Járnál címlaplánnyal?

Használtteszt: BMW 320d touring - 2004.

2014.02.13. 06:15 Módosítva: 2014.02.13. 08:09

Adatlap BMW 3 (E46) 320d Touring - 2004

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 330 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.2 másodperc
  • Végsebesség:
    216 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km

Jól néz ki. Jól is megy. El lehet férni benne, és beéri hat literrel. A 320d touring tényleg mindent tud egyszerre. Egy-másfél milliós árával pedig úgy betolakodott a látóterünkbe, mint egy óriáskeblű amazon. Egyszerűen nem lehet nem odanézni, ha használt autót keresünk.

Ha van bő másfél milliója, két dolog tarthatja vissza Önt egy 320d azonnali megvásárlásától: az imidzs és a félelem. A ki tudja, milyen okból Derrick 3-asnak becézett, 1998 és 2006 között gyártott E46-ost ugyanis mostanában utolérte a 3-as kór, eljutott a legszégyenletesebb és egyben legfeltűnőbb BMW-s táborhoz, ahol a kopasz, kigyúrt mellett a giganapszemüveges, tornacipős is megtalálható. Kevesen szeretnék, ha ezzel a közösséggel azonosítanák.

A félelmet pedig nem is kell magyarázni. Az óvodás is tudja, hogy BMW-t tartani nem filléres mulatság, bárhogy is nyugtatnak atyáskodóan, vállveregetve a BMW-sek, hogy hegyekben áll az olcsó bontott a hátsó kertekben, az F Astra igazi pénztemető ehhez képest. Minden típusnál vannak jellemző hibák, és bármennyire is jó autó az E46-os, általában ugyanazok a dolgok mennek tönkre mindegyikben, ezért nem mindig járható út az olcsó bontott. No meg ami keresett, annak felmegy az ára.

De mielőtt belemennénk, mik lehetnek a 320d-k buktatói, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy mennyire kívánatos egy dög. Kissé esetlen elődei után 1998-ban végre kihozott a BMW egy olyan 3-ast, amiből jól nézett ki, és nem mellesleg már használható is volt a kombi. A szedán se kutya, sokan a legszebb 3-asként emlegetik, de most egy touringot hoztunk el Csontitól, mert az tényleg egy Jolly Joker.

Próbálom megúszni az ömlengést, de nehéz lesz. Talán csak azért szomorkodnék egy sort, hogy nem a 2002-es fészlift előtti modell, mert az nekem még jobban tetszik. Sokat nem változtattak az ábrázatán, én egyedül az első lámpatestről tudom megkülönböztetni őket: ennek felfelé ível az indexe és lágyabb mandulaformája van, míg a régi szigorúbb, és lefelé fittyed az irányjelző. Sok más apróság is van persze, de ez talán a legegyértelműbb.

A touring kombisága ellenére klasszikus BMW. Nem fogja megrengetni a világ legszebb kombija, a 159-es Alfa trónját, de kimért németességével együtt vonzó, egységes forma. Senkit nem ijeszt el, senkit nem taszít, hiszen csak egy kemencében kissé megolvadt, gömbölyített BMW, közepesen bárgyú pofával. Aki ennél vadabbat szeretne, tehet rá eggyel vagy kettővel nagyobb felnit, de ezekkel a gyári 16-osokkal is éppen elég sikkes, és legalább nem rázza ki a veseköveinket.

Most olvastam vissza Winkler 318d tesztjét tizenkét évvel ezelőttről, amelyben a negyedik bekezdés úgy kezdődik, hogy belül ez a legcsúnyább BMW. Itt is látszik, mennyire másképp látja az ember ugyanazt egy új, tízmilliós autóban, mint egy másfél milliós használtban. A rózsaszínes beütésű bézstől, ami az akkori 318d-ben volt, mondjuk én is kiütést kapok, de ez a szürke így ahogy van, elmegy. Ez is egy tisztességes, régi vágású BMW-dizájn, ahogy a külső is. Különösebb izgalmat nem fog kiváltani, de minden a helyén van, a formák passzolnak egymáshoz, a minőséggel sincs baj. Egyedül a váltókar mellé tett ablakemelő kapcsoló mosolyogtatja meg az embert, de ezt nyilván meg lehet szokni pár nap alatt.

Az acélkék-metál autó különlegessége a gyári navigációs rendszer. Különösen bizarr látvány a kazettanyílás mellett - nem tudom elképzelni, hogy 2004-ben ez még időszerű volt. A navigáció a maga kábé 200x50 narancssárga pixelével is nyilván csak a haverok szórakoztatására jó ma már, de becsületére legyen mondva, hogy bár Magyarország nem volt benne, félperces nyomkodás után megmutatta, mint Toldi Miklós, milyen irányban keressük Pozsonyt.

Aki ilyet rendelt a BMW-jébe 2004-ben, nem fukarkodott az extrákkal. Van ám ebben a 3-asban még ülésfűtés és tempomat, no meg természetesen digitklíma is - nekem csak egy sibeda hiányzana, ahogy a nepperek mondják. Külön nyitható a csomagtérajtó ablaküvege, mint minden korabeli kombi BMW-nek, ami jópofa, bár igazi hasznát sosem sikerült felfedeznem.

Csontiék árverésről hozták el az autót, állítólag hitelből visszavett darab, de ennél többet nem tudni az előéletéről. Lelakottsági foka mérsékelt, de újszerű állapotra már nemigen lehetne visszahozni. Kívülről tízéves korát pont hitelesen adja, két-három erősebb karccal, horpadással, meg két csúnyán lemattult fényszóróval. Talán nem feltételezünk merészet, ha a rendszámból kiindulva 2007-es importra gyanakszunk - addig talán egy-két német vagy osztrák tulaj nyűtte a 320d-t, majd itthon kicsit mostohább sors várt rá.

Német eredetre utal legalábbis a kezelési útmutatóba ragasztott post-it könyvjelző, vékonyfilces Lautstärke Navigation felirattal. Ha mondjuk ilyen korú és értékű autóra ácsingóznék, biztos lekérdezném a szerviztörténetét, abból pedig sok minden kiderül.

A beltér állapotáról pedig az derül ki, hogy ezt a 320d-t már utolérte a cuccolós tulajdonosi kör. Az első üléstámla kemény hátsó védőborítását már felsértette valami, és a még oly szépen kitakarított csomagtartón is látszik, hogy sokat volt lehajtva a hátsó ülés. Mondjuk fér is bele bőven, nem véletlenül írtam, hogy ez már egy rendesen kombinak használható touring. A sofőrszék kicsit foltos, ez lehúzza a beltér egyébként elfogadható állapotát. Egy profi kárpittisztítás talán kihozza - a BMW belseje szemmel láthatóan nem kapott mostanában autókozmetikusi kezelést.

Szóval a 320d egy roppant praktikus, szép kis BMW, és ezzel az állapottal még meg is lehet barátkozni. Hogy mire számíthat az E46-ra vágyó, kiderül a túloldalon.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - BMW 3 (E46)

7,5
Nép
5.8
7.9
7.1
8.3
8.3

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53