Hyundai S-Klasse

Teszt: Hyundai Genesis 3.8-Litre V6 - 2014.

2014.10.16. 06:34 Módosítva: 2014.10.16. 07:59

Félreértés ne essék, ez nem tömegcikknek készült, ó nem. Hogy értsd: nekem és neked nem lesz ilyen, valószínűleg használtan sem, maximum őneki. Az új Hyundai Genesist azoknak gyártják, akik manapság meg is tudják fizetni az efféle luxust, azaz az észak-amerikaiaknak és a kínaiaknak. Nekünk, Európába pedig – csak hogy megtudjuk, mire képes –, a márka beszór egy zsákra valót, marakodjunk.

Olyan nagy marakodás persze nem valószínű, hogy lesz érte, hiszen német oldalakon 65 ezer eurósra írják a Genesist, ami barátok között is karcolja a húszmillió forintot. Abban a felettébb valószerűtlen esetben, ha jutna abból a szerény kontingensből Magyarországra, és az importőr be merné hozni, erre még rárakódna a regisztrációs adó, tehát vegyük úgy: egy 25 milliós Hyundait látunk. Mellbevágó, nem?

Csakhogy kilóra tényleg nagyjából ennyit ér. 4,99 méter hosszú, míg a mostani S osztályos Mercedes 5,12 méteres. Húsz kiló híján két tonna, a Mercedes bálnája kétcekkernyivel könnyebb is. A hozzá kapható, egyetlen fajta, 3,8 literes, V6-os, közvetlen benzinbefecskendezéses motor 315 lóerőt tud, miközben a hasonlóan 25 milliós induló árú Mercedes S300 Bluetec hibrid (ami ráadásul morgós, négyhengeressel megy) csak 204 – piha. Ja, és ez összkerekes. Igazából megéri, lássuk be.

Hihetetlen, ide jutottunk. Az elérhetetlen luxust ma nem valami Mercedes, de még csak nem is egy Bentley jelenti, hanem egy koreai tömeggyártó csúcsmodellje, hiszen effélét biztosan nem kapni itthon. Emiatt talán még jobban örülök neki, hogy kipróbálhatom. Talán előbb jutok Ferrari volánja mögé, mint egy ilyen vezetőülésébe. Álmodjunk merészet, próbáljunk koreait!

A leírásból már mindenki sejti, hogy nem véletlenül lógott túl legalább egy arasszal a többi autón – bazi nagy. Nemcsak papíron, ott, mellette állva is. Úgy tűnik, az újfajta, már Peter Schreyer-diktálta (a Kiától lehet ismerős) Hyundai-design működik, mert a Bentley (Aston Martin?) logós autót olyan embermennyiség állta körül a tannisi parkolóban, hogy alig bírtam tőlük kiállni. Pedig csak utcáról beesett bámészkodók voltak.

Tényleg szép, kívül is, belül is. A sziluettje BMW-s, az orrában vannak áthallások a Mazdától, Kiától, a fara kissé fordos, de így egészben mindenképpen harmonikus, jó kiállású, összhatásában egyedi. Odabent feketeség fogad – a Hyundai nem meri követni az európai gyártók stílusát, mármint hogy minden luxuskocsit világos belsővel tárnak az újságírók elé. De itt is mindenütt a jó ízlés: nincs túldíszítve, lehetőleg minden bőr, ami nem bőr, az minőségi, puha műanyag, a klasszikus, fekete, autóipari keményet csak egész apró foltokban látni.

Azért minden nem tökéletes. Bár a fabetétekre azt írja a sajtóanyag, hogy valódiak, legjobb tudomásom szerint ilyen két irányban egyszerre meghajlított, és még domborított fát csak óriási selejtszázalékkal lehet gyártani, ezért egyetlen autógyár sem használ effélét – a fabetét vagy viszonylag egyszerű, vagy kis felületen van. Mellesleg a kinézete is nagyon műanyagos, tehát ha tévedek, és mégis sikerült fából kikanyarítani az idős koreai mesternek a műszerfali díszítést, akkor üzenem: más lakkot kéne használni. Lehetőleg más fát is. Tudja, olyan fás fát.

Az is zavaró, hogy a kormány mögötti váltóflepnik műanyagok – erre a célra az európaiak odateszik a hideg fémet, ennyi bele kell, hogy férjen. Vannak nem teljesen stimmelő textúrájú puha műanyagok is, az általános design pedig közel sem olyan lenyűgözően koncepciózus, mint a Mercedes S osztályban, vagy akár csak a Volkswagen Passatnál is, de itt nagyjából vége is a kritikának, mert az összeszerelés amúgy kiváló. Csodás illesztések, kiszámítottan kattanó kapcsolók, súlyos, masszív burkolatok mindenütt.

No meg a hely. Az óriási. A kocsi orra hosszú, emiatt a szuperkényelmes, alapárasan is 12-féle módon állítható ülésben helyet foglalva, majd kitekintve máris megvan a „megveszek itt mindenkit, kilóra” érzés. Pedig nem is elöl igazán jó ülni, hanem – ahogy egy ilyen kocsitól el is várja az ember – hátul. Nemcsak a hely miatt, mert azt ne is kérdezzék. Hanem.

A kartámaszról a médiarendszer minden funkciója irányítható, de lehet tologatni, dönteni, fűteni és hűteni az ülést is, sőt – hogy mindenki tudja, ki az úr a háznál – jobb kettőből a jobb egy is előrenyomható a műszerfal kellemetlen közelségébe. A klímát is külön lehet szabályozni hátul, igaz, itt csak egyzónásan, tehát a Genesis összesen három zónát tud. Roló van az oldalablakokon, de hátul is, ráadásul ott motorral kel fel hamvaiból, mely hamvak ágyát ez esetben a kalaptartó adja.

Minden duplán varrott, szegett, lábtérvilágított, a mennyezeten, a belső tükröt patkóként körülvéve lilásan derengő „ambient light” nyugtatja a sötétségtől rettegőket, s hogy tényleg meglegyen a full-fullextra feelingje: minden ajtót villanymotor húz be finoman a végállásába. Na, ezért mondom, hogy S-Klasse. Hyundai-jék a teljes LCD-műszerezettségen és az éjjellátó berendezésen kívül nagyjából mindent beletettek a kocsiba, ami ma ezen a szinten kötelező: intelligens fényszóró, ütközéselhárító rendszer, radaros tempomat, automatikusan sötétedő három tükör, sávelhagyás-figyelő, 17 hangszórós hifi a Lexicontól.

Utóbbi egy szinte csak a stúdiómérnökök által ismert, negyvenéves svájci cég, igaz, most már a Harman International tulajdonában van (mint szinte minden, régen legendásnak tartott márka), érdekes árukapcsolás az ő felemelkedésük az ismeretlenségből, és a Hyundai felemelkedése a felső osztályokba. Mindenesetre jól szól, de közel sem úgy, mint például a Lexusok nagyobb Mark Levinsonja. Hogy elszomorítsak mindenkit: jó ideje a Mark Levinson is Harman-cég.

Erre azonban rá kellett tenni egy lapáttal, hiszen az új Genesis nem arra született, hogy ne bizonyítson. A motoros csomagtérajtó (korántsem kirívóan tágas, 493 literes üreg van alatta) például nem csak gombnyomásra nyílik, de a Hyundai elvetette még az ütköző alatt belengetett láb virágzásnak indult divatját is, mondván: aki két súlyos cekkerrel egyensúlyoz, amelyek teli vannak finom borokkal, VSOP konyakokkal, ne bohóckodjon fél lábon, mert még eltör valamit. A drága pakkot cipelő, ám szabad kéz híján levő gazdinak itt elég odaállnia autója mögé, közvetlen közel, s ha három másodpercet vár, úgy, hogy a távjeladó a zsebében van, a fedél automatikusan feltárul. Lesz ebből még néhány téves riasztás, az biztos, de az ötlet ettől még nem tűnik reménytelennek.

A klímaberendezés is egyedi, mert van benne szén-dioxid-szenzor. Ha a szellőzés túl sokat ment recirc (belső keringetés) állásban, az érzékelő észreveszi, hogy fogytán a levegő, és mielőtt a vezető elaludna, vagy akár csak a feje megfájdulna az oxigénhiány miatt, átkapcsol kinti beszívásra, és átszellőztet.

Akkor menjünk is. Nem számítok nagyon rosszra, mert a Hyundai az i30-cal, i10-zel és az itt, a Tannistesten most kipróbált (de még embargós) i20-szal nekem bebizonyította, hogy tud futóművet és kormányt csinálni. No meg: ez az európai Genesis összkerékhajtásos, de mint kiderült, a jobbkormányosok kizárólag hátsókerék-hajtással készülnek, tehát ez alapvetően RWD-architektúra. Hurrá.

Jó is, de mennyire. Ennyire finoman eddig csak hibridautóval tudtam elindulni életemben, a Genesis inkább csak terjed kis gázra, mint megy. Hangja szinte semmi, könnyű vele elütni a gyanútlanul az utcán andalgókat. És ahogy rugózik...

Pedig nincs benne semmi különös, semmiféle számítógéppel vezérelt, az utat kamerával figyelő légrugó-rendszer, csak egyszerű acél. Mégis, úgy siklik át mindenen, mintha valami vastag zseléágyat görgetne maga elé. Isteni. A nyolcgangos automata váltó kapcsolásait csak a fordulatszámmérő rángásából veszem észre, itt minden olyan, mintha álmodnám.

Aztán kiérek az álmatag, pár százas lakosú Tverstedből, és rálépek. Hörr, pontosabban hőőőőRRRRR, mondja nekem a motor, és a horpaszom megnyekken. Úristen, ez nagyot lép, de milyen nagyot. És igen, egy jó, hathengeres benzinmotornak nincs párja a nótafa-versenyben, ez a GDI csodásan dalol, dühös, veszélyes, egy rendes gép, érzem rajta, hogy csak illendőségből nem ordítja le a fejemet. Ilyesfajta kocsmai viselkedésre azonban csak a gázpedál mozgási tartományának utolsó ötödében lehet rábírni a háromnyolcast, különben olyan csendes, mint a teflonserpenyőben csúszkáló rizspuding. Micsoda tisztességes autó ez.

Kanyarodni is tud, a 4x4-es rendszer Sport állásában még élvezetesen is, ami teljességgel valószerűtlen egy ekkora batártól. A kormány finom, de él az ember kezében, a kocsi alá folyamatosan kiterített zseléágyról kiderül, hogy ha kell, vannak benne masszív, csomós darabok, emiatt a Genesis bódéja korántsem kezd buta hullámzásba, dülöngélésbe. Minden elegáns, kulturált, egyben kontrollált, és a művelet után a nyakkendő csomójának röpke igazítása után kiált. Tényleg sikerült összehozni egy nagy felkiáltójelet a Hyundai-nak.

Utána már csak repesztek, bágyadtan. Hopp, itt egy kis német autópályaszakasz a dán mezők közepén, el is eresztem a lovakat. 110 – csak lődörgés. Odalépek, moraj, libabőr (a kirilejzomát), elengedem 140-nél – még mindig csak lődörgés. Oké barátom, van itt még bőven az útból, mennyi is, 190? Ugyanaz, kitartott gázzal ennek az autónak tökmindegy, mennyit mész vele, mert a motor visszavonul a barlangjába, s még a szélzaj se nő meg. Ez pedig igen jó.

Jó másfél órát nyúzom még a dögöt, pedig lassan vége a napnak, ereszkedik a kóma. De ez a lebegés, ó, annyira finom, inkább ülök itt, mint a szállodában, a fotelben. Meg aztán, mindig felbukkan egy-két kanyar, lehet megint taposni, hadd ünnepeljük együtt a benzin pusztulását.

Oké-oké, nem tökéletes, van benne körülbelül egy százalék gagyi, sőt, lent, a tengerparton, a vizes homok kemény bordáin (amikor mentem vele menteni az elakadt Subarut) a hátsó övcsatok is elkezdtek kopogni, tehát legyen másfél. De a maradék 98,5 százalék... Engem megvett a Hyundai. Egy a szerencse – a Genesis elvileg nincs benne az Év Autója díj 2015-ös listájában, túl keveset hoznak belőle Európába, hogy indulhasson.

Egy vívódással kevesebb, ezt most megúsztam.

Az oldalról ajánljuk

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53