Parádézni nem vált be, munkára még jó lehet
Használt teszt: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD (2007)
A Jeep Grand Cherokee sok kritikát kapott az árához méltatlan utastér miatt, ám ez tizenévesen már mindegy. Most jön a vontatás és az off-road meló, szóval a kérdés immár az: hogy bírja a gyűrődést?
Új korában üzletemberek és családosok voltak a 2004-től gyártott, WK gyári kód alatt futó Jeep Grand Cherokee célkeresztjében. Európában azonban nem sok babér termett neki, hiába készült Stájerországban, Mercedes dízelmotorral. Ennek oka elsősorban a kellemetlen, és néhol ízléstelen utastéri műanyagok, illetve a kényelmetlen hátsó ülés volt, és az sem vált előnyére, hogy még a dízellel is 11,5 liter az átlagfogyasztása, ami óvilági üzemanyag árakkal felszorozva már az urizálás kategóriája.
Most viszont, hogy az utolsó is több mint 10 éve legördült a szalagról, már csak 2-3 millió forint között kelletik magukat a dízelek, elvétve egy-egy V8-as is utat talál magának a piacra. A korábbi grancsirkéket manapság elsősorban off-road pályákon, vagy méretes trélerek elé fogva látni, és ebben az árkategóriában már a WK is elérhető a munkakocsit keresők számára. Így már mindegy, milyen a hátsó ülés, a könnyen takarítható, tartós utastér meg direkt öröm. Most már az számít igazán, mennyire bírja a gyűrődést a hajtáslánc és a ridegtartást a karosszéria.
A videóban bemutatott Grand Cherokee persze nem fedi le a teljes kínálatot, hiszen míg a dízelt a Quadra-Drive II hajtással szerelték, a benzinmotoroknál ez feláras volt. Normál esetben a Quadra-Trac II járt, amiben az első- és hátsó diffik nyitottak, és csak a kerékfékekkel dolgozó kipörgésgátló segítette az önzáró központi differenciált. De a kopasz belépőmodell még ebből is csak az egyszerűsített, Quadra-Trac I változatot kapta, amiben nincs felező sem. Mindegyikre igaz azonban, hogy a hajtáslánc elemei igénylik a rendszeres kenőanyag cserét, és persze a lengőkarok, fékek is kopnak-használódnak, még kizárólag aszfalton bevetett grancsirkékben is.
Alkatrész megnevezése | Alkatrész márkája | Webshop bruttó kisker ár |
Első féktárcsa (db) | Ferodo | 29 194 Ft |
Első fékbetét (garn.) | Brembo | 28 652 Ft |
Lengéscsillapító (hátsó, db) | Optimal | 33 812 Ft |
Alsó lengőkar (db) | Ashika | 116 768 Ft |
Felső lengőkar (db) | Ashika | 54 660 Ft |
Olajszűrő (db) | Mann Filter | 7 652 Ft |
Levegőszűrő (db) | Bosch | 5 702 Ft |
Pollenszűrő (db) | Valeo | 8 378 Ft |
Motorolaj (9 liter) | 5W-30, Castrol | 26 580 Ft |
Aki olvasna még a típusról, Zách kolléga szemlézte fiatal használtként néhány évvel ezelőtt, és persze új korában is teszteltük a modellt, sőt sárban is megjárattuk. Nem állítható, hogy bármikor, bármelyikünknek belopta volna magát a szívébe a kocsi, mégis: számos tulajdonsága figyelemre méltó. Akinek tetszik, vagy konkrét munka feladatra nézné, kis válogatással és odafigyeléssel alapvetően ügyes terepjárót vehet birtokba, csak annyi a lényeg, hogy nem szabad vakon megbízni benne. Mert akkor nagyon hamar, nagyon drága javításokba lehet beleszaladni.
A videóban szereplő autót a Kedvenc kereskedésem kínálatából választottuk. Ide kattintva kereshet még hasonló Jeep Grand Cherokee-kat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.