni. Azt akarom, hogy a vásárlónk legyen az a csinos csaj, aki a szemközti házban lakik, és vicces pólókat hord, meg a hipszter csávó, aki most egyes BMW-vel jár. Térjenek már magukhoz, haladjunk a korral!
Hans, a vezető mérnök idegesen megy az irodájába. Megint felhozta a főnök a régi A osztály jávorszarvas-tesztjét. Én már akkor megmondtam, hogy az egészet ki lehetett volna védeni egy kicsit erősebb húzófokozati csillapítással a lengéscsillapítókon, és erősebb rugókkal, de nekik utólagos ESP kellett, hogy a firkászok megnyugodjanak. Pedig nem volt rossz az első A osztály sem. Megcsináltuk, amit a marketingrészleg akart. Most meg megint mi vagyunk a hibásak, na de majd néz az öreg, amikor elkészül az előszériás A osztály!
Nincs bosszantóbb, mint amikor a gyártót beskatulyázzák egy célcsoportra. Mindenki sok autót akar eladni, és szélesíteni a célcsoportot, tehát nem jó, ha csak az öregek, csak a fiatalok vagy csak a szőke kék szeműek veszik. Vegye mindenki!
Ehhez azonban nem túl megosztó, az átlagízlésnek megfelelő, jó minőségű termék kell, megfelelően árazva. Az emelt padlószintű régi A osztály, ahogy az Audi A2-ese is, megbukott. Az a koncepció nem jött át a vásárlóknak, noha praktikus volt, nem kívánatos. Az új A osztálynak semmi köze elődjéhez. Teljesen új koncepciót valósítottak meg, ahol a sportosság és dinamika hangsúlyosabb, mint korábban. Eszköz a fiatalokra nyitásban, a vásárlóközönség fiatalítására.
A forma lapos, erősen ék alakú, amelyet a karosszéria törésvonalai hangsúlyoznak. Az új kor hűtőmaszkja ez a dupla lamellás hűtőmaszk, kicsit utalva a korábbi sportmodellek orrára. Az az érzésünk, hogy átestek a ló túloldalára, mert a magas korábbi A osztály helyett egy átlagosnál is laposabb A osztály született. Ezt fokozza a tesztautó sportfutóműve, amely kicsit lejjebb teszi a gépet, mint a komfortos hangolású.