Finomabb és gyönyörűbb forma nincs a kupénál, ebben egészen biztos vagyok, de a kétajtós autó bármennyire is mézzel kenegeti a szépérzéket, néha nagyon tud belőle hiányozni az a praktikum, amit további két ajtó és egy könnyebben kihasználható csomagtartó megad. Ha innen nézzük, akkor a BMW M440i xDrive Gran Coupé mindent megad.

Maga az autózás tökéletes eszményképe a klasszikus kupé, mely tényleg azt üzeni, hogy ezzel akár nagy tempóval vagy andalogva is kimehetsz a világból, nem számít semmi más. Hagyd magad mögött a felesleget, a téli kabátot, a harmadik cipőt, a nagyobbik bőröndöt, az embereket, akik nyafogva másznak át az előrehajtott ülésen a hátsó sorba és cipőnyomos lesz tőlük a makulátlan hátsó szőnyeg, mert ami neked kell, az maga az utazás.
Amikor a mérnökcsapat bepipul és megmutatja
Mindenki a hatalmas vesékről beszél, pedig a BMW új kupéja valami sokkal fontosabbat is tud: feleslegessé teszi a többi autót.
Egészségesen öncélú és rendre nevel, mert egy kupén nem éktelenkedhet esős reggel után a falevél nyoma, a ablak szélén az ujjpercek maszatja, hiszen a szépségét ápolni és őrizni kell. A 4-es Gran Coupé a műfaj apró szorongásait oldja remekül, mert megadja a laposan húzott, lágyan fenékre omló tetővonalat, a légies keret nélküli ablakokat, de a négyajtóssága sok kellemetlen pillanattól kímél meg, az ötödik ajtó miatt pedig könnyű megtölteni a 470 literes csomagtartót. Lehet, hogy ez kevés lesz egy kiszerelt kerekű biciklihez, de az ülések döntése után már közel 1,3 köbméteres a tér, amibe óvatosan pakolsz, mert még a sporttáskát is fáj lazán behajítani erre a kárpitra.
Szűkös a hátsó ajtók nyílása, kicsit magasra húzódik a küszöb is, de az utastér már kellően tágas és komfortos négy főre, amivel rögtön értelmet nyer a coupe elé írt bővítő gran. M-es sportülései elöl nagyon határozottan fognak oldalról, ami még akkor is bőven elég volna egy hegyi szerpentinen, ha combban nem hozná ennyire szűkített szárú farmer érzését. Az üléspozíció viszont pont olyan, amilyennek egy BMW-ben lennie kell, tehát mélyen, egyenes lábakkal, sportosan jó beállítani, aztán rámarkolni a vaskos, Nappa bőr M-es kormányra.


Kellemes illatú és minőségi az utastér, ami erősen emlékeztet az E46-osom műszerfalára, hiszen az is épp ilyen vezető felé forduló középkonzolos, csak nincs a tetején egy 10,25 colos érintőképernyő a felhőn keresztül frissülő OS7-tel. Vezeték nélkül tölti a mobiltelefont és az Apple CarPlay-hez sem kell drót a fedélzeti rendszernek, amit nagyon könnyű használni, remek grafikái vannak és nagyon gyors. A 360 fokos kamera képe még este is tűéles, a naplementében pedig olyan, mintha valami ízléses Instagram filter volna rajta.

Elegáns megoldás a szellőzők közé integrált apró klímapanel, melynek diszkréten sorakozó gombjain minden fontos funkció elérhető. A rádió hangerőállító melletti számsor pedig nem csak a csatornák tárolására használható, hanem különféle beállítások vagy menüpontok gyorshívójaként is. Nagyjából minden állítható okostelefonos applikációról, de téli hidegben szokás után tanulva magától kapcsolja be többek közt az ülés- és kormányfűtést.
Szigorú tekintete és hatalmas hűtőmaszkja, domborodó sárvédői és merevebb karosszériája már megüzenik, de a mérleg is megmutatja, hogy minden tekintetben nagyon súlyos jelenség a nagymotoros 4 GC: 1,9 tonna. Ahogy minden hosszmotoros BMW-nek a 3-astól az X7-esig, úgy a 4-es Gran Coupénak is a CLAR platform adja az alapját, és nem csak négyhengeres dízel, hanem elektromos változat is készül belőle (i4). Ez itt most a lehető legbéemwébb, az M440i xDrive, tehát a kellően izmos, turbós sorhatos, összkerékhajtással. B58-as kódú 3,0 literes, hathengeres motorja 374 lóerős és a kificcenő lila kábelekből az is sejthető, hogy egy szolid 48 voltos lágy hibrid rendszer kapcsolódik még hozzá (11 lóerő), ami leginkább a stop-start finomságát adja meg.
Egy BMW-nek ilyennek kell lennie
Ha a 3-as szériában egyesülnek a márka hagyományos értékei, akkor sok szempontból az M340i a paletta csúcsa.

184 lóerős turbós benzinmotorral, hátsókerék-hajtással 15,6 millió forint a legolcsóbb 4-es Gran Coupe, az M440-es már 22,3 millió és gazdagon megszórva opciós tételekkel megállt 28 millió alatt, pedig abban már remek szín, világos beltér, adaptív M-es futómű és Harman Kardon zene is van a vigyázó asszisztensek és az okosan fotonokat öntő, lézeres LED fényszórók mellé. Amennyiben valaki már maga mögött hagyná a benzinkutat és inkább a töltőpontok különböző applikációival vívna, akkor ott a minimum bő 400 kilométeres hatótávot, 3,9 másodperces gyorsulást ígérő i4 M50-es 24 milliótól.

Vezetéstámogató rendszerei a precízen felfestett német utakon nagyon otthonosan és nagy biztonsággal vezették az M440i Gran Coupe-t. Tartotta a sebességet és távolságot az előtte haladó autótól, fluid kormánymozdulatokkal maradt a sávban és indexelésre magától átsorolt, ha a holttérben nem érzékelt másik autót. Ilyenkor vezetés helyett inkább csak irányítani kell. Mégis az a legjobb, amikor az összes asszisztens egyetlen hosszú gombnyomás után levonul a színpadról.

Futóművében ott az a kellemes feszesség, amitől rendesen élvezet átfűzni az erdőben kanyargó úton, egészen csodálatosan terhel rá az elnyújtott íveken, amikben döbbenetes tempóval lehet támadni az apexet, mert az M440i a Pirelli P Zero-kon keresztül még a nedves utat is veszettül fogja. Közben meg varázslatosan mégis rugózik, halk dübbenéssel viseli azt a kevéske foltozott aszfaltot, ami a München környéki vidék útjain akad.
Motorja meg nagyjából mindent megold a rengeteg nyomatékból, hiszen az 500 Nm ott van 1900-tól egészen 5000-es fordulatig a jobb talpam alatt. A 8 sebességes ZF automataváltó még masszívabban letaposott gáznál is elváltogat 4000 környékén, mert már ott is bitang módon megy az M440 GC. Lehetetlen okosabban csinálni nála, de a kormány mögötti váltófülekkel is lehet játszani, mert a villámgyors automata klasszul adja az élményt, ahogyan az xDrive is érzi, mikor kell engedni a csábításnak. Fékjei egészen bitangul harapnak, csak közben messze klasszabbul adagolható az erő, mint a darabos X4 M-ben. Kormányzása enyhén szimulátoros, ellenben egész kommunikatív, de sokat segít, hogy mindenhonnan átjön a gép mozgása.
Szétvet az erő
510 lóerő és 3,8 másodperces sprint 100-ig. Mindez egy 2,1 tonnás, csapott tetejű, luxussal tömött gránittömbben.
Sport módban és a kipörgésgátló engedékeny állásában az elektronikusan vezérelt aktív hátsó differenciálmű magához ragadja a nyomaték nagyját és onnantól úgy grammolja ki, hogy belefér egy laza drift a kereszteződésből kifordulva. Aztán amikor már vigyorgok, hogy micsoda isteni pilóta vagyok, akkor észrevétlen kihúzza nekem egyenesbe, aztán mégis rám néznek egyszerre megvetően szúrós és mosolygó tekintettel, mint az aranykezű huligánra. Ez minimum egy rohadt nagy mágia.
4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, szóval ez a közel 4,8 méter hosszú, nehéz autó simán lelépi az E46 M3-at, ami meg egy rendes, hegyes sportautó a 2000-es évek hajnaláról. Csak szüntelen ördögi bizsergés helyett egyetlen gombnyomással kellemes utazóautó lesz belőle, ahol az eddig ércesen szóló sorhatos és az öblögető, visszaváltáskor durrogó kipufogó elcsendesedik és még 200-nál is olyan nyugodtan suhan, mintha 70-nel andalogna.
Szintetikusabb, nehezebb, megosztóbb, cserébe biztonságosabb, gyorsabb és még mindig olyan vezetni, mint azokat a BMW-ket, amiket előszeretettel sírunk vissza. Az M440i Gran Coupe pont arra jó, hogy kiváló mindenes legyen hétfőtől péntekig, a hétvégén pedig kívánja az örömautózást.
Visszapillantó
Nézd meg a BMW M440i xDrive-ot két ajtóval, egy Jaguar F-Type társaságában, mert két kupé mégiscsak öröm a szemnek:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
