Itt a valóság!
Skoda Fabia 1.2 TSI Active
A tesztautók általában nagyon jól felszerelt, drága változatok. Volt nálunk is tavaly a Fabia, majdnem ezzel a motorral, de alaposan felöltöztetve, kicicomázva, majdnem hatmillióért.

A tapasztalat az, hogy akinek van autóra hatmilliója, az nem vesz egy majdnem fullos Fabiát vagy hasonló kisautót, hanem vesz egy nagyobbat. Az egy másik kérdés, hogy kell-e neki nagyobb, vagy csak tisztán pozőrködésből választ nagyobbat, de most ez nem érdekes. A való világban a valós kisautó-vásárló összekuporgatja a pénzét az alapváltozatra (ha egyáltalán kapható olyan) és fogcsikorgatva rendel bele az autóba további extrákat.
Ezzel nem is követ el nagy hibát, mert ha nincs szükségünk ülésfűtésre, akkor nem kell megrendelni, viszont a Fabia alapváltozatban sem olcsó. A Skoda szépen kilépett a nem túl jó, de legalább olcsó kategóriából és minden tekintetben felveszi a versenyt például a Volkswagen Polóval. Persze csak annyira, amennyire a nagy testvér engedi, de a futóművel, az elektrohidraulikus kormányszervója és a váltója, motorja pontosan olyan jó. Sajnos az ára is közelíti a Volkswagent, noha azért nem éri el.
Kopogósabb a műanyagja? Kicsit sivárabb a belseje? Ez nem véletlenül van így, ez a termék piaci pozícionálása.
Ha benzinmotorban gondolkodunk, akkor ez a 1,2-es direkt befecskendezős turbómotor majdnem a motor paletta csúcsa. Igaz létezik 110 lovas változat is, de ez csak 90 lóerős és csak 160 Nm a nyomatéka, 175 helett. Ez egy elektronikusan butított motor, látszik is, mert a maximális teljesítménye 4400-tól már rendelkezésre áll. Mintha nyomatékgörbéről beszélnénk, annyira lapos. Ettől aztán akár jól is mehetne az autó, ha nem nyomorították volna agyon egy nagyon hosszú ötfokozatú váltóval. 130-nál alig 3000-et forog a motor, ekkor csendesen, majdnem szélzajmentesen, kevés gördülési zajjal száguld a kis Fabia. Sajnos a hosszú váltó miatt állandóan vissza kell kapcsolni hogy gyorsítsunk, de ez az ára a csendes és takarékos autópályázásnak.
Mindegy, a Fabia vígan megy vegyesben 6,2 literrel 100 km-enként, de hosszú távon simán lehetséges az 5 liter körüli fogyasztás. Nagyon jó érzés, hogy benzinkutat csak 800 kilométerenként kell felkeresnünk és akkor sokszoros töltőpisztoly-kattogtatással (nem ajánlott!) tuszkolunk bele 45 litert.
A varázspöcök titka
A lé csurgott, és 58-ig meg sem állt. A végeredmény 59,28 liter, egy 45 literes tankú Fabianál.
Az utastér is visszafogott a Fabia Active modellben. Az ülések egyszerűek, nem nevezném őket az ergonómia magasiskolájának. Mindenhol kemény műanyag, de legalább praktikus italtartók, kisebb rakodók állnak rendelkezésre. Viszont a minőség nem kifogásolható, minden passzol, kattan, nyílik, csukódik. Látszik, hogy nem akartak igényesebbet csinálni, nem akarták szebbre, de ami van, az nagyon jó: nincs sorja, nincs illesztési pontatlanság. A rádió is képes lenne többre, ha a jobbik szoftvert kapta volna, így hiába van USB és AUX csatlakozási lehetőség, az USB csak telefontöltésre jó, semmit nem ismer fel innen, az MP3-as lejátszást felejtsük el, a CD-n sem ismeri fel ezt a fájltípust.
Érdekes a műanyag kormány anyaga, mert nem az a kemény műanyag, mint mondjuk a teljes műszerfalborítás, hanem valamiféle prémium műanyag: kemény, de jó tapintású. Reméljük, nem mállik majd le róla, mint az ezredforduló Volkswagenjeinek a prémium műanyaga.
Összességében a Fabia mechanikailag egy jó autó. Jól hangolt futómű, stabil, de komfortos, a ballonos gumik pedig még hozzátesznek a kényelemhez egy kicsit. Jó a kormány, nagyon jó az egyenesfutás és körben jól kilátni belőle. Két kisgyerekes családnak még akár pár évig családi autónak is megfelelne, feltéve, ha az anyuci nem szokta a mosakodókádat is elvinni a nyaralásra. De ilyen úgysincs, nem ismerünk ilyen anyákat.
30 ezrenként olajcsere?
A hosszú olajcsere-periódus és a flexibilis szervizintervallummal együtt megszaporodtak az ezt ellenzők, és akik ezt tartják a legfőbb, motorkárokat okozó problémának. De minden motorfejlesztő hülye az autógyárakban?
A tesztautó Active felszereltségű, alapmodell, mindössze 2 fizetős extrával. Az első a manuális klíma, ennek 335 ezer forint az ára, a másik az elektromos ablakemelők elöl, ami 135 ezer, de kapjuk hozzá a fényezett tükröket és színre fújt lökhárítókat is. A többi elméletileg része az Active alapfelszereltségnek, start-stop berendezés és guminyomás-ellenőrzés is van. Aztán a 175/70 R 14-es kerekek is alapméretűek, aminek majd nagyon örülünk, ha téli gumit kell venni, mert olcsó. A fenntartás is olcsó, mert olajat csak kb. 30 ezer kilométerenként vagy két évente kell cserélni, illetve ahogy a flexibilis szervizintervallum kijelzője mutatja.
Mindent összeadva, alap kárpittal, nem metál fényben, nem kéttónusú fényezéssel ez az alap Fabia 4,15 millió forint. Aki új autót akar venni, annak nem opció a használt, engem ennyiért nehéz lenne rábeszélni erre a Skodára, pedig alapvetően jó autó, hideg vérrel pozicionálva és mérlegen porciózva a felszerelését. Azonban a konfiguráláskor még be lehet kattintani egy "Kedvezmény" nevű extrát, mínusz 400 ezer forintért, így már 3,76 jön ki. Még jobban jár az ember a Clever szériával, amely tartalmazza a fenti két extránkat és még sok mást is (fűthető első ülések, bőr kormánykerék, tolatóradar, Swing rádió, Bluetooth telefonkihangosító), így odaadják a 90 lovas TSI-vel 3,63 millióért.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
