Ha tudatos volt, ha nem, az Audi összehozott egy hiánymarketinget az A1-nek a hazai menetpróbán.

Egy nagy össznépi hazai tesztre képesek voltak elhozni egyetlen A1-est, hogy aztán három másik újságíróval összezárva elvigyük fél órára, és miközben kézről kézre adjuk a 13 milliósra extrázott tesztautó kormányát, megpróbáljuk megfejteni, hogy ez így, vagy ennél szerényebb kivitelben jó vétel lehet, vagy nem. Mindenki imádta, de nekem gyanús, hogy szegény Lada Granta se sírva rohant volna haza a Zay utcába anno, ha lehetett volna benne egy alapárnyi extra, és nem egy hétig nyúzzuk.

Kapaszkodónak azért vannak egyetemes igazságok, például kilenc centit nőtt a generációváltással. Az Ibiza már két éve ideért ezzel az A0 platformmal, amit most ő és nála kicsit előbb a Polo is megkapott. És amivel ebből a konszern-trióból 403 centijével ő építkezik a legkisebb túlnyúlásokkal az egységesen 256 centis tengelytáv mellé. Talán a nem kis növekedés miatt van, hogy a háromajtóst már most elfelejthetjük, se a Polóból, se az A1-ből nem lesz. Az Audi elő is szedte az ötajtósok házi jelzőjét és hozzáragasztotta a Sportback nevet az új A1-hez, hogy ez ne is legyen kérdés.
Nem lesz bojrészerek prédája
Mit ér a kicsit vérszegény, háromhengeres turbómotor, ha vagányan csomagolod?
Az Audi persze azt csinál az ajtókkal, amit akar. Leginkább azért, mert egy generációnyi idő is kevés volt, hogy új ellenfél érkezzen a prémium szuperminizésbe. A BMW és a Mercedes nagyon elvannak enélkül, a Mini pedig egészen addig ellenfél, amíg nem gondolkozol sok extrában, aztán egy keret után az A1 lelépi, és marad a kategória magánya. A trendváltozási gondolatokat így az A1 evolúciójába vagyunk kénytelenek beleerőszakolni.

Úgy tűnik, a prémium kisautóknál már nem vágyik kisautós szerénységre, szerethető tompultságra, aki venné. Kiállásra ez már tolakodó, magabiztos, nem az audis tornasor végére boldogan beálló bambaság, ami az elődje. Na meg csak tudják az Audinál, hogy mit csinálnak, amikor megidézik a Sport Quattrót a motorháztető tövéhez rakott három részre tagolt keskeny nyílásokkal. Ebben a turbókék fényezésben is átjön az üzenet: nem akar csak csajos autó lenni.

Akinek megvannak fejben az Audi-kínálat nagyobb darabjai, mondjuk a kortárs középmérettől felfelé, abból kihozza a mosolyt az első beülés. Vicces látni, hol kellett egyszerűsíteni, bocsánat, méretre optimalizálni a kialakítást. Így lett például az utasoldal előtt a kettőből vizuálisan egy nagy szellőzőrostély, amiről helytakarékosságból az elválasztókat lespórolták, így még ha szemre egybe is ér, két irányban állítható.
A még csak alul be sem vágott kormány környéke, a mögötte lévő nagy rostélyok és sok más, az elmúlt években megnőtt részlet elvinne klausztrofóbba egy ekkora belsőt, de valaki okosan kitalálta, hogy sokat lehet oldani ezen, ha megszámlálhatatlan irányba viszik az éleket síkban és térben, és sűrűn váltogatják a borítóanyagokat. Olyan lamborghinis – mondta rá valaki a bemutatón és nem lőtt mellé. Ez megy végig a hátsó ajtókon is, ott is piszok jól áll neki.

A 10,25 colos Audi virtual cockpitet, szóval a digitális műszeregységet meglepően olcsón mérik: 58 ezer forint. Mindent nem tud ennyiért, de méretezhető, igényre szabható így is sok minden, na meg ki lehet tenni rá a térképet. A sofőr felé döntött, 10,1 colos központi kijelző már drágább extra, ahogy nézem, ebben a formában (MMI touch) egy minimum 574 ezres. A nagy húzás benne, hogy az ujjakkal lehet zoomolni, mint egy igazi tableten, de amitől igazán touch, hogy állítólag képes kézírást értelmezni, azaz meg lehet úszni a betűkeresős, egyujjas begépelést, ami ezeknek a sajátja. Már csak dizájn okból is sajnálnám, ha nem lenne, és ha erre érzékeny A1-vevő lennél, szólok, hogy akkor már érdemes alá megrendelni a kétzónás klímát, mert a gombkiosztás sokkal elegánsabb így, mint az alapban.



Hátul tett érezhetően jót térérzetben a teljesen új platform, és az azzal jött plusz centik. Ekkora autóban egy nagy ember mögött, 185 fölött vagy a térdemet támasztom vállmagasságban az ülés hátának, vagy a hajam koptatom a tetőkárpiton – itt valahogy pont meglehet ülni mindkettő nélkül. A csomagtér a korábbi 267 után itt már 335 literes alapból, de ledöntött ülésekkel már az ezer is megvan: az eddigi 920 literről 1090-re nőtt.

Dízelt itt már kár keresni, csak TFSI van, abból viszont négyféle. A 95 lovas 25 TFSI az alap, ez van kézi váltóval 6,5 millióért fapadban. A tesztautó 30 TFSI volt, ami ugyanaz az egyliteres, de 116 lóerő – kézivel még ez is csak 6,8 millióról indul, azzal a szárazkuplungos hétfokozatú automatával viszont, ami ebben volt mindjárt 7,5-ről kezd. Az A1 hiába kicsi, megvan 1,2 tonna, plusz négyen ültünk benne, azóta sem értem, quattro nélkül hogy lehetett ezzel olyan jót veretni. A 0-100-a 9,4 másodperc, nem ott lesz a megfejtés.

Egyrészt van egy ijesztően pontos kormánya egy keménység határán lévő, de még nem túlzóan gokartosra vett futóművel. Aminél olyan nagy csodát nem tehettek, mivel az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros náluk is a recept. Akkor? Talán csak jól állt neki a vidéki tesztút. A 1500-2000 közti tartományban él igazán a motorja a 200 Nm-ével, na meg az automatája is pont nagyon jól érzi magát itt. Ez a 116 lovas valószínű minden másra is elég, aki ennél nagyobb veretésekre vágyik, talán egy nem elsőkerekes A1-et vesz majd. Ha mégis, van még felfelé neki két lépcső: a 1,5 literes 150 lovas 8,85 millióért, ahonnan pedig csak egy jelképes, ötvenezer forintos ugrás a kétliteres, kétszáz lovas 40 TFSI. Igaz, ott már egy nedves S Tronic van.
Az Audi egyszer már megvett egy 19 milliósra extrázott Q3-mal, de ott őszintébb volt a rajongásom – mégiscsak egy rendes teszt volt, nem két rövid kör. Bár gyanús, hogy mélyen belekötni ennél több idő alatt se nagyon tudnék a 13 milliós A1-be, de akkor meg csak a Q3-as szummáját tudnám ismételni: ilyen áron ezért nem jár neki csodálat, csak hozza, amit hoznia kell.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
