Beszélgettünk az Insignia Country Tourerről, és akárhányszor kritika fogalmazódott meg, mindig az volt a válasz, hogy de ez egy Opel. Hangos a motorja? De ez egy Opel. Rohadt erős, mégsem megy? De hát ez egy Opel. Ahhoz képest, hogy nem megy, sokat eszik? De ez csak egy Opel!

Az opelség, mint dehonesztáló jelző nekem eddig nem volt meg, de elnézést, nem tudok vele mit kezdeni. Az egyik megfejtés az lenne, hogy az Opel valami elmaradott dolog, és Ghánának sem rójuk fel, hogy nincs űrprogramja. Ezzel csak az a baj, hogy az Opel nem avítt, az aktuális Astra például párásra lihegte a Golf nyakát, olyan közel van hozzá. Aztán nézhetném onnan, hogy a kritizált tulajdonságok annak tudhatók be, hogy az Opel olcsóbb, mint a konkurencia, tehát ne is várjunk magas színvonalat, viszont ez meg egyszerűen nem igaz.
Mivel a Ford nem gyárt magasított terepkombit a Mondeóból, sem pedig a Mazda a 6-osból, tulajdonképpen a Volkswagen Passat Alltrack marad riválisnak, aminek alapára 12,79 millió, míg az Opelé 12,77. És mivel ennyi pénzért a Passat nem csörög, hadd várjam már el, hogy a Opel se tegye. Nem arról a jellegzetes dízel mormogásról van szó, amire kényszeres önigazolási rohamukban a dízel-janicsárok rámondják, hogy férfias, a 209 lóerős biturbó kétliteres úgy szól, mintha kavicsokat pörgetnénk egy befőttes üvegben.
Tényleg számít pár centi?
A Passat Alltrack mindent tud, amit egy sima Passat, csak még terepezik is. Állítólag.

A remek effekthez nem is kell igazán terhelni, finom gyorsításra is hangos, ráadásul kellemetlen vibrálással festi alá az élményt. Mondhatnánk, hogy egy kihegyezett dízel már csak ilyen, hiszen a 240 lóerős dízel Passatnak is voltak kellemetlen tónusai, de közel sem ekkora hangterjedelemben. Ha menne, nem haragudnék rá ennyire, de a Country Tourer 209 lóerővel és 480 newtonméterrel csak simán semmi különös.

Volt nálam a 260 lóerős OPC-line Insignia, annál is hasonló az élmény, hallottam, hogy istentelen erő van benne, éreztem is, hogy valami mocorog, de valahol félúton a kerekek felé elkopott a delej. A 170 lovas dízellel is sikerült menni jó száz kilométert, és ha vakteszten kéne megmondanom, hogy az, vagy a 209 lovas erősebb-e, bajban lennék. Nem is azért, mert az ember többet vár egy csúcsdízeltől, de ekkora teljesítmény egy Passatban vagy Octaviában lényegesen nagyobb bulit csinál.

Hogy a motor lagymatag, vagy a nyolcsebességes automata eszi az erőt, nem tudom, utóbbi egy-két rántástól eltekintve szép komótosan teszi a dolgát, ami ebben az autóban inkább erény. A hasmagasság mindössze 2,5 centivel magasabb, mint a mezei Insignia, a terepkombiság inkább a műanyag kerékívekben és a lökhárítóbetétekben merül ki. Légrugó nincs, ahhoz legalább egy Audit vagy Volvót kell venni, az Opelnél a csillapítást lehet hangolni. Van Sport és Tour menetmód, utóbbi kifejezetten kellemes, hajókázós, és ha valamit, ezt igazán élveztem a Country Tourerben.
Amikor csak tartani kell a sebességet, a motor sem zavaró, és jó úton a beltér elemei sem zörrentek meg, ilyenkor tökéletes utazóautó. Itt világosodtam meg: egyszerűen pénzkidobás megvenni a legerősebb motort. Egyrészt nem érződik erősnek, másrészt kellemetlen a hangja, viszont ami jó egy Insigniában, az itt is perfekt. Továbbra is imádom a középső konzolt, hogy megmaradtak az analóg kapcsolók a klímaszabályozáshoz (áldassék!), és az AGR ülésből még mindig szomorú kiszállni. Nem tudom, hogy a valós légköbméterek teszik, vagy az okosan formázott bútorzat, de az Insignia levegős, több cimbim ült be úgy, hogy te jó ég, mekkora hangár.
A futómű-sommelier-k egyedül azt rótták fel neki, hogy tempós kanyaroknál imbolyog, de hát aki tempósan akar kanyarodni, már úgyis lefoglalózott egy GSI-t, engem kárpótolt a kellemes lebegés. Ugyanúgy van hatalmas csomagtér, ugyanúgy frissnek hat a forma, sőt, kezdem azt gondolni, hogy eredetileg ezzel a meggy bordóval rajzolták meg, ahogy a naplementében kiviláglik elöl az okosfényszóró, az tényleg boszorkányos. Ha mindenképp kell a terepkombiság, érdemes elhagyni az erős dízelt, a 170 lovas alig tűnik gyengébbnek, ráadásul kevesebbet is kér. Ez az autó, kevés városi használattal, és sok, a 10-es úton való szötymörgéssel 8,2 litert fogyasztott, ami azzal együtt, hogy mennyire nem megy jól, igazából sok.

Tavaly augusztusban járt nálunk a nem magasított, de összkerekes, dízel kombi, azért 12,6-ot kértek. Ha innen nézem, a megemelt, műanyagozott Country Tourer 12,7-ért ajándék, de igazából ellocsoltunk majdnem 3 milliót, egy olyan autóért, ami érdemben alig jobb. Egy szerényebben felszerelt, kézi váltós, de már kétliteres, 170 lóerős, összkerekes Insignia megáll hajszállal 10 millió alatt, és az még mindig egy bitang jó autó, ha mindenképp kell az automata, még úgyis csak 10,2. Ebből a szemszögből viszont nem tudok észérvet felhozni a Country Tourer, de leginkább a 2,5 centis emelés mellett.
Mennyit ér plusz hatvan lóerő?
Az új Insignia a nagyobb dízellel is jó autó, ebben legfeljebb a parkolóasszisztens hangversenye alatt fogsz kételkedni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
