A legújabb Golf az utolsó?

Bemutató: Volkswagen Golf VIII – 2019.

2019.12.17. 09:03 Módosítva: 2019.12.17. 10:02

Nyolcadik generáció, több mint 40 év - a Golf kategóriateremtő, és máig meghatározó a kategóriában. De vajon a nyolcas a legjobb? Miben tud többet, mint a hetes? És ID.3-as lesz, vagy kilences Golf?

Forradalom van a járműiparban; olyan gyorsan változik a helyzet, hogy még a gyártóknak is nehéz követni. Ha egyik napról a másikra megjelenne egy  akkumulátor, amely kiküszöbölné a mostani akkupakkok pár komoly problémáját, fenekestől forgatná fel az egész járműipart, gyártást és értékesítést. Minden változik, ráadásul viharos gyorsasággal, ezt bizonyítja az is, hogy a Golf nyolcas hivatalos bemutatóján a gyáriak közül is volt, aki azt mondta, lesz majd kilences Golf. A másik félhivatalos vélemény, hogy az ID. 3 – és általában az e mobilitás – olyan gyorsan veszi át a hatalmat, hogy a mára egészen lerövidült, alig négyéves modellciklus után már a belső égésű motor és a jelenlegi modellpaletta háttérbe szorul. Ez már egy új világ kezdete, és ennek az új világnak az első hírnöke nem az e-Golf, hanem az elektromos tömegmodell, az ID.3

Addig is itt a Golf VIII, jobb, mint valaha, hurrá, hurrá, mondja a hivatalos anyag. Azonban ha kicsit képbe kerülünk a hetes generációval, már ott is egy nagy lépést tettek felfelé, nemcsak a rendelhető komfortextrákkal és az utastéri anyagok minőségével, de a biztonsági berendezések, vezetést segítő asszisztensek is új szintre emelték a kategóriát. Akkor most hova tovább, mit tudnak beletenni úgy, hogy az ára ott maradjon a konkurensek árszínvonala közelében, jellemzően csak kicsit felette?

Méretben már nem lehet tovább menni, mert szinte rászaladunk a következő modellre és kategóriára, ráadásul a Golf-jegyeket meg is kell tartani: az elődmodell láthatóan jobban sikerült utódjának kell lenni. Az újdonságokat két részre lehet osztani, az egyiket a technológiai fejlődés és a fokozott közlekedésbiztonság szinte kötelezővé tette, a másik pedig vásárlói igényfelmérések eredményeképpen került az új Golfba.

Létezik persze ezek kombinációja, a piac többi résztvevőjének hatása, és még sok más, de a lényegen nem változtat: az új generációs Golf olyan felszereltségű tud lenni, amely öt-hat éve még a prémium kategóriában sem volt elérhető. Ennek legszembetűnőbb példája a személyre szabhatóság, és az ember-autó közötti kapcsolatot biztosító elemek. Hasonlóan a telefonhoz a nyomógomb már oldschool, nem is nagyon találunk a Golfban, az érintőképernyő, a menüből vezérelhető funkciók erős automatizálással állnak szolgálatunkra.

Lehet ezen tipródni, hogy jobb-e nekünk a klasszikus, léptetőmotoros elektronikus műszereknél a nagy felbontású digitális kijelző, azonban utóbbi jobban konfigurálható, személyre szabható. És a kérdés már el is dőlt. A Golf pedig hozza a maximumot mindenből. Ami benne van, az mindig az iparág egyik legjobbja, beszélhetünk akár a vezetést segítő berendezésekről, a holttérfigyelőről vagy az ülések kényelméről. A gyári navigáció viszont zavaróan késik, szinte lekéssük a fordulót, mert lassan frissül a kép. A mérnök szerint a sorozatgyártású modellekben már kettővel újabb lesz a szoftver.

A menetzaj a kategória átlag alatti, prémium kategóriában is megállja a helyét. Hasonlóan az előző generációhoz, itt is kétféle hátsó futóművel szerelik az autókat, csak az erősebb modellek kapják meg a multilink hátsót, azonban a csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű is a legjobbak közül való, és a különbség csak határhelyzetben jön ki. Érzésre a heteshez képest kicsit keményebb a futóműve, a kormánya direktebb, ez utóbbi valóban az, végállástól végállásig is kevesebbet fordul. Ennek hatására az autó kicsit kompaktabbnak, fordulékonyabbnak érződik, ami tisztán az adaptív elektromos szervókormány trükkje.

A karosszéria összes eleme megváltozott, de jól meg kell nézni, hogy észrevegyük a különbséget. Laposabb a front, jobban összefutnak a vonalak, a tengelytáv maradt. Vicces módon a csomagtartó 30 litert csökkent, és a hátsó ülések sem dönthetők már tökéletesen síkba a megváltozott padlólemez miatt. Ezt az áldozatot meg kellett hozni a később elérhető ötféle hibrid miatt. A motorok közül most csak az 1.5 eTSI-t és a 2.0 CR TDI-t tudtuk kipróbálni, mindkettőt az újraprogramozott DSG váltóval. Pedig a hatos kézi is megújult, csökkentett belső súrlódású, módosított (hosszabb) áttételű lett, amely segíti a kisebb károsanyag-kibocsátást, és áttételében illeszkedik a nagyobb nyomatékú motorokhoz.

1-es golf, 2-es golf, 3-as golf (ha) 4-es golf, érzed..." (Belga: A gyaloglás vége)

A gyár a nyolcas Golf bemutatóján kiállított az összes eddigi generációból egy-egy modellt ezüst színben, ki is próbálhattuk őket. A siker akkora volt, hogy már sötétedés után is egymás kezéből vettük ki a kulcsot, és könnyes szemmel emlékeztünk vissza az időkre, amikor például a hármast bemutatták, majd később légzsákot(!!!) kapott. Vagy amikor a kettes ABS-t. Ezek az autók a mai modellekhez képest érezhetően billegősebb, gyengébb, zajosabb modellek, de nosztalgia sok dolgot felülír. A sorozatban a négyes volt az, ami már zajkomfortban közelít, pláne a kiállított modell a VR6-os blokkal. Többen is ezt vittük volna haza, de azért sokatmondó a tény, hogy azonos úton haladva a VR6-os pontosan dupla annyi benzint kért, mint az eTSI, pedig a tempó alig volt több, a komfort viszont kevesebb.

A 110 kW-os eTSi 48V-os mild-hibrid rendszerrel szerelt, tisztán elektromos üzemre nem képes, zöld rendszámot nem remélhet, erre majd ott lesz a később bemutatásra kerülő plug-in hibrid. Viszont a motor nagyon jó, csendes, hengerlekapcsolós, motorfék-üzemben vitorlázós, és nem kell zsonglőrködni, hogy 7 liter alatt maradjon a fogyasztása. Ha néha kihasználjuk a 4000 feletti tartományt, akkor is bőven 9 liter alatt marad a valós fogyasztás, a katalógusban persze szebb értékek vannak.

Érdekes volt átülni a szintén 110 kW-os kétliteres dízelbe DSG váltóval volt. A nyomatékos, széles fordulatszám tartományba terhelhető eTSI után valahogy mindig hiányérzetünk volt, a zaja is nagyobb, kicsit morgósabb, és nem vagyok benne biztos, hogy megéri a szűk egyliteres spórolás a fogyasztáson. Mintha még a turbólyukat is jobban lehetne érezni a dízelben, és csak kicsit indul meg hamarabb lentről, fent viszont sokkal hamarabb elfogy. Az eTSI vidáman forog bele a 6000-be, de valójában nincs rá szükség, 2000-4000 között egy életet le lehet vele élni: csendes, erős nyomatékos.

Az új modell ára még nem publikus, de azt megtudhattuk, hogy a lecsupaszított ára alacsonyabb, mint a kifutó modellé. Ez az, amivel nem tudunk mit kezdeni, mert az új jobban felszerelt lesz már alapból, ezért aztán nyilvánvalóan drágább is.

Az oldalról ajánljuk

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

2 órája
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Neked ajánlott