A rendszerváltás után, amikor megnyíltak a lehetőségek a kor vásárlója előtt, azonnal rohant, hogy a német rokonok levetett E Kadettjére cserélje a Ladát, Trabantot, Wartburgot, amikre korábban éveken át várt. Az autópark tömeges elnyugatiasodásának köszönhetően pedig eltűntek az utcaképből azok az autók, amelyeket már úgy megszoktunk.
Különösebben nem is bántuk, hiszen a szocializmus e gyöngyszemei bármilyen mérhető értékben alulmaradtak a nyugati versenytársakkal szemben. Szűk két évtizeddel később viszont a nosztalgia néhány szerencsés keleti példányt visszahozott az életbe. Fiatalok, akiknek emlékfoszlányokból maradtak meg, vagy idősebbek, akik korábban is vezették őket – mind vágytak egy addigra már veteránkorba ért autóra.
Kese még nem öreg, de első autója egy piros Wartburg Tourist volt, pont valamikor abban az időben, amikor gáznak számított ilyennel járni. Később átnyergelt Volkswagenre, de aztán fellángolt benne a vágy, hogy újra hallgassa az ütemtelen pöfögést. Keresett hát egy ugyanolyan piros kombit.