Ideális hely a kilövéshez - gondoltam a hosszú egyenesbe nézve, miközben a német városka apróra zsugorodott a BMW X4 M Competition tükrében. Ahogy leugrottam a fékpedálról, megnyikkant a négy Michelin Pilot Sport 4S és ez a dög kirántotta alólam a világot.

Mint egy metamfetaminon tartott vaddisznó, úgy csörtet kanyartól kanyarig az X4 M, közben pedig mindennek a tetején ott ülök a Nappa bőrbe csomagolt trónon, aminek perforációja mintát üt a hátamba, annyira présel bele az erő. Nagyon jól áll neki a rövidke turbólyuk a skála elején, mert így baromi impresszív lesz a show, miután beüt a töltőnyomás. Onnantól nem számít neki, hogy száraz az út vagy eső áztatta faleveleken kell elrúgnia magát. 2750-es fordulattól egészen 5500-ig ott a 650 Nm nyomaték, tehát mindenképpen úgy rohan, hogy 3,8 dermesztően hamar elszaladó másodperc alatt simán megvan neki álló helyzetből a 100 km/óra.
Aktív szelepes kipufogórendszere egészen addig szolid marad, amíg nem hevül át a heves veretés közben. Aztán már nem csak a váltások után kíséri mennydörgéssel a száguldozást, hanem minden gázelvételt büszke durrogással ünnepel. Sport módban, fordulaton már szépen betolakodik az utastérbe a sorhatos motor érces hangja, halványan még a turbó süvítése és a lefújószelep diszkrét tüsszentése is jelzi, hogy itt a teljes újhullámos rockzenekar.

Rengeteg módja van a motor, a futómű (elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros) és a kipörgésgátló beállításának is, de ebben az esetben az xDrive megkerülhetetlen, nincs hátsó gumikat füstbe borító kombináció. Itt az aktív M-es differenciálmű inkább az atombiztos tempóért van. Még a 8 sebességes ZF automata váltó is tud az észrevétlen krémesség helyett gyors, de gépszerűen ütős váltásokkal hergelni. Kedves geg, hogy a rükverc éppúgy balra előre van, mint a kézi váltós BMW-kben.

Masszív fogása és rendes nehézsége van a kormányzásnak, a levelek erezete helyett viszont inkább a rendíthetetlenséget érezni az egész X4 M-en, ami miatt kanyarban egyszerűen nehezebben nyeri el a bizalmat. Hajtása sem annyira huligán, mint az M4-esé, még az engedékenyebb módban is szigorúan egyenesbe rántja az autót, villámgyorsan osztja előre a nyomatékot, amint felmerül a játékosság gondolata a körforgalom kijáratánál.
Rettegek visszanézni rá
510 ló, 650 Nm, sorhat, két turbó, mindez hátsókerék-hajtással. A BMW M4 Competition kinőtte a kedvenc szerpentinjeimet és minduntalan versenypályát követel magának.

Idegesen reagál a legkisebb pöccintésre is a gázpedálja, a hatdugattyús fékek meg akkorát harapnak, mintha ki akarnák facsarni a lyuggatott tárcsákat. Minden átkozott porcikája irdatlanul kemény, az egész karosszéria nagyszerűen egy szilárd tömbként mozog, nincs billenés sem, a frissítéssel áthangolt adaptív futómű pedig úgy rázza a 2,1 tonnás X4 M-et, mintha valami pályanapra reszelt E36-os volna. Az élményt itt nem a tökéletesen érintett kanyarcsúcspontok vagy a vidám határon táncolás adják, hanem a 285 km/órás végsebesség, a fizikai hatásokkal megtöltött autós kártya.
Karbon toronymerevítő fut keresztbe az X4 M motorterén, alatta pedig ott az S58-as sorhatos, két turbófeltöltővel és 350 baros csúcsnyomású közvetlen befecskendezéssel, ami miatt alapjáraton sportos dohogás helyett dízeles kattogás szűrődik ki a gépháztető alól. 3D nyomtatással készül a hengerfej öntőformája, így precízebb a belső hűtőjáratok kialakítása, kovácsoltak a hajtórudak és a dugattyúk. Az 510 lóerős Competitionben keményebbek a motortartó bakok és a frissítéssel az M4-es kovácsolt, könnyített főtengelyét kapta, így 650 Nm-re nőtt a nyomatéka (+50 Nm).

Mindenhol hűtő fénylik a ritka rácsozás mögött az orrában, ami nem véletlen: külön hűtést kap a blokk, vizes töltőlevegő hűtője van, amit a szívótorokba építettek, így a lehűtött levegő rövid úton jut a hengerekbe, és kompaktabb is. Váltó- és motorolaj hűtő is van, továbbá az olajszivattyú két kamrából biztosítja a megfelelő kenést, miközben az X4 M hadüzenetet küld a fizikának.

Amilyen tagbaszakadt és erős, megalapozott volna az önbizalom a versenypályás bevetéshez, de az X4 M Competition inkább a mindennapok kegyetlen csapásmérője. Az 525 literes csomagtartóba nagyon sok Hugo Boss és Calvin Klein szatyor vagy fehérjés bödön elfér a sporttáska mellett. Ennél gyorsabban tényleg kevés autóval lehet a Dunára néző loftlakás mélygarázsától a plázáig sprintelni a Váci úton. Ennek megfelelően belül csak a piros M gombok és a feszesen tartó ülések suttogják, hogy ez itt amolyan gyúrós X4. Digitális óracsoportja középre rendezi a fordulatszámérőt és a sebességet, hogy nagy tempónál minden adat meglegyen egy pillantással, az iDrive kijelzője pedig még mindig működik a forgó tárcsával és érintőképernyőként is.
Nyugodtan közlekedni rendesen idegen az X4 M-mel, mert a tempóval simul ki még akkor is, ha minden a lehető legpuhább fokozatban van. Szórakoztató már a tudat is, hogy bármikor frászt lehet hozni bárkire az autó körül, meg benne is. Az X4 M Competititonben mindig ott a bizsergető érzés, hogy szétszed egyetlen gombnyomásra. A rugalmasan mozgósítható lóerők mellett egy csokor vezetéstámogató rendszerrel teszi könnyebbé a kilométerfalást. Holttérfigyelő vigyáz a környező autósokra, tartja a távolságot, a sebességet és a sávot is. Vészfékez, figyelmeztet a stop táblákra és kiváló képű 360 fokos kamerával könnyíti meg a parkolást.
Ha nem elég a 480 lóerő, akkor 2,5 millió forinttal később, 36,3 milliótól kezdődik a BMW X4 M Competition, amit könnyű felismerni a vagány rajzolatú felnikről és a fekete hűtőmaszkjáról, mely a frissített változatokon már egy darabból készül. 202 ezerért komfort bejutás, több mint félmillióért panoráma üvegtető, 355 ezer a karbon hátsó szárny, aminél hasznosabb a lumeneket gazdagon szóró lézeres LED lámpa, 750 ezerért pedig a egy csomagban (Driving Assistant Professional) jöhet az összes vezetéstámogató rendszer. Reszket a malacpersely az extralista mellett, az biztos.

Kényelmes beszállni és olyan természetességgel lehet használni és belakni az utasterét, hogy szinte megkívántam egy izmos szabadidő-autót. Magasan ülve megszáll a megnyugtató biztonságérzet, ellátni a forgalom felett és az 510 lóval bármikor a kiszemelt résbe ugrik a zsúfolt forgalomban. Igaz, nekem az X3-as bakancs formájában sokkal szerethetőbb az elvetemült technika. De még ennél is jobban várom az M3 Touring-ot, aminek mindennél szívesebben csorgatnám tele a tankját kétnaponta 100-assal. Két pont között iszonyatosan gyors az X4 M Competition, egy nagyon patent minőségben, divatosra megrajzolt, erős és biztonságos autó, ami nem adja meg a szűretlen sportos BMW élményét, de a sebességét maradéktalanul.
Ha megnéznéd az X4 M-et mozgóképen, akkor itt alább jön a play gomb után!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
