„A kupé (coupé) olyan zárt kocsiszekrényű személygépkocsi elnevezése, ami négy vagy öt ülőhellyel, de két ajtóval rendelkezik. Alapesetben kétajtós limuzinnak felel meg, amit inkább két személy számára alakítottak ki.” (forrás: Wikipedia)
Pont annyira nem értem, mint Papp Tibi a Fordnál a rettenetes kishaszon-dömpinget, bár a BMW mentségére szól, hogy ők legalább nem hívják ugyanúgy mindegyik modellt. Vajon mi az a piaci rés, amit a 4-essel kellett betömni? És ennyi verzióval, köztük az érthetetlen módon coupénak nevezett Gran Coupe-val. Talán azoknak akiknek a 3 GT túl nagyseggű. Bár a képeket nézve, nincs a hatalmas különbség.
De ha szigorúan műszakilag nézzük, akad. Például a 328ix GT 20 centivel hosszabb, mint a 428ix GC, és nehezebb, papíron mintegy 100 kg-mal. Ebből következően a most tesztelt modell két tizedmásodperccel jobban gyorsul, így 6 alatt van százon.
A csomagtér a 4-esben egész kellemes méretű, 480 literes és természetesen motorosan nyílik, csukódik a fedele. Csak éppen ritkán szoktam vízzel feltöltve furikázni, így inkább vásárláshoz, miegymáshoz használom. Az események folyamán például kiderült, hogy kényelmesen elfér benne egy láncfűrész a havi nagybevásárlás mellé.
Elég funkcionális emberke vagyok, így bár jók néz ki, de nem biztos, hogy ezzel a világos bőr belsővel rendelném a kocsit. Már erősen kezdett kékes lenni a sok farmertól. Bár ez a bőr pont ingyé van, 0 forintos felszereltségként szerepel az amúgy szép hosszú listában. A kocsi maga picivel 13 millió fölött van, ehhez képest a 3-as GT „tesó” pont alatta.
A kocsi még a magyar utakon is kényelmes lehetett volna, ha az alig 7 milliónyi extra közé nem csúszik be az M-es futómű meg a 19-es felni. Így viszont azért alaposan érezni az útegyenetlenségeket, cserébe kellemesen lehet sedrinteni vele. Komolyabb sportteljesítményekhez azért egy nehéz bálna. Viszont, ha nem kapcsoljuk ki a hárombetűs mindenféléket, egész sokáig el tudja hitetni velünk, hogy mi vagyunk az országút Ken Blockjai.
A fogyasztásról inkább nem beszélnék (10,8 városban), az ember úgyse azért vesz egy erős (245 lóerős) benzinmotoros, összekerekes, automata autót, hogy aztán a üzemanyagot számolgassa, arra ott vannak a dízelek. Hanem a kellemes csendért a lámpánál és a brutálisan felmorduló hangért a lámpa után.
Vannak autók, amikkel nem lehet rendesen közlekedni. És még ha meg is próbálnád, a környezetedben lévő alázó Swiftek tuti addig bosszantanak, amíg finoman megsimítva a gázpedált, egy lendületes morranással teszed helyre őket, mint a szavannán a rangidős oroszlán a szemtelenkedő hímeket. Mondjuk ha választani kéne, inkább ezt választanám, mint a nem is annyira kistesó 328ix GT-t. Formásabb, könyebb és csak egész picit drágább.