Madridban, néhány tucat újságíró jelenlétében mutatta be az Iveco a Stralist váltó S-Wayt. A gyártó kivételesen nem az újságírókra koncentrált, hanem a Way teherautócsalád fejlesztésében részvevő partnereknek mutatta meg, hogy mit tudnak ma az olaszok.

A madridi rendezvényen többek között jelen voltak: a Shell, az Amazon és a Microsoft magasrangú képviselői is, hiszen e cégek nem csak a fejlesztésben vettek részt, hanem potenciális megrendelői is lehetnek az új Iveco teherautóknak.
Amire meg is van az esély a szép vonalú nyergesvontatót elnézve, mely számos újdonságot tartalmaz. Habár a már említett új fülke formaterve egy kissé hasonlít a Scania R szériáéra, az olasz design mégis kecsesebbnek hat a svédekénél. De visszatérve az újdonságokra: az Iveco S-Way lökhárítója több darabból és rétegből áll. Így egy esetleges sérülésnél csak a lökhárító sérült darabját és rétegeit kell kicserélni, nem kell az egész műanyag elemet és az alatta lévő gyűrődőzónát új darabra cserélni. Ezzel a balesetet szenvedett teherautók mielőbbi munkába állását és a minél alacsonyabb javítási költséget szeretné elérni az Iveco. A fülke egyébként megfelel a legújabb EU-s (ECE R29.03) borulási előírásoknak is. De az S-Way fülkéjének kialakításánál nagy szerepet kapott az aerodinamika, így az új vezetőfülkével négy százaléknyi üzemanyagot spórolhat a megrendelő a Stralishoz képest.
A gyáriak szerint az új S-Way minden eddigi Iveco teherautónál környezetbarátabb lesz, ugyanis az új Hi-SCR utókezelő és a Smart EGR rendszerrel az NOx- és a CO2-kibocsátás csökkentése érhető el. De továbbra is elérhető a nulla szén-dioxid kibocsátású Natural Power, azaz az LNG gázzal hajtott változat is, 1600 kilométeres hatótávval. Persze egy ilyen bemutatóról nem maradhatott el az elektromos hajtású változat belebegtetése sem, amely a gyáriak szerint 2-3 éven belül sorozatgyártásra kész állapotban lesz, de javában fejlesztik az Euro VII-es motorokat is.
Az olasz gyártó azonban arra a legbüszkébb, hogy az új S-Way minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a megrendelők és a felhasználók igényeire. A közvetlen felhasználók, azaz a sofőrök, a saját, egyéni igényeihez tudják igazítani a S-Way fülkéjét, hiszen a sofőrök nem csak utaznak a kamionokkal, hanem akár hosszú napokig a fülkében élnek.
A Microsofttal közös fejlesztésű Mylveco rendszer egy honlapból és egy alkalmazásból áll. A bármilyen eszközre letölthető applikáció az S-Way Connectivity Boxán keresztül csatlakozik a felhasználókhoz és a Microsoft rendszeréhez. A Mylveco rendszer kiszámolja az optimális útvonalat is, amelyet a legkisebb fogyasztással, vagy akár a leggyorsabban lehet megtenni, a fuvar és az áru jellegének figyelembevételével. De a Microsoft rendszere a teherautó diagnosztikáján keresztül akár segítséget is tud kérni a bajba jutott kamionnak.
Az Iveco szerint az első megrendelőknek már a nyár végén átadják az első S-Wayeket, mert megkezdték az új teherautók sorozatgyártását, így valószínűleg hamarosan mi is közelről láthatjuk az M0-áson a dugóban araszolva, a még majd egy évig tartó felújítás alkalmával az első új Iveco S-Wayeket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
